Kupno auta z homologacją na ciężarowe

08 Wrz 2009, 23:35

polaiev napisał(a):
Chodzi mi o Gallopera 2.5 TD właściwie. Jeśli jest osobowy to ma do 2550kg, natomiast z homologacją ciężarową faktycznie 3,5 (z tego co pamiętam). No chyba, że jakoś źle to pojmuję, to mnie poprawcie ;) Wartość 2550kg pochodzi z oficjalnych specyfikacji, natomiast nie zwracałem na to uwagi w papierach oglądanych aut.

Z tą homologację tylko orientacyjnie chciałem wiedzieć. Ale faktycznie coś tu nie gra. Samo auto waży prawie 1900kg, czyli wynikałoby z tego, że właściwie nic nie pociągnę nim jako osobówką.

Błądzę gdzieś? :wink:
DMC jest takie same na odsobówkę i ciężarówke
tu zmienia się tylko klasa samochodu, opłaty i tym podobne
natomiast konstrukcyjnie to jest ten sam samochód i jego DMC się nie zmienia :wink: Może być podniesione (ale to już zabawa ze zmianą wartości produkcyjnych droga długa i kosztowna)
pociągniesz nim przyczepę o masie 3500 chyba że tabliczka homologacyjna haka mówi inaczej (samochody terenowe ciągają 150% swojego DMC ale nie może ono przekroczyć 3,5T)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6626
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 23:40
Miejscowość: z błota ;)

08 Wrz 2009, 23:54

pocieszny napisał(a):pociągniesz nim przyczepę o masie 3500 chyba że tabliczka homologacyjna haka mówi inaczej (samochody terenowe ciągają 150% swojego DMC ale nie może ono przekroczyć 3,5T)


Dobra, tu wchodzimy znowu na grząski dla mnie temat, ale chętnie się czegoś dowiem :smile:
Załóżmy, że auto waży te 1850kg, a DMC to 2550kg. I jest osobówką, a ja mam prawo jazdy B.
To jak jest z tą przyczepą... Ile może ważyć sama przyczepa (3,5t???) i ile maksymalnie może ważyć całość? Ja w ogóle myślałem, że przyczepa nie może ważyć więcej niż auto...

Jeśli znajdziesz jeszcze chwilę czasu, to będę wdzięczny za info
polaiev
Początkujący
 
Posty: 64
Rejestracja: 31 Lip 2009, 23:47
Miejscowość: Poznań

09 Wrz 2009, 00:16

polaiev napisał(a):[
Dobra, tu wchodzimy znowu na grząski dla mnie temat, ale chętnie się czegoś dowiem :smile:
Załóżmy, że auto waży te 1850kg, a DMC to 2550kg. I jest osobówką, a ja mam prawo jazdy B.
To jak jest z tą przyczepą... Ile może ważyć sama przyczepa (3,5t???) i ile maksymalnie może ważyć całość? Ja w ogóle myślałem, że przyczepa nie może ważyć więcej niż auto...

Jeśli znajdziesz jeszcze chwilę czasu, to będę wdzięczny za info

samochód terenowy jest dość specyficznym ustrojstwem ;) masa ciągnionej przyczepy to 150% DMC holownika (taki bonus napędu na 4 i obliczen na wieksze wytrzymalosci pojazdu)
ogólnie zależy jakie prawo jazdy posiadasz;)
jesli B to max 750kg (o ile masa całości zespołu nie przekroczy 3,5t) niezależnie od danych wpisanych w dowód rejestracyjny. więc jak dodasz do 2550 te 750 kg to wychodzi 3300 więc możesz ;)
jeśli masz B+E to możesz wtedy ciągać przyczepy według tego co pisze w dowodzie rejestracyjnym w pozycji O1(np:3500) i O2 (750kg)
jesli masz samo B to calosc moze wazyc 3,5t a jeśli B+E to max 7T
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6626
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 23:40
Miejscowość: z błota ;)

09 Wrz 2009, 00:24

Ok :) To wszystko jasne.

