"Królowa Lawet" Renault Laguna

Re: "Królowa Lawet" Renault Laguna

11 Sty 2011, 20:19

Tylko zobacz, że te wyliczenia dotyczą ilości egzemplarzy które musiały skorzystać z lawety w stosunku do 1000sztuk modelu z konkretnego rocznika.
Przy takim założeniu to ile jeździ Passatów a ile Lagun nie ma znaczenia dla wyniku badania.
Warto dodać, że wg. rankingów Dekry lub TUV Laguna przeciętnie ma znacznie większy przebieg (zazwyczaj to właśnie francuskie samochody i niemieckie klasy premium mają najwyższe przeloty)niż równoletni Accord czy Avensis lub Mazda 6 a to też nie pozostaje bez wpływu na wynik.
Wiadomo im przebieg większy tym auto bardziej wyeksploatowane.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Rejestracja: 20 Lut 2010, 20:30
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: "Królowa Lawet" Renault Laguna

11 Sty 2011, 20:26

ja tutaj nie faworyzuje niemieckich samochodow tylko poprostu wiem ile razy musialem jechac po klientow ktorych laguna nie chciala ruszyc z miejsca , bo np. mieli problem z ta karta...... chodzi o to ze samochody made in france nigdy nie slynely z niezawodnosci (moze poza paroma modelami np. Xantia) . jazda po niemczech a jazda po polsce tez duzo robi.... wiadomo jakie w pl sa drogi i paliwo , wiec taki samochod w polsce jest bardziej narazony na awarie niz np. na zachodzie..... tyle na temat
pozdro
artopoo
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 156
Rejestracja: 20 Paź 2010, 00:50
Miejscowość: Helmstedt DE

Re: "Królowa Lawet" Renault Laguna

11 Sty 2011, 20:34

Przecież widać wyraźnie, że Laguny 2 psują się częściej niż reszta.
Nie popadajmy jednak w przesadę bo widać, że ogromna większość ich użytkowników w niemczech z lawety nie korzystała.
Z francuskimi samochodami jest taki problem, po pierwsze przyjeżdzają z zagranicy w znacznie gorszym stanie niż auta niemieckie czy japońskie(bo z racji stereotypów zazwyczaj muszą być tańsze a w Niemczech czy Francji wcale tańsze nie są), po drugie zazwyczaj mają większe przeloty bo komfort i oszczędne silniki sprzyjają nabijaniu przebiegu a po trzecie są u nas mało mechaników potrafi poprawnie serwisować auta bardziej skomplikowane niż Golf.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Rejestracja: 20 Lut 2010, 20:30
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: "Królowa Lawet" Renault Laguna

11 Sty 2011, 20:57

co do tych mechanikow to sie zgodze..... wiem jaki to jest problem znalezc dobrego mechanika ... podjedz do jakiegos zakladu w PL , czy DE z alfa romeo albo citroenem to samochod wyjedzie z dodatkowa awaria .... to samo tyczy sie japonczykow. Trzeba to przyznac ze samochody made in france sa naszpikowane technika i nowinkami duzo przed ich niemieckimi konkurentami. Francuzi robia dobre samochody , lecz niestety czesto niedopracowane ..... Jesli chodzi o 2 FL to wiadomo , bedzie lepsza od Laguny 2 przed liftem , ale to dotyczy kazdego samochodu , kazdy wie ze samochodu z poczatku prod. maja choroby wieku dzieciecego....
pozdro
artopoo
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 156
Rejestracja: 20 Paź 2010, 00:50
Miejscowość: Helmstedt DE
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie daj się przekręcić Nie daj się przekręcić
    Czy wiesz o tym, że kupując samochód sprowadzany z zagranicy, możesz żądać od sprzedawcy certyfikatu z ostatniej kontroli pojazdu wykonanej w kraju pochodzenia samochodu z informacją o jego przebiegu.
    O czym kierowca powinien pamiętać wiosną? O czym kierowca powinien pamiętać wiosną?
    Wyższe temperatury, zmiana warunków atmosferycznych, stanu nawierzchni i samopoczucia kierowców to symptomy panującej wiosny. To również czas przeglądów po zimie, wymiany opon i coraz większej ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006