Koncepcyjna Kia Sportspace

27 Mar 2015, 12:00

Nareszcie koniec tygodnia. Śnieg na poboczu szosy skrzy się od promieni zachodzącego słońca, oświetlającego odległe szczyty górskie na różowo. Droga wije się zawzięcie ku weekendowi pełnemu frajdy i atrakcji. Lecz aby tam dojechać, potrzebujesz szybkiego i bezpiecznego samochodu, pozwalającego zaczerpnąć maksimum przyjemności przez czas zasłużonego relaksu...

Koncepcyjna Kia Sportspace
I z tą właśnie myślą narodziła się koncepcja Kia Sportspace. Muskularne proporcje nadwozia to symbol szybkiego lecz bezpiecznego wypadu na narciarskie stoki. Luksusowa i wyrafinowana kabina tworzy zindywidualizowaną a zarazem nastrojową przestrzeń dla czterech osób. Smukła, elegancka bryła nadwozia emanuje szykowną funkcjonalnością, pozwalając pasażerom Sportspace cieszyć się pełnią komfortu i wygody w pojeździe wyróżniającym się z tłumu.

Kia Sportspace to idealny samochód na wypady poza miasto i równie praktyczny do codziennego użytkowania. Jest odpowiednio stylowym i "atletycznym" Grand Tourerem w klasycznym sensie, a więc może pożerać setki kilometrów zarówno w celach biznesowych jak i dla czystego wypoczynku.

Koncepcyjna Kia Sportspace
Wymyślony i zaprojektowany przez studio designu Kia we Frankfurcie pod wodzą Gregory Guillaume’a, Głównego Projektanta Kia w Europie (CDE), Sportspace to pojazd zrywający z kompromisami. Nie jest to ani sedan ani kombi ani hatchback. To pojazd wychodzący naprzeciw komuś, kto odrzuca jakąkolwiek kategoryzację w dziedzinie stylu życia i upodobań samochodowych.

POLECAMY Nadwozie koncepcyjnej Kia Sportspace

POLECAMY Wnętrze koncepcyjnej Kia Sportspace

Napęd T-Hybrid
Sportspace wyposażony jest w najnowszej generacji dieslowsko-elektryczny system napędu T-Hybrid, który zaprezentowany został pierwotnie w koncepcyjnej Optimie T-Hybrid na paryskim Salonie Samochodowym 2014. Ten innowacyjny układ napędowy jest kolejnym świadectwem potencjału technologicznego Kia i możliwości połączenia dynamiki jazdy we wszystkich praktycznie warunkach z niską emisją spalin. Kompaktowy i lekki konstrukcyjnie 1,7-litrowy Diesel otrzymał teraz zdwojone doładowanie z zastosowaniem zasilanego napięciem 48 V kompresora elektrycznego do wspomagania konwencjonalnej turbosprężarki. System ten pozwala zwiększyć moment silnika przy niskich prędkościach obrotowych oraz podczas akceleracji – pod kątem bezpieczeństwa wyprzedzania. Pomimo pełnej niezależności działania, elektryczny kompresor działa szybciej niż sama tylko, tradycyjna turbosprężarka napędzana z układu wydechowego. Ponadto, technologie oparte na zasilaniu elektrycznym 48 V są z reguły prostsze i lżejsze konstrukcyjnie niż konwencjonalne rozwiązania hybrydowe. Nowatorski charakter napędu Sportspace podkreśla także aktywna oś tylna typu multi-link z możliwością czasowego napędu AWD (na cztery koła). Oprócz zeroemisyjnego napędu przy niskich prędkościach – podczas parkowaniu lub jazy w miejskich korkach – układ hybrydowy sprawdza się także w trakcie bardziej aktywnej jazdy, śladem dynamicznej stylizacji samochodu. "Sportspace to pomysł dla kierowców, którzy marzą o oderwaniu się od codzienności i jeździe nawet dla czystej przyjemności w czasie weekendu. Było dla mnie niezmiernie ważne, aby samochód ten niemalże prowokował do wyjazdu na szosę by korzystać z życia w całej pełni." komentuje Guillaume "Wyszukany design Kia Sportspace nie wyklucza luzu i spontaniczności ani na co dzień, ani od święta."

źródło: Kia
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3781
Zdjęcia: 13077
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kierowca i narciarz w jednym stali domu
    Zadając pytanie: Co łączy kierowcę i narciarza? Pewnie większość osób odpowiedziałaby, iż łączy ich samochód, którym narciarze najczęściej docierają pod stok narciarski. Jednak obie te grupy mają ze sobą ...
    Jak lakierować samochód samemu. Plama na masce i dachu.
    Ostatnio mój samochód dostał obrażeń w postaci rozpuszczalnika na maskę i dach. Więc teraz mam parę plam bez farby zupełnie. Chcę zalakierować to sam ale nie będę miał warunków warsztatowych. Jak to zrobić ...