Umknęło Ci - pisałem, że mam B. Inaczej pewnie wiedziałbym coś więcej ;)

Ale wielkie dzięki za wyjaśnienie.
Pozdro
polaiev
Początkujący
 
Posty: 64
Rejestracja: 31 Lip 2009, 23:47
Miejscowość: Poznań

Re: kupno auta z homologacją na ciężarowe

11 Lut 2010, 14:01

Witam
Prowadze działalność, w sumie to od 2 miesięcy mały sklep spożywczy. Jak narazie dowoże towar samochodem osobowym na umowe użyczenia. W niedalekiej przyszłości planuje kupić samochód i oto nasuwa sie pytanie czy kupić samochód z homologacją czy tez nie? Czy w moim przypadku jest to az tak opłacalne zeby miec auto z homologacją? Zwłaszcza ze w sprzedazy jest tych samochodów mniej (do 20 tys zł) W tej cenie mam większy wybór ale bez homologacji. Z góry przyznaje ze jestem nowicjuszem. prosze o pomoc
pozdrawiam
Łukasz
lukaszos
Nowicjusz
 
Posty: 1
Rejestracja: 11 Lut 2010, 13:29
Miejscowość: polska

Re: Kupno auta z homologacją na ciężarowe

11 Lut 2010, 23:34

Co do ciągnienia przyczep z kat B tu masz tabelkę,która wszystko tłumaczytu
Ostatnio edytowany przez woj4, 12 Lut 2010, 01:03, edytowano w sumie 1 raz
woj4
Nowicjusz
 
Posty: 45
Rejestracja: 09 Lut 2010, 20:32
Miejscowość: lubelskie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pickup ŠKODA FUNstar Pickup ŠKODA FUNstar
    Nowy samochód marzeń 23 stażystów ze Szkoły Zawodowej ŠKODA Auto to zuchwały Pickup ŠKODA FUNstar. Koncepcja tego pojazdu, opartego na nowej ŠKODZIE Fabia, jest rezultatem projektu "samochód ...
    Jak bezpiecznie pokonywać zakręty? Jak bezpiecznie pokonywać zakręty?
    Pokonywanie zakrętów nie jest takie łatwe, jakby mogło się wydawać. Redukcja prędkości i skręcenie kierownicy to nie jedyne zadania, jakie musi uwzględnić kierowca. Kluczowa jest płynność wykonania manewru, a do tego ...

  • Re: kupno auta z homologacją na ciężarowe

    13 Lut 2010, 13:45

    polaiev napisał(a):1. Czy w związku z tym lepiej byłoby, jeśli przerobiłbym go na osobowy? Wyjdzie taniej? Np. OC? Albo czy w ogóle ma to sens?

    W moim przypadku nie. Mam teraz Kadetta z kratką jako ciężarowego (wiem jak to brzmi, ale mówię poważnie) i stawkę OC płaciłem normalną (Allianz). Jedyny minus że nie mogę zdemontować kratki, a parę razy przydałoby się przy transporcie, no i ma wbite 4 osoby zamiast standardowych pięciu w dowodzie.

    I tyle. Co do przerabiania w osobówkę to szkoda zachodu, no chyba że konieczność jazdy z kratką jest wyjątkowo uciążliwa lub musisz często podróżować w 5 osób. Czemu?

    (...)przeróbkę trzeba wykonać w warsztacie, który ma wpisane według PKD „wykonywanie napraw mechanicznych” i „instalowanie części i akcesoriów w pojazdach samochodowych”. Kosztuje to ok. 50-80 zł. Do urzędu zgłaszamy się z fakturą za przeróbkę i kopią wpisu warsztatu do ewidencji gospodarczej lub KRS. Potem samochód jest kierowany na przegląd techniczny, a to wydatek 182 zł. Dopiero z zaświadczeniem z przeglądu można zmienić wpis w dowodzie rejestracyjnym. Otrzymamy nowy dowód rejestracyjny (48 zł) i znaki legalizacyjne (11 zł). Trzeba zabrać ze sobą tablice rejestracyjne – nie będą one zmienione, tylko naklejone zostaną nowe znaki legalizacyjne. Tak więc zmiana ciężarówki w osobówkę kosztuje w sumie ok. 300 zł.
    GB
    Początkujący
     
    Posty: 84
    Rejestracja: 22 Maj 2009, 13:24
    Miejscowość: Wrocław

    Jakie opony???

