Kombi LPG/Diesel 20-25 tys. LPG 70% trasa 30% miasto

Kombi LPG/Diesel 20-25 tys. LPG 70% trasa 30% miasto

22 Lis 2016, 13:08

Cześć,
Ponieważ straciłem już cierpliwość do swojej Laguny, postanowiłem zmienić auto i potrzebuję porady, co kupić.
Budżet: 20.000 – 25.000 PLN
Roczny przebieg: ok. 25 tys. km
Tryb: trasa 70% miasto 30%
Preferowany napęd: LPG / diesel
Preferowany rodzaj nadwozia: kombi (dwie osoby dorosłe + dużo bagażu, w niedalekim czasie będzie potrzeba fotelika/dwóch na tył)
Rocznik: 2006+
Przebieg: ważny jest stan techniczny
Region: kujawsko-pomorskie, warmińsko-mazurskie, pomorskie

Najważniejsze dla mnie w aucie są w kolejności:
- niezawodność (od Laguny chyba wszystko jest lepsze :evil: )
- ekonomiczne spalanie
- tanie części
- komfort wewnątrz
Jeśli chodzi o spalanie to moja Lala pali ok. 6,1 litra ropy / 100 km, co daje jakieś 27 PLN / 100 km. Ekonomiczne spalanie dla mnie byłoby na takim samym albo niższym poziomie. Codziennie robię po 50 km do pracy, z czego jakieś 30 km w trasie. Raz lub dwa razy w miesiącu trasa po 200 km w jedną stronę.
Jeśli chodzi o rocznik, to nie jestem jakimś fanatykiem daty, ale chciałbym uniknąć wymiany starzejących się podzespołów w ciągu roku/dwóch od zakupu.


Moje dotychczasowe typy to:
Ford Mondeo Mk IV 2.0 TDCi 140 KM
Kia Cee’d I 1.6 123 KM + LPG
Opel Astra H 1.8 125 KM (Z18XE) + LPG
Skoda Octavia II 1.6 MPI 102 KM + LPG

Czy jest jeszcze coś wartego zobaczenia? Czy te modele mają jakieś wadz, ze względu na które lepiej się nimi nie interesować?
barnes77
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 22 Lis 2016, 12:28
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault Laguna II
Silnik: 1.9 dci 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

Re: Kombi LPG/Diesel 20-25 tys. LPG 70% trasa 30% miasto

22 Lis 2016, 13:48

Laguny II po FL wypadają duuuużo lepiej:mrgreen: Jeżeli profil aktualny to niezłego kombosa sobie sprawiłeś
Kupując diesla musisz liczyć się z kosztownymi naprawami. Te auta nie są nowe, normalne jest, że się zużyły.
Twoje typy są generalnie dobre, ale nie wiadomo czy w końcu szukasz segmentu niżej od laguny (czyli "c" - ceed, astra, octavia) czy zostajesz w tym samym ("d", mondeo). Wyrzuciłbym z zestawienia octavię ze względu na silnik, stara konstrukcja, zamula i sporo pali jak na swoje możliwości.
Jeśli ma być segment C i diesel to popatrz na volvo v50/focusa mk2, bliźniacze konstrukcje, silniki prawie te same.
Przy segmencie D i benzyniaku szukałbym accorda VII (wygląd kombii to kwestia gustu :naughty: ). Jeśli diesel to bliżej górnej granicy budżetu (a najbezpieczniej dołożyć ~2-3k) Laguna mk3, Citroen C5, AR 159.
Invi
Stały forumowicz
 
Posty: 1051
Rejestracja: 04 Cze 2016, 16:15
Prawo jazdy od: 04 03 1924
Auto: volvo_s60_2004 / mazda_3_2016
Silnik: 2.5T/2.0
Typ: Sedan/Limuzyna

Re: Kombi LPG/Diesel 20-25 tys. LPG 70% trasa 30% miasto

22 Lis 2016, 15:07

Jeśli chodzi o aktualne auto - tak, Królowa Lawet. Zapłaciłem frycowe - teraz chcę dokonać bardziej przemyślanego zakupu.

