Kia sorento 3,5 benzyna

22 Sty 2008, 20:14

Witam
Mam pytanie, chce sporowadzić sobie kie sorento z usa i mam zamiar założyc do niej gaz, jak te silniki znoszą instalacjie i jaki jest koszt montazu do silnika jak w temacjie czyli 3,5 benzyna:)
Pozdrawiam :D :o
aron60
Nowicjusz
 
Posty: 19

22 Sty 2008, 23:34

Okolo 5oo0 tys ;) Pozatym do silnika 3,5 gaz, gdzie tu sens? :D
FSOManiak
Początkujący
 
Posty: 118
Miejscowość: Podlasie

23 Sty 2008, 11:38

Pod jakim wzgledem nie ma sensu przy takim silniku?Przy takiej pojemnosci wydaje mi sie ze to jest dobre rozwiazanie;)
aron60
Nowicjusz
 
Posty: 19

23 Sty 2008, 12:03

Pod jakim wzgledem nie ma sensu przy takim silniku?Przy takiej pojemnosci wydaje mi sie ze to jest dobre rozwiazanie;)

Moim zdaniem kupując samochod z silnikiem 3,5 V6, ma się bardziej na uwadze moc, a nie ekonomikę jazdy :) Pozatym do tego modelu trzeba zakladac sekwencyjny wtrysk gazu, a to juz koszta są. Pozatym spalanie i tak bedzie na poziomie 13-17l/100 km.
Myslę ze dobrą alternatywą dla tego wozu jest silnik 2,5 CRDI o mocy 140 KM. Wysokoprezna jednostka spali duzo mniej...:) Ale jest jeszcze silnik diesla 2,5 o mocy 170, tylko tam spalanie średnie spalanie wynosi 14 litrów ropy :)
FSOManiak
Początkujący
 
Posty: 118
Miejscowość: Podlasie

23 Sty 2008, 13:04

diesel, wiem ze to dobre rozwiązanie ale ja chcę sprowadzić samochód z usa a tam o diesla ciężko a prawie nie możliwe, dlaczego nie mozna połączyc mocnego silnika z duza moca z ekonomia:) tylko właśnie zastanawiam się ile taka instalacjia moze kosztowac, domyslam sie ze to musi byc sekwencjia bo to juz nowoczesny silnik;)
aron60
Nowicjusz
 
Posty: 19

23 Sty 2008, 13:19

można, ale są silniki które gazu nie lubią, tak jak np. silnik FZ z toyoty J8 czy właśnie ten z Kia Sorento...

za instalację zapłacisz ok. 7-8 tysięcy
4x4
Draakul
Początkujący
 
Posty: 52
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jadąc wolniej, szybciej dotrzesz do celu!
    Co można zrobić, by na autostradzie w czasie zwiększonego natężenia ruchu nie tworzyły się korki? W niektórych przypadkach może pomóc… obniżenie dopuszczalnej prędkości! Taką zależność wykazało belgijskie ...
    Volkswagen Polo - niskie koszty utrzymania
    Nowa generacja Volkswagena Polo, która pojawiła się w polskich salonach, wyróżnia się najwyższym poziomem bezpieczeństwa (tytuł Best in Class 2017 przyznany przez Euro NCAP), bardzo obszernym wnętrzem oraz najbardziej ...

23 Sty 2008, 13:23

Sekwencja Stag 300 do silnika V6 kosztuje okolo 3000 z montazem. Butla w miejscu koła zapasowego... TO juz jest wtrysk w fazie cieklej, czyli osiągi mogą zostac podobne jak na benzynie. Wszelkich regulacji dokonuje się za posrednictwem komputera...
Za BRC SEQUENT 56 zapalcisz okolo 4000 tys. oczywiscie ceny z montazem
FSOManiak
Początkujący
 
Posty: 118
Miejscowość: Podlasie

23 Sty 2008, 13:30

widze ze rózne opinie sa na ten temat i ceny od 3 do 8 tys.zł.juz nie wiem co o tym myslec. a mozesz mi napisac jak ten silnik znosi gaz bo kolega wyzej napisal ze nie zabardzo lubia te silniki takie paliwo.Dzieki za pomocnego posta.
Pozdr;)
aron60
Nowicjusz
 
