Kombi/sedan z dużym bagażnikiem/mpv do 10 tys

04 Wrz 2014, 08:20

Witam,
Na rynku jest zdecydowanie za dużo samochodów :)
Potrzebuję porady - co kupić?
Mój aktualny, wspaniały Daewoo Lanos którym bezawaryjnie śmigam już 4 lata (ponad) powoli zaczął się sypać, no i zrobił się za mały, więc czas zastanowić się nad zmianą auta. Budżet - 10 tys zł maksymalnie, zainteresowania dotyczące samochodu :
1. najlepiej niezbyt stary (wiem, rocznikiem się nie jeździ) ale auta z początku/połowy lat 90 odpadają - przy czym dla auta w świetnym stanie jestem w stanie od tego odstąpić :D .
2. w miarę przyzwoite wyposażenie (klima obowiązkowo, choć przy autach w okolicy 2000 roku to już standard). Cudów nie wymagam, ale patrz pkt 4.
3. dość duża przestrzeń - mam dwójkę dzieci, więc dobrze by było, żeby samochód mógł pełnić rolę auta rodzinnego - przy czym z reguły jeżdżę sam/z pasażerem więc nie musi to być auto typowo rodzinne. Ważne, żeby pomieściło wózek w bagażniku, oraz żebym za 2-3 lata nie musiał zmieniać samochodu ze względu na brak miejsca na nogi z tyłu :) Może to być mniejsze kombi (nie gablota do przewozu towarów) lub większy sedan z pojemnym bagażnikiem.
4. wygoda (osobiście uwielbiam samochody z nutką luksusu) zwłaszcza na dłuższe podróże.
5. stosunkowo ekonomiczny (choć nie za wszelką cenę) i nie borykający się z ciągłymi usterkami.
6. LPG lub benzyna, obawiam się cen jeśli chodzi o remonty diesla, zwłaszcza układu paliwowego.
7. Fajnie by było żeby nie mulił (nie potrzebuję sportowego auta, jedynie żeby do 100/110 km/h sprawnie przyspieszał).
Jeśli zaś chodzi moje typy :
- Rover 75 w sedanie - wiadomo, jest specyficzny (moim zdaniem piękny :) ) jednak obawiam się jego awaryjności, o której wiele się pisze, a części nie są specjalnie tanie...
- Ford Mondeo mk3 w kombi - chyba nie trzeba nic dodawać, jest piękny, przy czym mam pewne zaufanie do Fordów po świetnych wrażeniach z jazdy służbową Fiestą;
- Mercedes C W202 w kombi (choć jest bardzo duży - ale to jednak Mercedes...)
- Citroen C5 w kombi

Zapewne samochodów można tu uzbierać o wiele więcej (chociażby Citroen Xsara II w kombi/Picasso), jednak chciałbym poznać Waszą opinię na temat wyżej przedstawionych pojazdów oraz dlaczego tak/dlaczego nie... no i o sugestie dotyczące być może innych modeli :)

PS jeszcze jedna rzecz.
W grę wchodzi również samochód typu hatchback pod warunkiem, że będzie miał w miarę duży bagażnik i w miarę sporo miejsca w środku (tak, wiem to wyklucza większość hatchbacków :) )
Zoltowski
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 10 09 2010
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.5 78 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

04 Wrz 2014, 08:55

Lepiej zdecyduj się na MPV pod względem komfortu i przestrzeni będziesz zadowolony.
Polecam auta.
Opel Zafira A 1.8 125KM
Kia Carens diesel lub benzyna 2.0
Mazda Premacy diesel lub benzyna 2.0
[link do oferty na Allegro wygasł]
Wszystkie te auta z silnikiem benzynowym można z powodzeniem gazować.
Jeżeli budżet byłby większy można też rozpatrzyć Honde Stream.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

04 Wrz 2014, 10:13

Rover 75 jest tak samo awaryjny jak inne samochody.Nie ma jakiś odskoków w tym temacie, tak jak ceny częsci zamiennych.Ludzie nie znają tych samochodów, powtarzają to co usłyszeli od innych i dlatego w PL jest mit o beznadziejnych samochodach Rovera i MG.
Ma swoja minusy jak każde auto.Za 10 tyś można zacząc poszukiwania w miarę dobrej sztuki, jednak warto mieć odłożoną kasę na naprawę układu hydraulicznego sprzęgła i/lub uszczelki pod głowicą w przypadku silnika benzynowego.
Honda Civic V 1.5 101 KM-93'
Renault Safrane 2.0 12V 132 KM-94'
Rover 218 TD 1.8 88 KM-94'
Rover 216 GTi 122 KM-93'
Obecnie Rover 600 SDi 2.0 105 KM
Pawkaz
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 416
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Rover 600 SDi
Silnik: 2.0 SDi 105 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Wrz 2014, 10:24

Akurat uszczelki się nie boję (z tego co widziałem pasują od popularnego Ferdynanda (Freelandera), a do części z niego mam akurat dobre dojście).
A jak wygląda kwestia z warsztatami? Bo znowu, często słyszę, że mechanicy mają ogromne problemy z naprawą Rovera.
A układ hydrauliczny sprzęgła to jakiego rzędu koszt?
Zoltowski
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 10 09 2010
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.5 78 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

04 Wrz 2014, 10:49

Nie wiem dokłądnie jaki jest koszt,ponieważ mam Rovera 600, ale wszystko masz na forum, o którym wspomniałem w prywatnej wiadmosci.
Honda Civic V 1.5 101 KM-93'
Renault Safrane 2.0 12V 132 KM-94'
Rover 218 TD 1.8 88 KM-94'
Rover 216 GTi 122 KM-93'
Obecnie Rover 600 SDi 2.0 105 KM
Pawkaz
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 416
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Rover 600 SDi
Silnik: 2.0 SDi 105 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Wrz 2014, 10:56

Dziękuję! :)
A odnoście odp. dotyczącej MPV - rzeczywiście to są fajne auta, tylko zastanawiam się, czy jest mi potrzebna aż tak duża przestrzeń w momencie, gdy głównie jeżdżę sam / w dwie osoby.
Bardziej mnie nęci jakiś wygodny kombi np Mondeo mk3 albo Focus mk1 no i wspomniany Rover 75.
Zoltowski
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 10 09 2010
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.5 78 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

04 Wrz 2014, 13:55

Na Mercedesa W203 budżet jest za mały
Moim zdaniem trzeba ok.15 000zł mieć w kieszeni
Dawid3456
Początkujący
 
Posty: 93
Prawo jazdy: 30 09 1995
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: F.Mondeo MK4 / P.Boxer II
Silnik: 2.0 TDCi/160 HDi
Paliwo: Diesel

04 Wrz 2014, 13:57

Na wW203 zdaję sobie sprawę - miałem na myśli W202 ot na przykład :
[link do oferty na Olx wygasł]
Zoltowski
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 10 09 2010
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.5 78 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

04 Wrz 2014, 14:04

A to sorry. Nie zauważyłem.
W202 jak najbardziej ale uwaga na blachy.
Jeszcze polecę W210 ale też ostrzegam przed blachami
Najlepiej zaiwestować w zabezpieczenie antykorozyjnę
Dawid3456
Początkujący
 
Posty: 93
Prawo jazdy: 30 09 1995
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: F.Mondeo MK4 / P.Boxer II
Silnik: 2.0 TDCi/160 HDi
Paliwo: Diesel

04 Wrz 2014, 14:31

No właśnie słyszałem, że Mercedesy lubią rudą, co nieco mnie zaskakuje.
Mam jednak wrażenie, że lepszy problem z korozją niż z silnikami czy z zawieszeniem (a że aby wyjechać z domu muszę najpierw pokonać około 2 km polnej drogi trwałe zawieszenie jest dla mnie ważne).
Zoltowski
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 10 09 2010
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.5 78 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

04 Wrz 2014, 23:32

Zoltowski napisał(a):(a że aby wyjechać z domu muszę najpierw pokonać około 2 km polnej drogi trwałe zawieszenie jest dla mnie ważne
więc na prowadzenie wysuwa się C5 ze swoim bardzo dobrym hydro :ok: nie należy się go bać bo jest bardzo trwałe
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14068
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

05 Wrz 2014, 06:51

O, to ciekawa nowina, tym bardziej, że C5 bardzo się podoba mojej żonie :ok:
A jak wygląda kwestia, w razie czego, naprawy takiego zawieszenia? Są z tym problemy?
Z tego co mi wiadomo C5 jest raczej wolny od problemów z rdzą, zgadza się?
Zoltowski
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 10 09 2010
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.5 78 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

05 Wrz 2014, 07:18

Jeśli poprzedni właściciel wymieniał regularnie płyn w zawieszeniu to nie ma z nim problemów i praktycznie bez remontu wytrzymuje 200-250k km :yes:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14068
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

05 Wrz 2014, 07:29

To ja może opowiem swoja przygodę z C5kami...
Nie bede pisał o psuciu się ponieważ nie jeździiłem tym autem ale jak wystawiłem C5kę w ogłoszeniach to zazwyczaj rozmowa z klientem rozpoczynała sie od pytania :

- dzieńdobry czy jest hydrop...?
- moja odp: tak jest
- to dziękuje pa. :D

Przy tym aucie nie istnieje cena rynkowa, więc strata kaski przy odsprzedaży może osłabić nawet ortodoksyjnego cytryniarza :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10318
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Wrz 2014, 07:38

Cóż, polak-cebulak woli kupić beznadziejne FSI/TSI/TDI niż sprawdzoną technologię zawieszenia hydro :roll: przypominał, że zawias w C5 jest rozwinięciem konstrukcji z DS z 50's
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14068
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004