Jedno pytanie ad oszczędnej jazdy:)

10 Lis 2007, 22:21

Witam, ostatnio trochę poczytałem o oszczędnej jeździe i zaczynam to wprowadzać w życie i tak się zastanawiam czy jak jadę 65 km/h to czy oszczędniej jest jechać na 4 biegu czy może na 5 =- oczywiście delikatnie operując pedałem gazu i czy takie jeżdżenie 65-70 km/h na 5 biegu nie przeciąża silnika?

Jeżdżę Corsą B 1997, 1200 cm3, 8V
lukasdrugi
Nowicjusz
 
Posty: 5

10 Lis 2007, 22:27

Wiesz niby jazda na zbyt małych obrotach tez nie jest dobra dla silnika:)ale jedź na 5 bardziej będzie mniejsze spalanie jak bądziesz pompował koła, wyłaczał klime itp:)Mi jak zdarza sie tyle jechać przez jakiś czas to wrzucam 5

a ja jak jade 65 to wale jeszcze na 3:)

.::Pozdrawiam::.
Endrju
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3011
Zdjęcia: 449
Miejscowość: Poznań

10 Lis 2007, 22:33

raczej jazda 65 to lepiej na czwórce, 5 powyżej 75, tak jak powiedział endrju jazda na zbyt małych obrotach też nie jest zła, ale przeciąganie też nie jest najlepszym rozwiązaniem, chyba ze masz potężny silnik.
Puchacz
Młodzi Gniewni
Awatar użytkownika
 
Posty: 609
Miejscowość: Rembrige

10 Lis 2007, 22:36

Klimy nie posiadam, ale moze to i lepiej :) Tak wlasnie myslalem ze bedzie ekonomiczniej, z innymi biegami też tak można? tzn na 4 ok 45km/h? pytam bo 2 razy dziennie jeżdże po 17 km taką trasą z długimi odcinkami na ktorych jezdzio się 45 km i 65-70 km/h.

Ps. tak sobie pomyslalem ze jak czasem pojezdze spokojniej=oszczędniej gdzie sie trzeba wlec, to w miejscach gdzie można docisnąć to sobie poszaleję :)
lukasdrugi
Nowicjusz
 
Posty: 5

10 Lis 2007, 22:46

za każdym razem jak jadę z mamą albo dziadkiem albo wujasem, to mówią:
nie jeździj na tak niskiembiegu(np jak jadę 55 na 4 ) bo samochód olej bieże a znowu słyszałem że jazda ekonomiczna to jazda na jak najwyższym biegu przy jak najniższych obrotach, ale tego nie stosuję bo jazda na zbyt wysokim biegu w do stosunku do prędkości obrotowej sprawia ze silnik jest niezywkle słaby i potrzebuje sporo czasu aby wskoczyć na właściwe obroty, a wiec bierze więcej paliwa o oleju.
Puchacz
Młodzi Gniewni
Awatar użytkownika
 
Posty: 609
Miejscowość: Rembrige

10 Lis 2007, 22:57

Wiesz powinno się szybko startować i jeździć na ok 2.5tys obrotów. Nie jeździj poniżej 2tys:)
Endrju
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3011
Zdjęcia: 449
Miejscowość: Poznań
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hyundai Ioniq Hybrid - test spalania
    Hyundai Ioniq to przestronny w pierwszym rzędzie siedzeń liftback z napędem hybrydowym. Dzięki umieszczeniu akumulatorów pod tylną kanapą i przesunięciu jej w głąb kabiny pasażerskiej, uzyskano naprawdę sporą pojemność ...

10 Lis 2007, 23:17

i unikanie gwałtownych przyspieszeń, jazda ze stałą prędkością, unikanie przeciągani silnika
Puchacz
Młodzi Gniewni
Awatar użytkownika
 
Posty: 609
Miejscowość: Rembrige

10 Lis 2007, 23:22

Puchacz napisał(a):i unikanie gwałtownych przyspieszeń, jazda ze stałą prędkością, unikanie przeciągani silnika
to już wiem dlaczego malytkie Clio pali jak wół
Endrju
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3011
Zdjęcia: 449
Miejscowość: Poznań

10 Lis 2007, 23:43

a posiadasz Clio ??
Puchacz
Młodzi Gniewni
Awatar użytkownika
 
Posty: 609
Miejscowość: Rembrige

20 Lis 2007, 22:13

Puchacz napisał(a):a posiadasz Clio ??

