Kołpaki warto kupić?

28 Lis 2011, 19:30

Czy warto kupić kołpaki czy lepiej jezdzić na felgach stalowych bez tych ozdób plastikowych?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931
  • 30 Lis 2011, 19:16

    Kwestia gustu a o gustach się nie dyskutuje.
    PrezesArtek
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1848
    Miejscowość: Sosnowiec
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Audi S8 i Wp11-144
    Silnik: AVP, QG18DE
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2001

    01 Gru 2011, 08:21

    no tak ale jak je kupie i zaloze to nie bedzie problemu z chlodzeniem hamulców i spr ciśnienia?
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    01 Gru 2011, 18:15

    ale jak je kupie i zaloze to nie bedzie problemu z chlodzeniem hamulców i spr ciśnienia?

    przecież w fabryce zakładają
    jak ich nie założysz na kleju nie powinno być problemu
    przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
    sympatyk
    Zaawansowany
     
    Posty: 878
    Miejscowość: na skraju grodu
    Prawo jazdy: 15 09 1976
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Freelander e picc. scuderia
    Silnik: Otto 95÷121
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna

    01 Gru 2011, 18:40

    Przeciez ty swoje Volvo do 3 tys obrotow tylko krecisz, bo sie boisz ze ci silnik wybuchnie, co ty chcesz tam sobie przegrzac? :D A juz na pewno nie hamulce.
    Czimi
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2099
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: W210 220 CDI

    02 Gru 2011, 15:15

    czemu nie hamulce? przeciez moge krecic do 2tys a hamowac mocno
    a jak spr np cisnienie w kolach?
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
      Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...
      Parkowanie równoległe w pięciu krokach
      Wielu kierowców jak ognia unika jednak parkowania równoległego, nawet jeśli w najbliższej okolicy właśnie takie miejsca są dostępne. Jak pokonać swoje obawy i dobrze wykonać ten manewr? Wiele osób uważa ...

    02 Gru 2011, 15:50

    Do 2tys. to się męczy, a nie kręci. A kołpaki najwyraźniej są niebezpieczne, bo w rajdach jest zakaz ich używania, przynajmniej wg. regulaminu PZM-otu :D
    LOTnick
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 253
    Zdjęcia: 2
    Auto: Ford Focus II 1.6 100KM

    02 Gru 2011, 17:44

    No bo ktos ogladajacy raid moze nim dostac jak odpadnie.

    I listosci, jak bedziesz do 2 tys krecil wolnossaca benzyne 1,8, to zanim sie rozpedzisz zeby 2-gi raz zahamowac, to juz hamulce beda zimne, i jak mozesz nie wiedziec jak sprawdzic cisnienie w oponach? Na stacji paliw kompresorem, lub manometrem(takim do kol, z allegro czy to marketu za 10-20zl)
    Czimi
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2099
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: W210 220 CDI

    03 Gru 2011, 14:27

    wiem jak spr ale jak zaloze kołpaki to bede musial je zdjejmowac zeby spr cisnienie? patrzylem w markecie to ja 60-80zł na kołpaki nie wydam jesli byly by tak po 7-15max za szt to byl kupil ale tyle tyle to szkoda wydac
    ale czy kołpaki nie utrudnią spr ciśnienia w kolach, chlodzenia hamulców oraz zdejmowanai kół, czy posiadając kołpaki nie zardzewieją mi stalówki w momencie bosie sól bedzie tam zbierac?

