Kupno auta niezarejestrowanego w Polsce, bez OC - kilka pytań

Kupno auta niezarejestrowanego w Polsce, bez OC - kilka pytań

13 Sty 2016, 23:48

Dzień dobry!

Mam zamiar kupić sprowadzony z Polski samochód. Auto jest jeszcze niezarejestrowane i bez OC.
Handlarz, który sprzedaje auto jest drobnym sprzedawcą bez działalności i zaproponował dwa rozwiązania:
- umowa na Niemca, przy której akcyza wyniesie około 2.5 tysiąca złotych (ze względu na możliwe problemy prawne nie chcę podpisać tej umowy)

- umowa między nim, a mną, przy czym w tej wersji sprzedawca musi pokryć wysokość akcyzy (auto z silnikiem ponad 2 litry), rejestrację, przegląd i wykupić OC (najpóźniej w dniu rejestracji). Gdy handlarz dostanie "twarde" tablice rejestracyjne, spisuję z nim umowę kupna-sprzedaży o wartości auta + jego koszty. Z nowo kupionym autem, dokumentami i umową przerejstrowuję auto na siebie. Jeśli handlarz ma słabe zniżki na OC, zmieniam OC. Pomyliłem się gdzieś?

Handlarz wyliczył sobie, że rejestracja dokonana przez niego ( razem z podatkiem) wyniesie około 3.7 tysiąca złotych. Przeprowadzę dokładne wyliczenia, gdy spotkam się z nim jutro.

Moje pytanie jest takie, skoro handlarz oferuje umowę na Niemca, to czy posiada umowę kupna- sprzedaży między nim, a byłym właścicielem auta w Niemczech? Jeśli nie, to czy to auto jest dalej warte uwagi?

Podobno opłata recyclingowa dotyczy aut sprowadzonym przed 1 stycznia 2016 roku, tyle, że jakim sposobem urząd może sprawdzić, kiedy auto przekroczyło na lawecie granicę? Równie dobrze każde niezarejestrowane jeszcze auto mogło przyjechać do Polski nie w listopadzie, czy grudniu, a 2, czy 3 stycznia 2016.
Ufok
Nowicjusz
 
Posty: 22
Rejestracja: 06 Sty 2016, 16:23
Prawo jazdy od: 06 02 1982
Auto: Scenic II 1.9 dCi

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Turbodoładowany, benzynowy silnik 1.6 DIG-T 163 KM Turbodoładowany, benzynowy silnik 1.6 DIG-T 163 KM
    Nissan rozszerza ofertę cenionego modelu Qashqai o wersję z zaawansowanym silnikiem benzynowym DIG-T 163. Nowy, czterocylindrowy, turbodoładowany silnik 1.6 jest zgodny z rygorystyczną normą emisji spalin EURO 6 i zapewnia ...
    Maksymalna sprawność i osiągi w hybrydowym BMW 3 Maksymalna sprawność i osiągi w hybrydowym BMW 3
    Całkowicie elektryczny tryb jazdy dostępny do prędkości 75 km/h. Tryb jazdy wybiegiem z wyłączonym silnikiem spalinowym może być aktywowany do prędkości 160 km/h. Funkcja start-stop w wersji hybrydowej, przy klimatyzacji ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Men's Day 2009
      Chevrolet Camaro 4x4 TwinTurbo by VTG Team, 4
      Trabant z bagażami na dachu
      Monster truck na boku - Monster Jam 2011