Kombi do 15/16tyś.

11 Lut 2016, 21:54

Witam serdecznie poszukuję ładnego kombi do 15/16tyś. Zastanawiałem się nad clio grandturem? co sadzicie o ww.? Poszukuję bardziej diesla niz benzyny ale również dobra oferta nie pogardze. Zalezy mi na moim komforcie i wspolpasazerów na dlugie dystanse z tylu ano i rowniez na w miare malym spalaniu :) Jezeli chodzi o uzytkowanie to raczej na dluzych trasach i dystansach okolo 100km w jedna strone jednak równiez bedzie uzytkowane w miescie nie ukrywam tego (wiem ze benzyniaki z lpg sa zdecydowanie lepsze - jezeli macie taka oferte gdzies na oku jak najbardziej jestem za o ile miesci sie w budzecie - a i nie szukam auta 12-14 letniego). Jezeli chodzi o kolor bez róznicy. A jestem z dolnegoslaska ale do 400km/500km dojade jezeli bedzie to ciekawa oferta :). Oczywiscie preferuje manuala niz automat (mam juz automata wystarczy mi ). Fajnie by bylo jakby auto mialo tempomat ale nie jest to warunek konieczny.
Ostatnio edytowany przez mats17 11 Lut 2016, 22:06, edytowano w sumie 2 razy
mats17
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: clio

11 Lut 2016, 22:00

mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14033
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

11 Lut 2016, 22:05

edytowalem post :) dzieki za info!
mats17
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: clio

12 Lut 2016, 05:38

Serio, Clio Grandtour w trasy? Bierz coś normalnego np. Mazda 6 2.0+LPG, Laguna II FL 2.0/2.0t + LPG, Vectra C 1.8. Odpuść ten segment B, bo to nie jest wygodne.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

12 Lut 2016, 09:22

Ossy napisał(a):Odpuść ten segment B, bo to nie jest wygodne.


Akurat Clio Grandtour jest wyjątkowo wygodnym autem jak na segment B :wink: Miękkie, komfortowe zawieszenie, bardzo obszerna kabina, i bagażnik większy niż w niejednym kompakcie (439 litrów!), przy jednoczesnym zachowaniu cech miejskiego auta (zwrotność, małe gabaryty zewnętrzne). No i nieporównywalnie tańsza eksploatacja niż w przypadku aut segmentu D. Minusem przy pokonywaniu dłuższych tras jest na pewno hałas w kabinie przy prędkościach autostradowych - jeśli "trasy" oznaczają jazdę z prędkościami pow. 120 km/h zastanowiłbym się nad którąś z propozycji Ossy'ego.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

12 Lut 2016, 09:28

Spalanie w Clio nie będzie mniejsze niż w większym aucie przy wyższych prędkościach. Większa utrata wartości, gorsze wykonanie wnętrza i ciężko będzie potem sprzedać - to jednak Renault, a nastawienie rodaków jest jakie jest.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

12 Lut 2016, 09:37

mam clio wiec wiem jak wyglada wygluszenie heh
Ostatnio edytowany przez mats17 12 Lut 2016, 11:35, edytowano w sumie 2 razy
mats17
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: clio

12 Lut 2016, 09:55

Koniu napisał(a):Spalanie w Clio nie będzie mniejsze niż w większym aucie przy wyższych prędkościach.


Zgadza się, dlatego zapytałem o prędkości przelotowe na "trasach" (niektórzy nowi forumowicze rozumieją przez to wyjazd do sąsiedniej wsi) - sam na własnej skórze przekonałem się ile potrafi palić mieszczuch z małym silnikiem przy prędkościach 140km/h i wyższych. Jeśli jednak poruszamy się z prędkościami do 90km/h małe autko z małym silnikiem potrafi być bardzo ekonomiczne (z pewnymi wyjątkami, 75-konna Ibiza spalała mi przy tych prędkościach więcej niż 140-konna Honda :D ).

Koniu napisał(a):Większa utrata wartości, gorsze wykonanie wnętrza i ciężko będzie potem sprzedać - to jednak Renault, a nastawienie rodaków jest jakie jest.


Wszystko prawda, jednak z drugiej strony można mieć młody rocznik za niewielką kasę (co dla rodaków jest olbrzymim atutem). No i części eksploatacyjne dużo tańsze niż do większych aut, nie wspominając o ogólnych kosztach utrzymania. Zawsze są plusy i minusy :ok:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

12 Lut 2016, 11:33

tak po zastanowieniu sie chyba wyloze jakims cudem dodatkowe 4tyś zeby moze jakaś kijanke badz hyundaia i30 kupic ? z tego co czytałem auta w miare ekonomiczne a jak na dluzsze trasy i wygłusznie w nich sie sprawuje?

własnie myslalem o tym clio :) ale to jeszcze do przemyslania oczywiscie za 20ty juz chyba lepiej w cos innego pojsc?

pytanie czy wszystkie modele diesla maja dwumase czy tylko te po 2010?

(i dzieki za odpowiedzi)


p.s.
mam obecnie clio wiec wiem jak wyglada wygluszenie przy 140 :)


aa np peugeot 308? widzialem oferty tak za 18/19tyś warty uwagi ?
mats17
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: clio

12 Lut 2016, 16:38

mats17 napisał(a):tak po zastanowieniu sie chyba wyloze jakims cudem dodatkowe 4tyś zeby moze jakaś kijanke badz hyundaia i30 kupic ? z tego co czytałem auta w miare ekonomiczne a jak na dluzsze trasy i wygłusznie w nich sie sprawuje?

wg mnie trochę lipnie się wykosztować i kupić pierwszy wypust tych modeli, które były z koreańskich fabryk i miały pewne wpadki jakościowe jak stukające amortyzatory czy kolumny kierownicze. Jak szukać to od 2009r. ale wtedy trzeba dokładać jeszcze więcej.
Nie są jakoś specjalnie wygłuszone ale w Clio będzie głośniej. Wielu denerwuje zbyt silne elektryczne wspomaganie, które nie daje czucia w prowadzeniu.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010