Posty: 19

23 Sty 2008, 13:47

To niech kolega uargumentuje dlaczego Sorento zle znosi gaz, skoro mozna go bylo zalozyc fabrycznie? Oczywisice KIA nie pozwala zakaldac do wszystkich modeli, ale do Sorento jak najbardziej! W salonie montowano BRC - koszt takiej to 4 tys zł. Najdrozsza i najlepsza sekwencja kosztuje chyba 5,3 tys zł SGI AG System - holenderski. Jak wspomnialem jest jeszcze Stag 300 za 3 tys zł.
FSOManiak
Początkujący
 
Posty: 118
Miejscowość: Podlasie

23 Sty 2008, 14:31

Bardzo dobry pomysł poczekamy:).Dziekuje za informacje była mi bardzo przydatna;)
Pozdrówka;D
aron60
Nowicjusz
 
Posty: 19

23 Sty 2008, 16:22

:D

chylę czoła, bo chyba złapałeś mnie na brakach w wiedzy, nie wiedziałem że kia montuje gaz w sorento fabrycznie...

No ale do rzeczy. Moja opinia, być może błędna, ma następującą argumentację:
- silnik 3,5 V6 wywodzi się z konstrukcji V6 Hyundaia, w którym były problemy po większych przebiegach na LPG
- silniki benzynowe Kia (Sportage 2.0) bardzo źle znosiły gaz
4x4
Draakul
Początkujący
 
Posty: 52

23 Sty 2008, 16:54

A co sie dzialo z tymi silnikami, jak mozna wiedziec? Hyundai Polska, zezwolil na instalację gazu, lecz tylko BRC- taki byl warunek. Inaczej tarcilo się gwarancję
Tylko interesujące, dlaczego tak nowoczesne jednostki zle znoszą gaz, a taki Polonez, czy VW(starsze modele) śmigają bez problemu? Wyzsza temperatura spalania tez im nie przeszkadza. Pozatym statystycznie rzecz biorąc, w Sorencie gaz ci sie zwroci dopiero po okolo 25tys. przebiegu :) Sama instalacją, nie licząc wiekszej stawki za przegląd techniczny no i OC od silnika 3,5 :)
FSOManiak
Początkujący
 
Posty: 118
Miejscowość: Podlasie

23 Sty 2008, 17:25

Może uściślę.
Problemy z gazem w V6 wynikają z niechlujnego montażu, złej regulacji, niedbałości eksploatacji - co w połączeniu z sondą lambda i delikatnym układem regulującym wtrysk wiąże się z problemami, częstymi check engine, ponownymi regulacjami, itd.
To wszystko co wiem, nie jest poparte moim własnym doświadczeniem, gdyż unikam LPG jak mogę, nie prowadzę też serwisu instalacji LPG ;) ba, nie ukrywam nawet że jestem przeciwnikiem tego sposobu zasilania silnika.

Te starsze silniki dobrze znoszą gaz, gdyż nie posiadają zainstalowanego komputera zdolnego pokonać kasparova w szachy, a sterującego silnikiem poprzez m.in. kontrolę składu spalin, składu i jakości paliwa, powietrza dolotowego, itd.

gaźnik, parownik i ogień :mrgreen:
4x4
Draakul
Początkujący
 
Posty: 52

23 Sty 2008, 18:30

FSOManiak jak to jest z tymi przegladami z instalka 100zł,wiecej tak?aa widze ze jestes zoriętowany to sie zapytam jeszcze jaki koszt jest oc bo był ten problem poruszany;)
aron60
Nowicjusz
 
Posty: 19

23 Sty 2008, 19:30

OC scisle zalezy od stazu za kolkiem, bo od neigo są naliczane zwyzki lub znizki. Za bezszkodową jazde itd... Przegląd dodatkowo 100 zł

Draakul, Zgadzam się, bo wiele zakladów instalujących gaz sekwencyjny, ustala mapę gazową na podstawie odczytu z postoju. I tutaj pojawia sie problem z zestrojeniem, poniewaz silnik benzynowy moc generuję kiedy jest pod obciązeniem... Przez to miedzy innymi pojawia się problem ze zwrotem sygnału sprzężenia z sondy lambda. Ale jest sposób na nich, poniewaz silnik z sekwencją powinien zachowywac sie indentycznie jak na benzynie, nie ma prawa byc tam zadnych zawirowan, strzalow czy zamulenia. Po prostu, jak się placi 4 tys za instalacje, to ma byc "Pierwsza klasa" 8)
FSOManiak
Początkujący
 
Posty: 118
Miejscowość: Podlasie