Kia K2700

26 Mar 2010, 14:28

Witam.
Kupiłem samochód Kia k2700 z padniętą uszczelką pod głowicą... (w płynie chłodniczym był olej ;/). Głowica poszła do szlifu (była na 0,3 krzywa) i dałem nową uszczelkę.
Problem jest w tym, że po zgaszeniu silnika słychać było jakby się przelewała woda, po zrobieniu około 500 km uszczelka padła ponownie. Co może być tego przyczyną ? Chcę dodać że wcześniej jakiś pacan skleił uszczelkę do głowicy jakimś klejem, jednak głowica została oczyszczona.

Czy muszę jeszcze raz sprawdzać i szlifować głowicę, czy wystarczy tylko uszczelka.
Co może być przyczyną powtórnej usterki?

Dziękuję za przeczytanie i proszę o przemyślane odpowiedzi.

Pozdrawiam maly26.
maly26
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Białystok
  • 27 Mar 2010, 17:03

    maly26 napisał(a):Co może być przyczyną powtórnej usterki?

    A sprawdziłeś glowicę pod ciśnieniem czy nie jest przypadkiem pęknięta.. :?: :sad:
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6170
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    27 Mar 2010, 17:26

    Migi60 napisał(a):A sprawdziłeś glowicę pod ciśnieniem czy nie jest przypadkiem pęknięta..

    Raczej nie sprawdził.
    maly26 napisał(a):Problem jest w tym, że po zgaszeniu silnika słychać było jakby się przelewała woda

    Nieprawidłowo odpowietrzony układ chłodzenia ( temp. na liczniku wzrastała ponad norme?) lub zbyt duze ciśnienie spowodowane zapchnymi kanalikami w głowicy.
    maly26 napisał(a):po zrobieniu około 500 km uszczelka padła ponownie. Co może być tego przyczyną ?

    Marnej jakości uszczelka lub zbyt duze ciśnienie na cylindrach.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    27 Mar 2010, 17:29

    piotrpz87 napisał(a):Marnej jakości uszczelka lub zbyt duze ciśnienie na cylindrach.

    Jedno moze się wiązać z drugim.Jezeli sprawdzil glowicę/nie wiadomo/ to wtedy mozna
    gdybać nad jakością uszczelki.

    [ Dodano: Sob Mar 27, 2010 17:58 ]
    Ps.Myślę ze ciśnienie w cylindrach nie ma znaczenia jezeli wsio ok. :!: :!:
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6170
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    29 Mar 2010, 13:49

    głowica została sprawdzona, założyłem drugą uszczelkę i to samo... prawdopodobnie jest nierówność na bloku - czy da się go szlifować? i czy trzeba do niego wyjmować tuleje ? ;?
    maly26
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: Białystok

    29 Mar 2010, 13:59

    maly26 napisał(a): prawdopodobnie jest nierówność na bloku

    Wcześniej tez o tym myslalem ale nie byłem pewien co z glowica... :?: :?: :sad:
    maly26 napisał(a): czy da się go szlifować? i czy trzeba do niego wyjmować tuleje ? ;?

    Jasne ze blok mozesz przeszlifowac...Na twoim miejscu dokladnie bym go zmierzył
    /poziom/..Ja bym nie ryzykował szlifowania razem z tulejami..Sam wiesz ze pozniej
    róznie moze być z ich szczelnością... :!: :!: :sad:
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6170
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Elektryczna Toyota C-HR i model IZOA
      Toyota zaprezentowała na targach Auto Shanghai 2019 dwa nowe modele elektryczne. Nowa Toyota C-HR oraz spokrewniony z nią model IZOA to pierwsze samochody elektryczne na baterie Toyoty, które zadebiutują w Chinach. ...

    29 Mar 2010, 14:05

    jest minimalne wgniecenie między 3 a 4 cylindrem i przepuszcza ;/ kupiłem porządną metalową uszczelkę i nic to nie dało... trzeba szlifować. Jaka jest różnica między szlifem z i bez tulei ?
    maly26
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: Białystok

    29 Mar 2010, 17:00

    maly26 napisał(a):Jaka jest różnica między szlifem z i bez tulei ?

    Nie wiem wszystkiego w detalach...To musisz obgadac z zakladem ktory będzie
    wykonywał Ci planowanie bloku silnika...Powodzonka... :!: :!:
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6170
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    29 Mar 2010, 20:30

    maly26 napisał(a):Jaka jest różnica między szlifem z i bez tulei ?

    O jakie tuleje ci chodzi?
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    29 Mar 2010, 20:32

    Czy po zmianie uszczelki pod głowica w golfie 3 po przejechaniu 1000 km konieczne jest dokrecenie głowicy?
    lukasz14ss
    Nowicjusz
     
    Posty: 1
    Miejscowość: Kraków

    29 Mar 2010, 20:39

    lukasz14ss napisał(a):Czy po zmianie uszczelki pod głowica w golfie 3 po przejechaniu 1000 km konieczne jest dokrecenie głowicy?

    Proponuje ją dokręcić i na nowo ustawić zawory - tak powinno sie robić prawidłowo.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    30 Mar 2010, 07:08

    tuleje w cylindrach
    maly26
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: Białystok

    30 Mar 2010, 07:57

    maly26 napisał(a):tuleje w cylindrach

    Czyli tuleje zostają ....Mniej pracy dla Ciebie... :!: :!: :grin: :grin:
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6170
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    30 Mar 2010, 16:27

    wszystko się rozwiązało, temat uważam za zamknięty.
    maly26
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: Białystok

    30 Mar 2010, 16:46

    :!: :mrgreen: :!: :mrgreen: :!: :mrgreen:
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6170
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014