    25 Paź 2010, 17:32

    Witam na forum.
    Mój problem to opony - jak dotąd nikt nie potrafi mi odpowiedzieć na to pytanie:

    Mam Peugeota Partnera 2005 1.9D z homologacją ciężarową. Jest to moje prywatne auto - nie firmowe, w samochodzie jest pięć miejsc siedzących - jest to wersja osobowa i tak go używam.

    Pytanie - czy muszę do niego zakładać opony wzmacniane?? Czy rodzaj opon osobowe/dostawcze zależy od homologacji?

    Instrukcja odsyła do wklejki w aucie, a ta głosi że powinny to być opony 175/65 R14 C 88/90 T. W dodatku podaje ciśnienie w oponach 2.7 przód i 3.3 tył - przy obciążeniu i bez tak samo. Gdy zmieniam opony zawsze spotykam się ze zdziwieniem, że takie wysokie są te wartości.

    Nie obciążam auta tak jakby było ciężarowe (ma 700kg udźwigu). Kratkę mam miękką - mogę ją łatwo montować-demontować - temat z kratką znam. Wiem, że formalnie powinienem z nią jeździć skoro jest homologacja ciężarowa ale wiem też, że policjancji się o to nie czepiają gdy widzą w istocie osobówkę. O opony nigdy mnie nikt nie zapytał - ale chciałbym mieć pewność - a nikt nie potrafi mi tego potwierdzić w żadną stronę.

    Ostatni wątek to ubezpieczenie. Czy fakt posiadania zwykłych opon w sytuacji wypadku zawinionego przeze mnie nie będzie pretekstem dla ubezpieczyciela do niewypłacenie odszkodowania?

    Liczę na pomoc forumowiczów. Muszę kupić zimowe opony i nie wiem jakie. Bo jeśli osobowe jednak to nie ma informacji innej niż ta którą podałem. Wtedy będą to opony bez symbolu C -choć on ponoć nie jest istotny i czasem się go pomija. Główna srapawa to indeks nośności. Gdzieś w internecie znalazłem informację, że 84 - może ktoś się orientuje i poradzi? Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki

    Acha- w razie czego nie wiem też jak wygląda procedura zmiany homologacji i ile to kosztuje. Jeśli to rozwiązuje problem to też będę wdzięczny za info.
    vicente
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Rejestracja: 25 Paź 2010, 16:54
    Miejscowość: Poznań

    Re: Kupno auta z homologacją na ciężarowe

    25 Paź 2010, 19:33

    Nie musisz zakladać do niego zadnych specjalnych opon.Na tabliczce znamionowej masz podane naciski przedniej i tylnej osi.Są zapisane w poz.3 i 4.Na oponie natomiast przy rozmiarze podany jest wskaznik nośności tej opony np:82T,84T,86H.Sam tego nie odczytasz ale na SKP diagnosta powie Ci czy wskaznik nośności opony odpowiada normie z TZ/powinien miec odp.tabelę i od ręki odczytać/...
    Jak na razie to FU na to nie zwracają zbyt mocnej uwagi.Moze w przypadku kiedy wypadek/kolizja następuję w wyniku samoistnego uszkodzenia opony/wystrzał,pekniecie/moze wtedy tak.Jednak konkretnego przepisu na to nie znam..
    W tym przypadku jezeli masz ciezarowy na 5 osób to nie zawracaj sobie raczej głowy.Przy zmianie na osobowy praktycznie nic za wiele nie ulegnie zmianie a bedziesz musiał wybulic ok.350.- praktycznie za nic..Jezeli masz jakies pytania lub coś nie kumasz to pisz.Postaram się Ci odpowiedzieć... :!: :!:
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5198
    Rejestracja: 09 Mar 2010, 21:16
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy od: 10 07 1979
    Auto: VW JETTA
    Silnik: 50KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Kupno auta z homologacją na ciężarowe