    A co do kręcenia to ja staram sie tak zmieniac bieg z 1 na 2 jak mam 15-20km/h i jakies 1200-1500 obrotów, i z 2 na 3 jak mam 30-40km/h i jakies 1500-2000 obrotów, z 3 na 4 tak przy ok 45-55km/h i przy 2400-2600 obrotów i z 4 na 5 tak przy ok 70-80km/h i 2500 obrotów
    tak ze jadąc staram sie zmieniac na bieg nizszy jak mam ponizej 1700 obrotów a na wyższy przy 2500-3000 max
    na 5 jezdze tak od conajmniej 70
    nawet wg instrukcji zalecają zmianiac przy 20, 35, 50 i 70
    oczywiscie mówie o jezdzie typu eko jak chce przycisnąc to i do 6500-7000 sie kreci ale na lpg moze uszczelke podobno wywalic wiec jesli chcemy pilowac to na pb zalecają a pb kosztuje co nieco wiec wole jezdzic na lpg i nie przekraczac tych 3000-4000
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    03 Gru 2011, 14:57

    nawet wg instrukcji zalecają zmianiac

    g...o prawda. Z góry jeździ się na niższych obrotach, pod górę na wyższych. Poza tym, zależnie od sytuacji, czasem mogę przejechać przy 1800obr parę kilometrów, bo nie potrzebuję momentu, ani mocy, a ten sam dystans mogę przejechać przy 4 lub 5tys. bo np. wyprzedzam jakiegoś kretyna, który ciśnie po gazie, jak zobaczy mnie w lusterku.
    LOTnick
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 253
    Zdjęcia: 2
    Auto: Ford Focus II 1.6 100KM

    04 Gru 2011, 09:29

    no tak ale szkodliwe dla silnika są wysokie obroty? kolega mial b5 1,6 i passka i tez krecil to odcinki i juz mial pierscienie do wymiany bo silnik calkiem stanął :( i kawal pieniedzy sie wykosztowal a teraz jezdzi jak emeryt bo mu szkoda auta

    jadąc np 5-10km/h non stop 65-75km/h to lepiej jechac na czwórce i 2000-2200 obrotach czy na 5 i 1500-1700 obrotach?
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    04 Gru 2011, 13:15

    Omg, jak mozna przy 70km/h myslec zeby 5-ty bieg wrzucac. :D
    Nie wiem czy masz komputer czy nie, ale jak masz to popatrz np na spalanie na 5-tym biegu jadac 70-80km/h gdy sie pojawi mala gorka, i potem popatrz na 4tym biegu. Albo gdy dodasz wiecej gazu, spalanie nawet masz wieksze na wysokim biegu, a samochod nie jedzie.
    Czimi
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2099
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: W210 220 CDI

    04 Gru 2011, 16:04

    kompa nie mam ale wg instrukcji juz od 70 trzeba jechac na 5 jak chce jechac eko
    przy 70km/h na 5 mam 1700 obrotów a na 4 2100 jakies
    po co ma silnik pracowac na 2100-2200 przez 10km jesli moze na 1500-1700 na 5 i przypominam!
    chodzi mi o jazde ciągłą tz caly czas 65-75km/h bez przyspieszania, wyprzedzania, górek itp
    kolega majac passata b5 1,6 ale tam ma 8zaworów to juz 5 wrzuca od 55-60km/h jak nie potrzebuje mocy
    wg eko jazdy 5 bieg nalezy wrzucac od 50km/h
    kiedys próbowalem od 50 jechac na 5 i jednak nie skorzystam z tego bo boje sie o silnik
    ale mysle ze tak od 60km/h na 5 jest ok oczywiscie jesli nie przyspieszam
    jadąc na 5 70, a nawet 80-90km/h gdy chce wyprzedzic to redukuje najczęściej na 3 bo na 4 nie daje rady redukując na 3 wtedy mam jakies 3500-4000 i mozna cisnąc do 5500
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    04 Gru 2011, 17:14

    Akurat ani razu obroty nie doszły mi do "odcinki" (wiem jak to brzmi). Twój kolega zapewne trzymał auto przez jakiś czas i na zimnym silniku, więc dostał to o co się prosił.

    A tą instrukcję z biegami to od kogo dostałeś? Od Towarzysza Sekretarza :D?
    LOTnick
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 253
    Zdjęcia: 2
    Auto: Ford Focus II 1.6 100KM

    05 Gru 2011, 09:04

    nie tak pisze w inst. od s40
    a kolega krecil jedynie tak jak silnik sie dogrzal wiec conajmiec po 5km jazdy a nie na zimnym
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931