Wolałbym auto z segmentu D (komfort/przestrzeń wewnątrz), ale z tego, co się orientuję, to części do aut z D są droższe, więc raczej interesują mnie modele z C.

Accord VII niestety mnie odrzuca... :no:

Volvo V50 / Ford Focus Mk II - jaka wersja silnikowa w dieslu?
Czy z segmentu C jest jeszcze coś godnego polecenia pod LPG?
barnes77
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 22 Lis 2016, 12:28
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault Laguna II
Silnik: 1.9 dci 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

Re: Kombi LPG/Diesel 20-25 tys. LPG 70% trasa 30% miasto

22 Lis 2016, 15:49

W podwieszonych, na górze działu masz opracowane zestawienia kosztów różnych modeli. Możesz sobie porównać klasy itd, różnice nie są duże.
Osobiście postawiłbym na D (kupujesz 10 letnie auto, prawdopodobnie nie będziesz go serwisował w ASO, koszty zabójcze nie będą - oczywiście pomijając kwestie zarezerwowane dla diesli).

Jeśli chodzi o diesle w volvo/focusie:
2.4 (tylko w volvo, szwedzka, niezniszczalna konstrukcja, koszty wyższe ze względu na ilość cylindrów) > 2.0 > 1.6 (wersja 90 konna w focusie nie ma dpf, dwumasy i turba ze zmienną geometrią, czyli generalnie najtańsza opcja w serwisowaniu)

Możesz popatrzeć na vectrę c, niby "d", ale serwis dość tani. Benzyniak pod LPG 1.8/122, 2.0T, diesel 1.9cdti to konstrukcja fiata/AR 1.9JTD, również warty polecenia
Invi
Stały forumowicz
 
Posty: 1051
Rejestracja: 04 Cze 2016, 16:15
Prawo jazdy od: 04 03 1924
Auto: volvo_s60_2004 / mazda_3_2016
Silnik: 2.5T/2.0
Typ: Sedan/Limuzyna

Re: Kombi LPG/Diesel 20-25 tys. LPG 70% trasa 30% miasto

22 Lis 2016, 16:06

barnes77 napisał(a):Volvo V50 / Ford Focus Mk II - jaka wersja silnikowa w dieslu?
2.0d
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 8624
Zdjęcia: 11
Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

Re: Kombi LPG/Diesel 20-25 tys. LPG 70% trasa 30% miasto

26 Lis 2016, 23:55

V50 1.6D trochę za słaby i awaryjny, na dodatek skrzynia tylko 5 biegów.
2.0D jest jak najbardziej odpowiednie, duży moment i 6 biegów fajnie odpycha auto, trwały i nie drogi w serwisowaniu silnik, mój pyknął bez problemu 250kkm ;)
2.4D to słynne volvowskie pięciocylindrowe D5, mocny silnik, trwały i mało awaryjny, bardzo dobry silnik ale mocno upchany w V50.
Szukasz nowego Volvo lub Forda, nie wiesz które?
Potrzebujesz pomocy w skonfigurowaniu wymarzonego Volvo,
Chcesz porównać oferty dealerów?
Mogę pomóc, zawsze znajdzie się lepsza oferta ;)
pisz PW.
Rom33
Zaawansowany
 
Posty: 911
Rejestracja: 20 Lut 2012, 01:03
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy od: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen zmienia plany dotyczące sportu samochodowego Volkswagen zmienia plany dotyczące sportu samochodowego
    Marka Volkswagen zmienia swoje plany dotyczące aktywności w sporcie samochodowym. Od 2017 roku Volkswagen będzie koncentrował się na nowych technologiach oraz dyscyplinach angażujących klientów. Po czterech latach ...
    Volkswagen Tiguan GTE Active Concept Volkswagen Tiguan GTE Active Concept
    Stany Zjednoczone są największym rynkiem SUV-ów na świecie. Auta te, odznaczające się wszechstronnym zastosowaniem, bardzo dobrze pasują do amerykańskiego stylu życia. Podczas North American International Auto Show ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Lean Center - centrum szkoleniowe SKODY w Czechach
      Ile kierowców wie o etykietach na oponach?
      Chicago Auto Show 2008
      stoliczek v6