    25 Paź 2010, 20:33

    Wielkie dzięki. Pytanie - owszem:
    1.Gdzie ta tabliczka znamionowa?
    2.Diagnosta=stacja diagnostyczna-tam gdzie robimy przeglądy? Chyba ich przeceniasz - pytałem o to wszytko przy przeglądzie - koleś był zaskoczony i nie bardzo wiedział co powiedzieć...
    3.Czy tego indeksu nośności nie można ustalić w jakiś inny sposób np. z jakiś tabel na podstawie marki i modelu? Np. znalazłem w sieci coś takiego http://www.samochody.mojeauto.pl/peugeo ... rtner.html Nie wiem tylko na ile jest to wiarygodne. Podają też ciśnienie.
    4.Wklejka informacyjna na słupku zależy w takim razie od homologacji tak? Zatem to głupie to bo auto fizycznie jest takie samo jak sprzedawane jako osobowe prawda? Powinni informować o obu wariantach.
    vicente
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Rejestracja: 25 Paź 2010, 16:54
    Miejscowość: Poznań

    Re: Kupno auta z homologacją na ciężarowe

    25 Paź 2010, 21:04

    Postaram sie w miare mozliwości odpowiedziec:
    1/ TZ powinna byc naklejona na prawym słupku-drzwi pasazera lub umocowana na nitach w okolicach prawego przedniego amorka..
    2/ To miałes naprawdę "farta"i trafiłeś nie na diagnostę lecz barana... :!: :!:
    3/ Właśnie o ten indeks chodzi..Pod kazdą wartościa indeksu kryje sie dopuszczalny nacisk opony.Niestety ale oni tego nie podają..Jezeli będziesz mógł to podaj ten z DR lub z swiadectwa homo.Moze będę pamiętał to cos Ci odpowiem..
    4/ Wartości na TZ nie róznią sie zasadniczo zbyt mocno pomiędzy osobowym a cięzarowym..Teoretycznie i praktycznie to ta własnie niby kratka ktora ma rozdzielac część osobową od bagazowej... :grin:
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5198
    Rejestracja: 09 Mar 2010, 21:16
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy od: 10 07 1979
    Auto: VW JETTA
    Silnik: 50KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: kupno auta z homologacją na ciężarowe

    26 Paź 2010, 01:58

    Image
    Czy to jest to? Image
    DSC00465.JPG
    vicente
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Rejestracja: 25 Paź 2010, 16:54
    Miejscowość: Poznań

    Re: Kupno auta z homologacją na ciężarowe

    26 Paź 2010, 10:36

    A co Ty kimać juz nie mozesz... :?: :?: :mrgreen:
    Wielki jesteś... :!: :!: To jest własnie to..Dokladnie nie widze tych wartości bo nie moge tego powiekszyć/moze nie umiem-wiek ma swoje prawa/.Z tego co wykukałem to wieksza wartośc poz.4 wynosi 1050kg.. :?: :?: Dla pewności podaj mi te dwie dolne wartości...
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5198
    Rejestracja: 09 Mar 2010, 21:16
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy od: 10 07 1979
    Auto: VW JETTA
    Silnik: 50KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: kupno auta z homologacją na ciężarowe

    26 Paź 2010, 12:26

    No nie przyłożyłem się... zimno trochę było ;-)
    Jak się kliknie link poniżej zdjęcia to można zobaczyć nieco większą wersję ale podaję odczyt:

    Odczyt:
    AUTOMOBILES PLUGI
    VF.. to jakiś numer seryjny chyba – prawda?
    I dalej jest tak – w czterech linijkach:
    1945
    3045
    1 – 950
    2 – 1080
    ---------------
    GCWWYB/P105

    A zatem? Jak to interpretować? To jest udźwig osi? Przednia-tylna?
    vicente
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Rejestracja: 25 Paź 2010, 16:54
    Miejscowość: Poznań

    Re: Kupno auta z homologacją na ciężarowe

    26 Paź 2010, 19:29

    Oto wlasnie mi chodziło.To jest max nacisk tylnej osi/calej/ W rozbiciu na kazde koło daje to 540kg na kazde z nich.W tym przypadku myślę ze indeks na oponie bedzie wystarczający w granicach 86 a 88 to juz max.Nie mogę Ci tego podac na 100% bo dokładnie nie pamiętam a w pracy będę dopiero 02.11... :sad:
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5198
    Rejestracja: 09 Mar 2010, 21:16
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy od: 10 07 1979
    Auto: VW JETTA
    Silnik: 50KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
     
    • Warto przeczytać
    • Grand Turismo Polonia 2008
      Porsche 911 Turbo S
      EMS Brussels
      WST 1/4 MILI
      Audi A8 hybrid, 5