tak Renault Clio III
Endrju
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3011
Zdjęcia: 449
Miejscowość: Poznań

21 Lis 2007, 08:11

Jak wyżej napisano, nie powinno się jeździć na obrotach poniżej 2tys. z powodu przeciążenie silnika. Wbrew pozorom zbyt niskie obroty powodują dodatkowo zwiększenie spalania z powodu "przełamywania" siły bezwładności auta. Poza tym, obroty a zużycie oleju silnikowego... na moje oko jedno nie ma nic wspólnego z drugim.
Ekonomiczna jazda w skrócie to jazda bez gwałtownych przyśpieszeń. Silnik powinien mieć w miarę te same obroty a kierowca dostosowuje się do prędkości zmieniając odpowiednio biegi. Podobnie w drugą stronę, jak najmniej używać hamulców a starać się regulować prędkość silnikiem odpowiednio wcześniej reagując na sytuację na drodze. Mi udaje się hamować raz na około 10 w pojeździe jadącym przede mną.
Shipp
Nowicjusz
 
Posty: 21
Miejscowość: lubuskie

21 Lis 2007, 16:52

Jak poprzednicy - nie jeździć poniżej 2 tyś. i powyżej 2,5 - 3tyś max.Od obrotów zależne jest też ładowanie akumulatora,co w zimie jest bardzo ważne.A w szczególności jak są krótkie trasy.Obroty na wysokości 2,5 tys są idealne i pod wzgledem spalania i pod względem ładowania.Dodam,że żeby przywrócić pojemność akumulatora po uruchomieniu silnika do stanu sprzed uruchomienia,trzeba jechać około 20 minut z obrotami około 2,5 tyś.Jazda z większymi obrotami nie skróci czasu ładowania.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Lis 2007, 22:27

1. Jedź na najwyższym możliwym biegu na najniższych możliwych obrotach.
2. Przyspieszaj dynamicznie, wciskając pedał gazu do 3/4 głębokości
3. Nie jedź na luzie. Jeśli planujesz zatrzymanie lub spowolnienie ruchu, tocz się na biegu bez naciskania gazu, redukując odpowiednio biegi, jeśli obroty zaczną spadać poniżej 1200obr./min.
4. Włączaj wyższy bieg najpóżniej po osiągnięciu 2500obr./min. w silniku Diesla.
5. Zawsze uruchamiaj silnik bez dodawania gazu.
6. Ruszaj od razu. Nie rozgrzewaj silnika na postoju.
7. Gaś silnik, jeśli przewidujesz, że zatrzymanie potrwa dłużej niż 30sekund.
8. Wyłączaj zbędne odbiorniki pradu. Z klimatyzacji karzystaj z umiarem.
9. Bądż przewidujący- unikaj zbędnych przyspieszeń i hamowań.
10. Unikaj zbędnego obciążenia samochodu.
11. Ograniczaj opory toczenia i aerodynamiczne, utrzymuj właściwe ciśnienie w oponach. Dbaj o właściwy stan techniczny auta ( silnik, zawieszenie )
12. Planuj podróż- czy jest konieczna, czy trasa jest optymalna, czy samochód jest najlepszym środkiem transportu? Unikaj jazdy na dystansie poniżej 4km.

[źródło @auto świat@]

.::Pozdrawiam::.
Endrju
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3011
Zdjęcia: 449
Miejscowość: Poznań

22 Lis 2007, 16:21

endrju pisze:
Nie jedź na luzie. Jeśli planujesz zatrzymanie lub spowolnienie ruchu, tocz się na biegu bez naciskania gazu, redukując odpowiednio biegi, jeśli obroty zaczną spadać poniżej 1200obr./min.
a ja zawsze myślałem, że jazda na luzie jest najbardziej ekonomiczna! Czy hamując silnikiem spalę mniej niż jadąc na luzie?
pozdrowienia dla wszystkich użytkowników dróg :)
kubik
Początkujący
 
Posty: 80

22 Lis 2007, 23:26

warto tez zdemontować z dachu zbedny bagaznik lub uchwyt na rower itp jezeli nie sa uzywane.tego typu przedmioty stawiają dodatkowy opór powietrzu opływającemu samochod.zbyt szerokie ogumienie na kołach tez zwieksza zuzycie paliwa
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554