Kabel i oprogramowanie diagnostyczne

Kabel i oprogramowanie diagnostyczne

27 Kwi 2016, 16:28

Witam serdecznie.
Jestem zielony w temacie i potrzebuję rady :

Potrzebuje urzadzenie (lub oprogramowanie na komputer-jedynie z wejsciem USB) jak i zestaw kabli jedynie do kasowania bledow (silnika, poduszek itd) - do uzytku jedynie domowego.

Chcialbym kasowac bledy w kilku markach : (najczesciej Opel i Toyota, pozniej Fiat , Audi, Wolkswagen, czasem Seat, i inne mniejsze autka-bez busow i tym podobnych). Wszystkie auta z przedzialu 2002 - 2014 roku.

Moge przeznaczyc na to do 1000zl.
Raz na forach czytalem ze jezli mam w komputerze usb to nici z tego bo potrzeba inny port i lepiej kupic interfejs, innym razem ze wystarczy mi kabel i oprogramowanie do kasowania takich bledow. nie wiem co zrobic w koncu.

Czy wystarczy kupic taki kabel
[link wygasł]
i do niego przejsciowki obd , czy zakupic odrazu taki interfejs
[link wygasł]

Moglby mi ktos naswietlic jak to jest (tylko polskim zrozumialym jezykiem :D )

Pozdrawiam
fobis33
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 27 Kwi 2016, 16:16
Prawo jazdy od: 03 04 1992
Przebieg/rok: 46tys. km
Auto: audi a4
Paliwo: Benzyna

Re: Kabel i oprogramowanie diagnostyczne

29 Kwi 2016, 18:26

Jeżeli chcesz coś porządnie zrobić to nie baw się w interfejsy po 20zł. Ten drugi który podałeś jest całkiem niezły i myślę że już sporo rzeczy nim zrobisz. Więc jeżeli możesz tyle przeznaczyć to polecam ten drugi. Przy nim nie musisz mieć osobno komputera bo to samodzielne urządzenie.
Kacper
Stały forumowicz
 
Posty: 3100
Zdjęcia: 3290
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Kabel i oprogramowanie diagnostyczne

29 Kwi 2016, 20:29

Kacper napisał(a):Ten drugi który podałeś jest całkiem niezły i myślę że już sporo rzeczy nim zrobisz.
Czytajcie ze zrozumieniem opis urządzenia. Ja przeczytałem i wychodzi na to że jest to w zasadzie sprzęt to obsługi aut z grupy VAG, Audi , VW , Seat , Skoda. Tutaj zrobisz wszystko. Co do pozostałych marek dostajesz w gratisie obsługę systemu OBD II , EOBD .Kiepsko. Może się zdarzyć że np, jakiegoś tam opla z 2002 roku ( zwłaszcza diesla ) tym nawet nie pomacasz :mrgreen: 1,6 ecotec jeszcze zobaczysz ale 1,7 TDI już nie.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 2180
Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Kabel i oprogramowanie diagnostyczne

03 Cze 2016, 17:25

Oba linki dotyczą sprzętu do grupy vw, o ile się nie mylę to przy tym pierwszym coś można jeszcze pokombinować i możesz coś poza grupą vw zrobić jakieś fiaty, alfy itp (kiedyś próbowałem). Druga kwestią jest jakie roczniki chcesz robić bo w nowszych już jest CAN i byle czym tego nie ruszysz. Podaj konkretnie co i w czym chcesz robić to pomyślimy. Ale raczej budżet 1tyś będzie ciut maławo bo musisz kupić jakiś w miarę dobry uniwersalny interfejs lub urządzenie.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Rejestracja: 24 Kwi 2012, 16:52
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy od: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zimowa EkoJazda Zimowa EkoJazda
    Jak jeździć ekologicznie i ekonomicznie zimą? Zasady są te same o każdej porze roku, ale w trudnych warunkach pogodowych, niskich temperaturach mają jeszcze większy wpływ na bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu ...
    Superb w nowym stylu Superb w nowym stylu
    Nowy Superb wprowadza ŠKODĘ na kolejny poziom w wielkim stylu. Nieziemski design rozpoczyna nową erę ŠKODY, czyniąc każdą podróż wyjątkowym wydarzeniem, a klasa premium właśnie stała się dostępna. Nowa ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006