Kamaz - dylemat pisarza

Kamaz - dylemat pisarza

25 Mar 2010, 21:29

Dzień dobry / Dobry wieczór :)

Jestem początkującym pisarzem i właśnie pracuję nad zbiorkiem opowiadań, jednak napotkałem na pewien problem, którego nie potrafię obejść. Otóż, jestem całkowitym laikiem w dziedzinie motoryzacji - niestety, żadna znana mi osoba także nie potrafi udzielić satysfakcjonującej i wyczerpującej odpowiedzi. Uznałem więc, że pomocy poszukam w największym i najlepszym polskim forum motoryzacyjnym. Ale ad rem:

Opracowałem koncepcję i ogólny zarys opowiadania, jednak w pewnym momencie napotkałem na sporą przeszkodę. Otóż, bohaterowie pewnej akcji jadą w zawrotnym tempie takim oto samochodem ciężarowym:

Image

Problem polega na tym, że w pewnej chwili MUSI się w nim zepsuć coś, co go znacząco spowolni, lecz nie uniemożliwi dalszej jazdy. Dodam jeszcze, że pojazd porusza się po drodze wyłożonej luźnymi kamieniami, a chwilę wcześniej z ledwością pokonał ostry zakręt (wchodząc w niego ze sporą prędkością). Może w czasie takiego manewru coś może ulec uszkodzeniu?

Zwracam się do Państwa z prośbą o pomoc, ponieważ zawsze staram się być skrupulatny w swoich tekstach - nie chcę popełnić żadnej gafy. Mam nadzieję, że podejdą Państwo do problemu życzliwie i uda nam się dojść do porozumienia :).

Z poważaniem,
Wojciech Łaba
wlaba
Nowicjusz

Miejscowość: Zabrze

Re: Kamaz - dylemat pisarza

25 Mar 2010, 23:07

hmmm.. problem w tym, że taki kamaz to jest ruska maszyna - gniotsa nie łamiotsa... cóż ja bym może był za uszkodzeniem turbosprężarki, może ewentualnie coś co odłączyłoby napęd na jedną oś ( pęknięty wał?) ale nie wiem jak jest tam wykonana konstrukcja... czy jest to w nim możliwe żeby tylko napęd na jedną oś poszedł... Oprócz tego to nie wiem co by mogło siąść w takim kamazie po zakręcie nawet na dużej prędkości
zaq88
Nowicjusz

Miejscowość: J-no

25 Mar 2010, 23:26