Kia Sorento 2,5 Crdi

26 Mar 2011, 09:52

Witam

Silnik 2,5 CRDi, brał olej 1l/1000km po wyjęciu bagnetu tryskało olejem (przedmuchy). Poszła do remontu głowica (komplet) oraz wymiana pierścieni i panewek - mechanik stwierdził że cylindry nie mają owalu i rantów wiec starczą same nowe pierscienie.

Odebrałem samochód i dalej wali olejem po wyjęciu bagnetu - mechanik stwierdził ze nowe pierscienie muszą sie ułożyc, dotrzeć i objaw zniknie (ok 3000km), co do brania oleju to jeszcze nic nie wiadomo bo przejechałem dopiero 50km.

Co o tym sądzicie?? Czy przedmuchy powinny zniknąć odrazu po wymianie pierscieni? Czy jednak potrzeba troche czasu by sie wszystko dotarło?
zlotrixx
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: warszawa

26 Mar 2011, 12:41

Co się ma docierać,pierścienie w zużytych gładziach cylindrów?! :shock:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

26 Mar 2011, 13:09

przedmuchy nie koniecznie muszą byc przez pierścienie, ale na przykład przez odme
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

26 Mar 2011, 13:16

Po takim remoncie /dobrze zrobionym/powinna być poprawa natychmiastowa.Przed takim remontem dobrze jest sprawdzić ciśnienie oleju i sprężania dla porównania przed i po zabiegu.Ciekawe czy pierścienie były pasowane do rowków w tłokach /prawie zawsze trzeba dawać szersze i przetaczać rowki/bo jak nie to wymiana na nowe niewiele pomoże.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

26 Mar 2011, 13:37

Czyli chlapanie olejem przez bagnet powinno zniknąc po remoncie odrazu?? Nie dopiero po dotarciu pierścieni?
Ogólnie rzecz ujmując remont do d... ??
zlotrixx
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: warszawa

26 Mar 2011, 16:24

Ja tutaj nie widzę żadnego remontu.Jeśli wyremontujesz wszystkie ogniwa łańcucha a pozostawisz tylko jedno,to,rozumiesz?! Sprawdź( tak jak kolega Pocieszny radzi odmę),jeśli masełko ją zapchało ,to objaw będzie podobny.Przy przedmuchach powinien pojawiać się dymek (z mieszka bagnetu,z wlewu oleju też)
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Motor Show Poznań 2016
    Najważniejsza impreza motoryzacyjna tego roku "Motor Show 2016" już wystartowała. Targi motoryzacyjne w Poznaniu potrwają do niedzieli 3 kwietnia. Tegoroczna edycja jest niezwykle ciekawa. Nie tylko za sprawą liderów ...
    Skoda Rapid - nowy wymiar Skody
    SKODA Rapid stanowić będzie nowy wyznacznik dla wszystkich samochodów marki pod względem ponadczasowego designu oraz przestronności wnętrza. SKODA Rapid to pojazd idealnie uzupełniający dotychczasową gamę modeli, wpasowując ...

26 Mar 2011, 17:54

A co było robione przy głowicy?. Tylko planowanie oraz docieranie gniazd i zaworów?
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

26 Mar 2011, 18:10

Głowica:
- planowanie
- uszczelniacze
- szlifowanie gniazd
- sprawdzanie szczelnosci
- jeden popychacz był do wymiany

Blok:
- wymiana pierscieni ( po mierzeniu cylindrów - brak owalu brak rys i rantów)
- wymiana panewek

Załamka - tyle kasy wychodzi na to ze w błoto.
Co teraz, reklamować taką naprawę? Mechanik sie upiera że tak ma na początku być bo pierscienie muszą sie dotrzeć. Załamka :/
zlotrixx
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: warszawa

26 Mar 2011, 19:59

pocieszny dobrze napisał::przedmuchy nie koniecznie muszą byc przez pierścienie, ale na przykład przez odme!!!
Prosta sprawa zmierzyć ciśnienie na cylindrach i będzie wiadomo jak to się ma do przedmuchów do silnika.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

26 Mar 2011, 22:36

Ok dzieki za podpowiedzi.

Podjade w chwili wolnej sprawdzić tą odme.

Chyba ze mozna samemu jakoś sprawdzić jej drożność??
zlotrixx
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: warszawa

26 Mar 2011, 22:37

Ile km ma to auto przejechane ?
Współczesne pierścienie są chromowane i trzeba umieć to poskładać.
Częsty błąd to montowanie pierścieni od europejskich aut lub chińskich podróbek.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

26 Mar 2011, 22:49

190kkm (teroetycznie, faktycznie pewnie wiecej)
pierscienie kupione orginalne od KIA
zlotrixx
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: warszawa

27 Mar 2011, 10:00

arciasty, dobrze pisze nie sprawdzaj co popadnie tylko zmierz kompresje, będziesz wszystko wiedział,
kompresje mierzy się na ciepłym i na zimnym silniku ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

01 Lip 2013, 13:03

zlotrixx, jeśli możesz to napisz jak zakończyła się historia z Twoim autem, bo mam ten sam problem i nie wiem co robić, lub puść sygnał tel. 600 044 656, gg 4857121
jazzu
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 05 05 1989
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: KIA Sorento
Silnik: 2,5 crdi 170 KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007