Komfortowe japońskie auto

Komfortowe japońskie auto

23 Lip 2016, 14:34

Witam, kiedyś pomogliście mi kupić auto za co wam serdecznie dziękuję, ale niestety zapomniałem swojego starego konta, ale do rzeczy. Szukam japońskiego auta do 50tys zł. Moje wymagania:
-sedan lub hatchback,
-rok do 2006,
-moc minimum 200 km
-benzyna wolnossąca, bez żadnych zbędnych turbin :mrgreen:
-4/5 drzwi
Oczekuje od auta jak najmniejszej awaryjności, autem będę codziennie dojeżdżać do pracy 90km głównie po autostradzie i raz/dwa razy w miesiącu trasa do Polski.
krzychu1990
Nowicjusz
 
Posty: 7
Rejestracja: 23 Lip 2016, 14:08
Prawo jazdy od: 28 05 1990
Auto: Civic VII
Silnik: 2.0 160km
Paliwo: Benzyna

Re: Komfortowe japońskie auto

23 Lip 2016, 14:38

Honda Legend
Lexus GS mk3
Lexus LS
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 12362
Zdjęcia: 57
Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Komfortowe japońskie auto

23 Lip 2016, 14:56

A IS300? Jak w tych autach sprawuje się automatyczna skrzynia biegów? To będzie prawdopodobnie moje pierwsze auto w automacie - dlatego też nie mam za dużej wiedzy na ten temat. LS jest chyba dla mnie trochę przy duży bo całe życie jeździłem kompaktami 3 drzwiowymi, a taka przesiadka chyba by mnie zabiła ;d
krzychu1990
Nowicjusz
 
Posty: 7
Rejestracja: 23 Lip 2016, 14:08
Prawo jazdy od: 28 05 1990
Auto: Civic VII
Silnik: 2.0 160km
Paliwo: Benzyna

Re: Komfortowe japońskie auto

23 Lip 2016, 15:08

Automaty są bardzo trwałe , w Lexach lepiej brać automat niż manual który nie uchodzi za zbyt trwały.
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 558
Rejestracja: 28 Sty 2014, 19:41
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

Re: Komfortowe japońskie auto

23 Lip 2016, 15:22

IS 300 chodzi po 25tys. więc za połowę budżetu, który posiadasz. Ogólnie nie ma jakiś większych wad ale nie wiem czy jest taki komfortowy. Lepiej sprawdzi się IS 250 drugiej generacji.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 12362
Zdjęcia: 57
Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Komfortowe japońskie auto

24 Lip 2016, 11:20

Chryste Panie jeździłem dzisiaj gs300 z 2008, no i jeszcze się najwidoczniej nie zestarzalem na tyle żeby takim autem jeździć. Stwierdziłem że dalej będę się wozić kompaktami. Od zawsze podoba mi się civic viii ufo w wersji typeR - jak to jest z tymi autami, to prawda że każdy egzemplarz zżera olej? Dużo jeżdżę i zbyt częste dolewanie jest dla mnie dużym minusem. Jak to jest z tą tylną belka - kiczowate rozwiązanie czy da się w miarę normalnie z tym prowadzić samochód? :mrgreen:
krzychu1990
Nowicjusz
 
Posty: 7
Rejestracja: 23 Lip 2016, 14:08
Prawo jazdy od: 28 05 1990
Auto: Civic VII
Silnik: 2.0 160km
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Osiem milionów samochodów Audi z napędem na cztery koła quattro Osiem milionów samochodów Audi z napędem na cztery koła quattro
    Z taśmy produkcyjnej w nowej fabryce Audi w San José Chiapa, zjechało ośmiomilionowe Audi z napędem na cztery koła quattro. Technika ta zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa oraz ogromną radość z prowadzenia samochodu, ...
    Prototyp Nowej Hondy Civic Type R na Tokyo Auto Salon Prototyp Nowej Hondy Civic Type R na Tokyo Auto Salon
    Podczas tegorocznego salonu samochodowego w Tokio, poświęconego samochodom o wysokich osiągach oraz konstrukcjom stuningowanym. Prototyp prezentuje elementy stylizacyjne, które znajdą się w Hondzie Civic Type R nowej ...

