Kombi do 7-8 tys. Passat b5?

Kombi do 7-8 tys. Passat b5?

05 Mar 2016, 21:19

Witam wszystkich. Przymierzam się do kupna mojego pierwszego samochodu i chciałbym zapytać profesjonalistów co o tym sądzą ;)
Więc musi być to kombi, tanie w eksploatacji i raczej benzyna ponieważ oceniając realnie nie zrobię w rok więcej niż 10 tys. km. Cena to 7-8 tys. I na tym moje wymagania się kończą. Do tej pory zastanawiałem się nad passatem b5 ale czytałem że ma problemy z zawieszeniem. Rozważałem też skode octavie i może golfa IV? Nie potrzebuje ogromnej mocy, auto ma jeździć i nie stwarzać problemów. Jestem otwarty na wszelkie sugestie :D
Swistakos
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 05 Mar 2016, 13:31
Auto: Nie mam

Re: Kombi do 7-8 tys. Passat b5?

05 Mar 2016, 21:49

Passat nie należy do aut tanich w utrzymaniu. Poszukaj Avensis I, Nissan Primera P11.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2515
Zdjęcia: 21
Rejestracja: 17 Lip 2007, 15:30
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy od: 27 02 2003
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: VW Passat
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

Re: Kombi do 7-8 tys. Passat b5?

06 Mar 2016, 11:56

Ja dorzucę jeszcze BMW E36 i Peugeot 406.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 32621
Rejestracja: 13 Sty 2009, 15:18
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: jest kilka ;)
Paliwo: Benzyna

Re: Kombi do 7-8 tys. Passat b5?

06 Mar 2016, 19:20

Dziękuję za odzew. Skłaniam się teraz ku wspomnianej toyocie Avensis I. Ma ktoś z nią jakieś doświadczenia? Jaki silnik wybrać najlepiej? Z tego co czytam najlepszym wyborem dla mnie będzie chyba 1,8 VVT-i? Boję się że dwulitrowy motor będzie za dużo palił a raporty spalania dla 1,6 i dla 1,8 są na podobnym poziomie. Na co zwrócić przy zakupie tego samochodu i co najczęściej będzie się w nim psuło?
Swistakos
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 05 Mar 2016, 13:31
Auto: Nie mam

Re: Kombi do 7-8 tys. Passat b5?

06 Mar 2016, 20:12

Napisz do kolegi szybki bo on dobrze zna te auta więc na pewno pomoże.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 32621
Rejestracja: 13 Sty 2009, 15:18
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: jest kilka ;)
Paliwo: Benzyna

Re: Kombi do 7-8 tys. Passat b5?

06 Mar 2016, 20:16

Swistakos napisał(a):kłaniam się teraz ku wspomnianej toyocie Avensis I


Szukaj avena1 z silnikami bez vvti wszytkie pojemności są ok. Najbardziej poszukiwana i ceniona jest 2,0 16V. Spalanie 2,0 7-9l pb i 9-10l lpg.
wersje z mniejszym silnikiem 0,5l mniej. W mieście spokojnie wyrobisz się w 8l pb. bez korków normalnie jadąc.

Awarie hmmm... brak specjalności. uważaj na przednie łożyska kół, górne mocowania amorów tył, stukają łączniki stabilizatora oryginalne co 50tyś. szajs co 20tyś.km., po 200tyś.km. puści chłodnica nie kupuj syfu 100zł tańszego. Sprawdzaj ceny ori części bo jest przepaść jakościowa.

Pilnuj oleju bo silniki FE go nie biorą ale lubią stan na max. Wymiana co 15tyś.km.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 4045
Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
Prawo jazdy od: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Koniec z oszustwami podczas sprzedaży samochodów Koniec z oszustwami podczas sprzedaży samochodów
    Każdy przed zakupem auta będzie mógł sprawdzić jego historię, m.in. daty rejestracji oraz informację o tym, czy nie jest kradzione - przewiduje projekt noweli Prawa o ruchu drogowym, którym we wtorek ma zająć się rząd. Przyjęty ...
    Wielofunkcyjny SUV kompaktowy - SsangYong XLV Wielofunkcyjny SUV kompaktowy - SsangYong XLV
    W odpowiedzi na wzrost rynku kompaktowych SUV-ów SsangYong wypuścił w 2015 r. Tivoli, pierwszy swój mały SUV, który natychmiast stał się jej najbardziej popularnym nowym modelem. W ostatnim roku wyprodukowano ...

  • Re: Kombi do 7-8 tys. Passat b5?

    06 Mar 2016, 21:40

    szybki napisał(a):Szukaj avena1 z silnikami bez vvti


    A można zapytać czemu bez vvti? Rozumiem że po tej zmianie te same silniki miały więcej mocy, a jakie są wady takiego rozwiązania?
    Swistakos
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Rejestracja: 05 Mar 2016, 13:31
    Auto: Nie mam

    Re: Kombi do 7-8 tys. Passat b5?

    06 Mar 2016, 22:18

    Ogólnie silniki vvti są fajne tylko że pierwsze moturki o pojemnościach 1,4/1,6/1,8 miały problem brania oleju... usunięty dopiero około 2005r....
    Co ciekawe nie było to regułą ale strzeżonego...
    Do tego wszystkie aveny1/2 z pojemnością 2,0/2,4 vvti miały bezpośredni wtrysk i to tej starszej generacji więc tak sobie to działało no i lpg brak.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4045
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Kombi do 7-8 tys. Passat b5?

    07 Mar 2016, 09:39

    Dlatego najlepszy w Aven I jest benzyniak 2.0 128KM bez vvti, chociaż i tak utrzymanie Aven I z vvti 1.6-1.8 taniej go wyniesie niz z Paserati :)
    noisy
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2515
    Zdjęcia: 21
    Rejestracja: 17 Lip 2007, 15:30
    Miejscowość: Tomaszow
    Prawo jazdy od: 27 02 2003
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: VW Passat
    Silnik: 1.8T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    Re: Kombi do 7-8 tys. Passat b5?

    07 Mar 2016, 09:52

    Dokładnie, sąsiad ma Avena I z vvti i to autko więcej stoi u mechanika niż jeździ.
    Shatanka
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 230
    Rejestracja: 19 Paź 2014, 12:04
    Prawo jazdy od: 22 08 2005
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Peugeot 206
    Silnik: 1.6 110KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2003
     
    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili