Kadett 2.0 gs 8v problem z kompem

03 Mar 2008, 20:09

witam mam mały denerwujący problem.po około 200 lub 240 kilometrów zapala sie kontrolka silnika CHECK ENGINE.po wywołaniu kodów usterki wyświetlany jest kod 14 -czyli czujnik temperatury ma zwarcie do masy.po wymianie czujnika na drugi czyli używany ale sprawny-kolega jezdził na nim i było ok, problem jest nadal czyli to nie wina czujnika.sprawdzałem też przewody miernikiem i tez nie maja przebicia do masy.po zresetowaniu kompa jezdzi sie nadal dobrze przez 200 km i znów to samo.czasem przejade mniej i zapali sie kontrolka.jak zapala sie check to na benzynie nie da sie jezdzić-silnik szarpie i przerywa,na gazie wtedy chodzi dobrze i ma moc czyli zakłucona jest praca układu wtryskowego.może to wina komputera gazowego który zakłuca komputer?a moze to głowny komputer padł?pomóżcie bo drażni mnie taka jazda.kadet ma rocznik 88,układ sterujący to Motronic,nie mam sondy lambda
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554
  • 04 Mar 2008, 18:00

    Skoro wyskakuje błąd czujnika,to warto w tym czasie,jak on się wyświetli podłączyć się pod komputer i sprawdzić odczyty tego czujnika.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    04 Mar 2008, 18:14

    czyli jednak podejrzewasz czujnik?moze on mylić komputer?ale dlaczego pojawia sie dopiero po przejechaniu 200 kilometrów a nie np wczesniej?
    chicken19
    Zaawansowany
     
    Posty: 554

    04 Mar 2008, 18:20

    Wszystko zalezy od tego jak ten czujnik może być uszkodzony.Może on się "zacinać" przy temp. np. 93 stopnie,której nie osiągasz przed przejechaniem tych 200 km.Oczywiście zalezy czy te 200 km pokonujesz za jednym razem,czy silnik w tym czasie jest kilka razy studzony i rozgrzewany.No ale jezeli komputer pokazuje błąd czujnika,to w pierwszej kolejności nalezy nim się zainteresowac.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    04 Mar 2008, 18:39

    ok dzieki.napisze jak sprawdze ten czujnik.a co do studzenia i rozgrzewania to nie zdarzyło mi sie np ze ten czujnik zapalił mi sie w trasie.zdarza sie to jak jezdze do pracy-odcinek ok 12 km.po zresetowaniu jezdze sobie do ok 200 kilometrów i potem znów to samo.spróbuje jeszcze pojezdzić do nagrzania silnika a potem zatrzymać sie na podwórku i grzać silnik na postoju az do włączenia sie wentylatora.jezeli czujnik zacina sie to w koncu kontrolka silnika sie zapali podczas tej operacji.czy to dobry sposób?
    chicken19
    Zaawansowany
     
    Posty: 554

    04 Mar 2008, 18:53

    Teoretycznie powinno tak być.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Jaka jest polska motoryzacja czyli "Made in Poland"
      W jakiej kondycji jest polska motoryzacja i czy w ogóle jeszcze istnieje? Wbrew dosyć powszechnym, pesymistycznym opiniom - ma się całkiem nieźle. O inwestycjach, poczynionych w ostatnich latach można napisać książkę. ...

    22 Maj 2008, 18:30

    winny był komputer-sterownik silnika.przypadkowo jak byłem na szrocie to zauważyłem taki sam jak mój.po zamontowaniu wszystko jest w porządku.dziekuje za pomoc.pozdrawiam
    chicken19
    Zaawansowany
     
    Posty: 554