  • Re: Komfortowe japońskie auto

    24 Lip 2016, 11:23

    Żrą olej jak się korzysta z obrotów, a jak się kupuje Type-R to się z nich korzysta :)
    Popatrz też za Megane R.S. Focusem ST czy... Hyundaiem Genesisem Coupe
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12362
    Zdjęcia: 57
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Komfortowe japońskie auto

    24 Lip 2016, 11:42

    Megane i focus nie podobają mi się w środku, a hyundai jest raczej dwuosobowy, a raz w miesiącu jeżdżę do Polski z trzema osobami na pokładzie i przydałoby się trochę więcej miejsca. Zagłębie się bardziej w temat typeR"a bo to chyba jest mój faworyt
    krzychu1990
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Rejestracja: 23 Lip 2016, 14:08
    Prawo jazdy od: 28 05 1990
    Auto: Civic VII
    Silnik: 2.0 160km
    Paliwo: Benzyna

    Re: Komfortowe japońskie auto

    24 Lip 2016, 14:32

    Nie ma aż takiej tragedii z dolewaniem oleju jak we współczesnych Vagach :lol:
    K20 jest bardzo wytrzymałym silnikiem , przy normalnej jeździe + od czasu do czasu jak depniesz pod czerwone pole to nie powinieneś nic dolać.
    A jak wskazówka będzie często z wizytą pod czerwonym polem to tak jak w każdym aucie będziesz musiał dolać.
    A i Civic z belką prowadzi się lepiej niż nie jedno auto z wielowahaczem :) także nie ma co się bać :ok:
    sanvean23
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 558
    Rejestracja: 28 Sty 2014, 19:41
    Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
    Silnik: 1.2 16V | 1.8

    Re: Komfortowe japońskie auto

    24 Lip 2016, 14:48

    Czerwone pole będzie rzadko używane, we wtorek jadę oglądać białą perłe. Na co zwrócić uwagę w tych autach poza rudą pod uszczelkami?
    krzychu1990
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Rejestracja: 23 Lip 2016, 14:08
    Prawo jazdy od: 28 05 1990
    Auto: Civic VII
    Silnik: 2.0 160km
    Paliwo: Benzyna

    Re: Komfortowe japońskie auto

    24 Lip 2016, 15:35

    Czy czasami magiel nie stuka.
    sanvean23
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 558
    Rejestracja: 28 Sty 2014, 19:41
    Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
    Silnik: 1.2 16V | 1.8

    Re: Komfortowe japońskie auto

    24 Lip 2016, 16:05

    Obejrzyj odcinek Top Gear, gdzie Clarkson porównuje CTR VII gen. do CTR VIII gen., niestety, ale UFO na minus. Jako wady zalicza BARDZO twarde zawieszenie (znamienne dla Hond, ale tam już jest podobno ostra taczka) no i belkę - ale tu chodzi o porównanie do poprzedniej gen. CTRa, która miała niezależne zawieszenie na wahaczach. I pamiętaj, porównujesz dwie Hondy, w porównaniu do innych FWD to nawet UFO w Type-R prowadzi się wyśmienicie. Jeździłem ostatnio E46 320i i przyznam szczerze, precyzyjniej prowadzi mi się mojego Accorda... Jestem pod wielkim wrażeniem jak Honda potrafi zrobić świetne silniki (VTEC, IAB) i zawieszenie.
    Killaz
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1152
    Rejestracja: 05 Sie 2008, 13:01
    Prawo jazdy od: 09 06 2013
    Auto: Honda Accord VI
    Silnik: 1.8 136 KM VTEC
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Komfortowe japońskie auto

