Kamaz - dylemat pisarza

Kamaz - dylemat pisarza

25 Mar 2010, 21:29

Dzień dobry / Dobry wieczór :)

Jestem początkującym pisarzem i właśnie pracuję nad zbiorkiem opowiadań, jednak napotkałem na pewien problem, którego nie potrafię obejść. Otóż, jestem całkowitym laikiem w dziedzinie motoryzacji - niestety, żadna znana mi osoba także nie potrafi udzielić satysfakcjonującej i wyczerpującej odpowiedzi. Uznałem więc, że pomocy poszukam w największym i najlepszym polskim forum motoryzacyjnym. Ale ad rem:

Opracowałem koncepcję i ogólny zarys opowiadania, jednak w pewnym momencie napotkałem na sporą przeszkodę. Otóż, bohaterowie pewnej akcji jadą w zawrotnym tempie takim oto samochodem ciężarowym:

Image

Problem polega na tym, że w pewnej chwili MUSI się w nim zepsuć coś, co go znacząco spowolni, lecz nie uniemożliwi dalszej jazdy. Dodam jeszcze, że pojazd porusza się po drodze wyłożonej luźnymi kamieniami, a chwilę wcześniej z ledwością pokonał ostry zakręt (wchodząc w niego ze sporą prędkością). Może w czasie takiego manewru coś może ulec uszkodzeniu?

Zwracam się do Państwa z prośbą o pomoc, ponieważ zawsze staram się być skrupulatny w swoich tekstach - nie chcę popełnić żadnej gafy. Mam nadzieję, że podejdą Państwo do problemu życzliwie i uda nam się dojść do porozumienia :).

Z poważaniem,
Wojciech Łaba
wlaba
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 25 Mar 2010, 21:00
Miejscowość: Zabrze

Re: Kamaz - dylemat pisarza

25 Mar 2010, 23:07

hmmm.. problem w tym, że taki kamaz to jest ruska maszyna - gniotsa nie łamiotsa... cóż ja bym może był za uszkodzeniem turbosprężarki, może ewentualnie coś co odłączyłoby napęd na jedną oś ( pęknięty wał?) ale nie wiem jak jest tam wykonana konstrukcja... czy jest to w nim możliwe żeby tylko napęd na jedną oś poszedł... Oprócz tego to nie wiem co by mogło siąść w takim kamazie po zakręcie nawet na dużej prędkości
zaq88
Nowicjusz
 
Posty: 16
Rejestracja: 24 Mar 2010, 11:56
Miejscowość: J-no

Re: Kamaz - dylemat pisarza

25 Mar 2010, 23:26

wał tak ale raczej by go nie zwolniło, temu akurat turbo nie padnie to w tym silniku wiele nie zmieni :mrgreen: problemu by nie było gdyby to był DAF Turbo Twin bo można by mu 1 silnik rozwalić nawet, a tu cóż, może mu zepsuc silnik tylko trochę :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6632
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
Miejscowość: z błota ;)

Re: Kamaz - dylemat pisarza

26 Mar 2010, 16:53

Dziękuję za odpowiedzi :). Generalnie to nie musi być Kamaz, nie ma to żadnego fabularnego znaczenia. Wystarczyłby inny samochód ciężarowy o podobnych wymiarach i niezbyt skomplikowanej nazwie.

DAF Turbo Twin nadawałby się idealnie (zerknąłem na zdjęcia), gdyby miał jakąś żargonową nazwę. Czy mógłbyś rozwinąć ten temat?
wlaba
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 25 Mar 2010, 21:00
Miejscowość: Zabrze

Re: Kamaz - dylemat pisarza

26 Mar 2010, 19:13

akurat nie ma bo jest to samochód skonstruowany stricte do ścigania i ma 2 silniki jeden z przodu drugi z tyłu :wink: pod względem ciekawostek genialna maszyna
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6632
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
Miejscowość: z błota ;)

Re: Kamaz - dylemat pisarza

26 Mar 2010, 20:11

Ok, ale w takim razie, jeszcze zniszczony zostaje jeden silnik, to pojazd dalej jedzie, tyle, że wolniej, tak?
wlaba
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 25 Mar 2010, 21:00
Miejscowość: Zabrze
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie daj się przekręcić Nie daj się przekręcić
    Czy wiesz o tym, że kupując samochód sprowadzany z zagranicy, możesz żądać od sprzedawcy certyfikatu z ostatniej kontroli pojazdu wykonanej w kraju pochodzenia samochodu z informacją o jego przebiegu.
    Rozwój technologii TNGA - nowe silniki, przekładnie i napędy hybrydowe Rozwój technologii TNGA - nowe silniki, przekładnie i napędy hybrydowe
    Toyota wprowadzi na rynek nowe silniki, przekładnie i udoskonalone napędy hybrydowe, opracowane w technologii Toyota New Global Architecture, które zapewnią większą moc, wyraźnie lepsze osiągi i dynamikę jednostek ...

  • Re: Kamaz - dylemat pisarza

    27 Mar 2010, 00:41

    jeden silnik napędza przednią oś (ten z tyłu) drugi silnik napędza przednią oś (ten z przodu) :mrgreen: w teori tak może jechać wolniej, problem tylko z tym że takich samochodów było sztuk 2 :mrgreen:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6632
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: Kamaz - dylemat pisarza

    27 Mar 2010, 19:32

    Dobrze, może w takim razie przyjmijmy, że to nie Kamaz, tylko Star. Dla mnie to żaden problem, żeby zamienić te marki. Co w takim zwyczajnym, pospolitym Starze może się zepsuć, żeby go spowolniło, lecz nie zatrzymało?
    wlaba
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Rejestracja: 25 Mar 2010, 21:00
    Miejscowość: Zabrze

    Re: Kamaz - dylemat pisarza

    27 Mar 2010, 20:05

    rzecz najprostrza zapchać się może filtr paliwa silnik nie kręci sie jak powinien nie ma mocy i w ogóle dupa ;) a naprawić bardzo prosto :mrgreen:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6632
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: Kamaz - dylemat pisarza

    27 Mar 2010, 20:33

    o, to byłoby... idealne, zwłaszcza że w powietrzu unosi się dużo piasku. Naprawa byłaby łatwa (jak to napisałeś), ale nie do zrobienia w czasie jazdy, więc... Tak, pasuje idealnie :). Bardzo, bardzo dziękuję :).
    wlaba
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Rejestracja: 25 Mar 2010, 21:00
    Miejscowość: Zabrze
     
    • Warto przeczytać
    • DSCN5829
      Miasteczko Master Truck o zachodzie słońca
      Chevrolet Master Eagle 1933, tył
      Volkswagen Golf III, srebrny, dziewczny, 5
      Renault Megane R.S. 275 Trophy, przód