    24 Lip 2016, 18:09

    Zgadza się VIII niestety gorzej się prowadzi od VII ale i tak lepiej niż konkurencji.
    Belka też była zastosowana ze względu magic seats.
    sanvean23
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 558
    Rejestracja: 28 Sty 2014, 19:41
    Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
    Silnik: 1.2 16V | 1.8

    Re: Komfortowe japońskie auto

    24 Lip 2016, 20:27

    krzychu1990 napisał(a):Czerwone pole będzie rzadko używane, we wtorek jadę oglądać białą perłe. Na co zwrócić uwagę w tych autach poza rudą pod uszczelkami?

    No to troszku bym inaczej podszedł do zakupu no bo jak Hanki nie potraktujesz obrotami to tak właściwie po co przepłacać za TR?
    Killaz napisał(a):Obejrzyj odcinek Top Gear, gdzie Clarkson porównuje CTR VII gen. do CTR VIII gen., niestety, ale UFO na minus. Jako wady zalicza BARDZO twarde zawieszenie (znamienne dla Hond, ale tam już jest podobno ostra taczka) no i belkę - ale tu chodzi o porównanie do poprzedniej gen. CTRa, która miała niezależne zawieszenie na wahaczach. I pamiętaj, porównujesz dwie Hondy, w porównaniu do innych FWD to nawet UFO w Type-R prowadzi się wyśmienicie

    Ogólnie masz rację z tym co piszesz ale... dawałbym mniej zaufania testom TG ponieważ panowie często wyolbrzymiają pewne tematy i żeby się nie okazało że ten test który przeprowadzili dotyczy 1% kierowców kupujących takie auto.
    Zresztą dokładnie tak samo wskoczyli na prowadzenie sc430 tylko podejrzewam że w tym przypadku nawet 0,1% kierowców nie próbowała takiej jazdy :D
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4046
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Komfortowe japońskie auto

    25 Lip 2016, 22:23

    szybki napisał(a):Ogólnie masz rację z tym co piszesz ale... dawałbym mniej zaufania testom TG ponieważ panowie często wyolbrzymiają pewne tematy i żeby się nie okazało że ten test który przeprowadzili dotyczy 1% kierowców kupujących takie auto.
    Zresztą dokładnie tak samo wskoczyli na prowadzenie sc430 tylko podejrzewam że w tym przypadku nawet 0,1% kierowców nie próbowała takiej jazdy :D


    Już miałem pisać, że pewnie ta niechęć musiała się zrodzić w momencie, gdy SC430 stało się według TG najbrzydszym autem, ale sam o tym napisałeś :D
    Oczywiście, że nie trzeba TG wierzyć, ale jeśli pogadasz z właścicielami Civica VIII to większość skarży się (już w serii) na sztywny zawias, a jak Hondę znam, to do VIII TR musieli wpierdolić coś, co w ogóle się nie ugina zamiast amortyzatorów.

    Dla autora - szybki ma rację, jeśli nie będziesz w Hondzie z VTECiem, nawet niekoniecznie Type-R, używał czerwonego pola - to zawiedziesz się na tym aucie. Aby jechać normalnie - zmiana przy 3 tys. RPM to konieczność. Aby jechać dynamicznie - zmiana przy 4,5k RPM to konieczność, bo tutaj, przynajmniej mój Accord, ma zmianę geometrii dolotu. Jeśli chcesz Hondą wyprzedzić w trasie, przy 90 kmh, to nie dajesz gazu, tylko z piątki redukujesz na trójkę i dzida. Dlatego niektórzy ludzie krzyczą, że te silniki tu muły, szczególnie, jeśli jeździli turbodieslem, w którym faktycznie moc i moment dostępne są od niskich obrotów.
    Killaz
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1152
    Rejestracja: 05 Sie 2008, 13:01
    Prawo jazdy od: 09 06 2013
    Auto: Honda Accord VI
    Silnik: 1.8 136 KM VTEC
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000
     
    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili