Kupno auta z homologacją na ciężarowe

  • Poinformuj znajomych na Facebook-u o tym wątku
  • Poinformuj innych ludzi na Wykopie o tym wątku
  • Poinformuj znajomych na Twitter-ze o tym wątku
  • Poinformuj znajomych na Blip-ie o tym wątku
  • Poinformuj znajomych na GG o tym wątku

Post» 08 Wrz 2009, 22:35

polaiev napisał(a):
Chodzi mi o Gallopera 2.5 TD właściwie. Jeśli jest osobowy to ma do 2550kg, natomiast z homologacją ciężarową faktycznie 3,5 (z tego co pamiętam). No chyba, że jakoś źle to pojmuję, to mnie poprawcie ;) Wartość 2550kg pochodzi z oficjalnych specyfikacji, natomiast nie zwracałem na to uwagi w papierach oglądanych aut.

Z tą homologację tylko orientacyjnie chciałem wiedzieć. Ale faktycznie coś tu nie gra. Samo auto waży prawie 1900kg, czyli wynikałoby z tego, że właściwie nic nie pociągnę nim jako osobówką.

Błądzę gdzieś? :wink:
DMC jest takie same na odsobówkę i ciężarówke
tu zmienia się tylko klasa samochodu, opłaty i tym podobne
natomiast konstrukcyjnie to jest ten sam samochód i jego DMC się nie zmienia :wink: Może być podniesione (ale to już zabawa ze zmianą wartości produkcyjnych droga długa i kosztowna)
pociągniesz nim przyczepę o masie 3500 chyba że tabliczka homologacyjna haka mówi inaczej (samochody terenowe ciągają 150% swojego DMC ale nie może ono przekroczyć 3,5T)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6320
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
Miejscowość: z błota ;)
Interesujące?
0


Post» 08 Wrz 2009, 22:54

pocieszny napisał(a):pociągniesz nim przyczepę o masie 3500 chyba że tabliczka homologacyjna haka mówi inaczej (samochody terenowe ciągają 150% swojego DMC ale nie może ono przekroczyć 3,5T)


Dobra, tu wchodzimy znowu na grząski dla mnie temat, ale chętnie się czegoś dowiem :smile:
Załóżmy, że auto waży te 1850kg, a DMC to 2550kg. I jest osobówką, a ja mam prawo jazdy B.
To jak jest z tą przyczepą... Ile może ważyć sama przyczepa (3,5t???) i ile maksymalnie może ważyć całość? Ja w ogóle myślałem, że przyczepa nie może ważyć więcej niż auto...

Jeśli znajdziesz jeszcze chwilę czasu, to będę wdzięczny za info
polaiev
Początkujący
 
Posty: 64
Rejestracja: 31 Lip 2009, 22:47
Miejscowość: Poznań
Interesujące?
0

Post» 08 Wrz 2009, 23:16

polaiev napisał(a):[
Dobra, tu wchodzimy znowu na grząski dla mnie temat, ale chętnie się czegoś dowiem :smile:
Załóżmy, że auto waży te 1850kg, a DMC to 2550kg. I jest osobówką, a ja mam prawo jazdy B.
To jak jest z tą przyczepą... Ile może ważyć sama przyczepa (3,5t???) i ile maksymalnie może ważyć całość? Ja w ogóle myślałem, że przyczepa nie może ważyć więcej niż auto...

Jeśli znajdziesz jeszcze chwilę czasu, to będę wdzięczny za info

samochód terenowy jest dość specyficznym ustrojstwem ;) masa ciągnionej przyczepy to 150% DMC holownika (taki bonus napędu na 4 i obliczen na wieksze wytrzymalosci pojazdu)
ogólnie zależy jakie prawo jazdy posiadasz;)
jesli B to max 750kg (o ile masa całości zespołu nie przekroczy 3,5t) niezależnie od danych wpisanych w dowód rejestracyjny. więc jak dodasz do 2550 te 750 kg to wychodzi 3300 więc możesz ;)
jeśli masz B+E to możesz wtedy ciągać przyczepy według tego co pisze w dowodzie rejestracyjnym w pozycji O1(np:3500) i O2 (750kg)
jesli masz samo B to calosc moze wazyc 3,5t a jeśli B+E to max 7T
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6320
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
Miejscowość: z błota ;)
Interesujące?
0

Post» 08 Wrz 2009, 23:24

Ok :) To wszystko jasne.

Umknęło Ci - pisałem, że mam B. Inaczej pewnie wiedziałbym coś więcej ;)

Ale wielkie dzięki za wyjaśnienie.
Pozdro
polaiev
Początkujący
 
Posty: 64
Rejestracja: 31 Lip 2009, 22:47
Miejscowość: Poznań
Interesujące?
0

Re: kupno auta z homologacją na ciężarowe

Post» 11 Lut 2010, 13:01

Witam
Prowadze działalność, w sumie to od 2 miesięcy mały sklep spożywczy. Jak narazie dowoże towar samochodem osobowym na umowe użyczenia. W niedalekiej przyszłości planuje kupić samochód i oto nasuwa sie pytanie czy kupić samochód z homologacją czy tez nie? Czy w moim przypadku jest to az tak opłacalne zeby miec auto z homologacją? Zwłaszcza ze w sprzedazy jest tych samochodów mniej (do 20 tys zł) W tej cenie mam większy wybór ale bez homologacji. Z góry przyznaje ze jestem nowicjuszem. prosze o pomoc
pozdrawiam
Łukasz
lukaszos
Nowicjusz
 
Posty: 1
Rejestracja: 11 Lut 2010, 12:29
Miejscowość: polska
Interesujące?
0

Re: Kupno auta z homologacją na ciężarowe

Post» 11 Lut 2010, 22:34

Co do ciągnienia przyczep z kat B tu masz tabelkę,która wszystko tłumaczytu
Ostatnio edytowany przez woj4, 12 Lut 2010, 00:03, edytowano w sumie 1 raz
woj4
Nowicjusz
 
Posty: 45
Rejestracja: 09 Lut 2010, 19:32
Miejscowość: lubelskie
Interesujące?
0

Re: kupno auta z homologacją na ciężarowe

Post» 13 Lut 2010, 12:45

polaiev napisał(a):1. Czy w związku z tym lepiej byłoby, jeśli przerobiłbym go na osobowy? Wyjdzie taniej? Np. OC? Albo czy w ogóle ma to sens?

W moim przypadku nie. Mam teraz Kadetta z kratką jako ciężarowego (wiem jak to brzmi, ale mówię poważnie) i stawkę OC płaciłem normalną (Allianz). Jedyny minus że nie mogę zdemontować kratki, a parę razy przydałoby się przy transporcie, no i ma wbite 4 osoby zamiast standardowych pięciu w dowodzie.

I tyle. Co do przerabiania w osobówkę to szkoda zachodu, no chyba że konieczność jazdy z kratką jest wyjątkowo uciążliwa lub musisz często podróżować w 5 osób. Czemu?

(...)przeróbkę trzeba wykonać w warsztacie, który ma wpisane według PKD „wykonywanie napraw mechanicznych” i „instalowanie części i akcesoriów w pojazdach samochodowych”. Kosztuje to ok. 50-80 zł. Do urzędu zgłaszamy się z fakturą za przeróbkę i kopią wpisu warsztatu do ewidencji gospodarczej lub KRS. Potem samochód jest kierowany na przegląd techniczny, a to wydatek 182 zł. Dopiero z zaświadczeniem z przeglądu można zmienić wpis w dowodzie rejestracyjnym. Otrzymamy nowy dowód rejestracyjny (48 zł) i znaki legalizacyjne (11 zł). Trzeba zabrać ze sobą tablice rejestracyjne – nie będą one zmienione, tylko naklejone zostaną nowe znaki legalizacyjne. Tak więc zmiana ciężarówki w osobówkę kosztuje w sumie ok. 300 zł.
GB
Początkujący
 
Posty: 84
Rejestracja: 22 Maj 2009, 12:24
Miejscowość: Wrocław
Interesujące?
0

Jakie opony???

Post» 25 Paź 2010, 16:32

Witam na forum.
Mój problem to opony - jak dotąd nikt nie potrafi mi odpowiedzieć na to pytanie:

Mam Peugeota Partnera 2005 1.9D z homologacją ciężarową. Jest to moje prywatne auto - nie firmowe, w samochodzie jest pięć miejsc siedzących - jest to wersja osobowa i tak go używam.

Pytanie - czy muszę do niego zakładać opony wzmacniane?? Czy rodzaj opon osobowe/dostawcze zależy od homologacji?

Instrukcja odsyła do wklejki w aucie, a ta głosi że powinny to być opony 175/65 R14 C 88/90 T. W dodatku podaje ciśnienie w oponach 2.7 przód i 3.3 tył - przy obciążeniu i bez tak samo. Gdy zmieniam opony zawsze spotykam się ze zdziwieniem, że takie wysokie są te wartości.

Nie obciążam auta tak jakby było ciężarowe (ma 700kg udźwigu). Kratkę mam miękką - mogę ją łatwo montować-demontować - temat z kratką znam. Wiem, że formalnie powinienem z nią jeździć skoro jest homologacja ciężarowa ale wiem też, że policjancji się o to nie czepiają gdy widzą w istocie osobówkę. O opony nigdy mnie nikt nie zapytał - ale chciałbym mieć pewność - a nikt nie potrafi mi tego potwierdzić w żadną stronę.

Ostatni wątek to ubezpieczenie. Czy fakt posiadania zwykłych opon w sytuacji wypadku zawinionego przeze mnie nie będzie pretekstem dla ubezpieczyciela do niewypłacenie odszkodowania?

Liczę na pomoc forumowiczów. Muszę kupić zimowe opony i nie wiem jakie. Bo jeśli osobowe jednak to nie ma informacji innej niż ta którą podałem. Wtedy będą to opony bez symbolu C -choć on ponoć nie jest istotny i czasem się go pomija. Główna srapawa to indeks nośności. Gdzieś w internecie znalazłem informację, że 84 - może ktoś się orientuje i poradzi? Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki

Acha- w razie czego nie wiem też jak wygląda procedura zmiany homologacji i ile to kosztuje. Jeśli to rozwiązuje problem to też będę wdzięczny za info.
vicente
Nowicjusz
 
Posty: 10
Rejestracja: 25 Paź 2010, 15:54
Miejscowość: Poznań
Interesujące?
0

Re: Kupno auta z homologacją na ciężarowe

Post» 25 Paź 2010, 18:33

Nie musisz zakladać do niego zadnych specjalnych opon.Na tabliczce znamionowej masz podane naciski przedniej i tylnej osi.Są zapisane w poz.3 i 4.Na oponie natomiast przy rozmiarze podany jest wskaznik nośności tej opony np:82T,84T,86H.Sam tego nie odczytasz ale na SKP diagnosta powie Ci czy wskaznik nośności opony odpowiada normie z TZ/powinien miec odp.tabelę i od ręki odczytać/...
Jak na razie to FU na to nie zwracają zbyt mocnej uwagi.Moze w przypadku kiedy wypadek/kolizja następuję w wyniku samoistnego uszkodzenia opony/wystrzał,pekniecie/moze wtedy tak.Jednak konkretnego przepisu na to nie znam..
W tym przypadku jezeli masz ciezarowy na 5 osób to nie zawracaj sobie raczej głowy.Przy zmianie na osobowy praktycznie nic za wiele nie ulegnie zmianie a bedziesz musiał wybulic ok.350.- praktycznie za nic..Jezeli masz jakies pytania lub coś nie kumasz to pisz.Postaram się Ci odpowiedzieć... :!: :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Stały forumowicz
 
Posty: 4903
Rejestracja: 09 Mar 2010, 20:16
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy od: 10 07 1979
Auto: VW JETTA
Silnik: 50KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Interesujące?
0

Re: Kupno auta z homologacją na ciężarowe

Post» 25 Paź 2010, 19:33

Wielkie dzięki. Pytanie - owszem:
1.Gdzie ta tabliczka znamionowa?
2.Diagnosta=stacja diagnostyczna-tam gdzie robimy przeglądy? Chyba ich przeceniasz - pytałem o to wszytko przy przeglądzie - koleś był zaskoczony i nie bardzo wiedział co powiedzieć...
3.Czy tego indeksu nośności nie można ustalić w jakiś inny sposób np. z jakiś tabel na podstawie marki i modelu? Np. znalazłem w sieci coś takiego http://www.samochody.mojeauto.pl/peugeo ... rtner.html Nie wiem tylko na ile jest to wiarygodne. Podają też ciśnienie.
4.Wklejka informacyjna na słupku zależy w takim razie od homologacji tak? Zatem to głupie to bo auto fizycznie jest takie samo jak sprzedawane jako osobowe prawda? Powinni informować o obu wariantach.
vicente
Nowicjusz
 
Posty: 10
Rejestracja: 25 Paź 2010, 15:54
Miejscowość: Poznań
Interesujące?
0

Re: Kupno auta z homologacją na ciężarowe

Post» 25 Paź 2010, 20:04

Postaram sie w miare mozliwości odpowiedziec:
1/ TZ powinna byc naklejona na prawym słupku-drzwi pasazera lub umocowana na nitach w okolicach prawego przedniego amorka..
2/ To miałes naprawdę "farta"i trafiłeś nie na diagnostę lecz barana... :!: :!:
3/ Właśnie o ten indeks chodzi..Pod kazdą wartościa indeksu kryje sie dopuszczalny nacisk opony.Niestety ale oni tego nie podają..Jezeli będziesz mógł to podaj ten z DR lub z swiadectwa homo.Moze będę pamiętał to cos Ci odpowiem..
4/ Wartości na TZ nie róznią sie zasadniczo zbyt mocno pomiędzy osobowym a cięzarowym..Teoretycznie i praktycznie to ta własnie niby kratka ktora ma rozdzielac część osobową od bagazowej... :grin:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Stały forumowicz
 
Posty: 4903
Rejestracja: 09 Mar 2010, 20:16
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy od: 10 07 1979
Auto: VW JETTA
Silnik: 50KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Interesujące?
0

Re: kupno auta z homologacją na ciężarowe

Post» 26 Paź 2010, 00:58

Image
Czy to jest to? Image
DSC00465.JPG
vicente
Nowicjusz
 
Posty: 10
Rejestracja: 25 Paź 2010, 15:54
Miejscowość: Poznań
Interesujące?
0

Re: Kupno auta z homologacją na ciężarowe

Post» 26 Paź 2010, 09:36

A co Ty kimać juz nie mozesz... :?: :?: :mrgreen:
Wielki jesteś... :!: :!: To jest własnie to..Dokladnie nie widze tych wartości bo nie moge tego powiekszyć/moze nie umiem-wiek ma swoje prawa/.Z tego co wykukałem to wieksza wartośc poz.4 wynosi 1050kg.. :?: :?: Dla pewności podaj mi te dwie dolne wartości...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Stały forumowicz
 
Posty: 4903
Rejestracja: 09 Mar 2010, 20:16
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy od: 10 07 1979
Auto: VW JETTA
Silnik: 50KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Interesujące?
0

Re: kupno auta z homologacją na ciężarowe

Post» 26 Paź 2010, 11:26

No nie przyłożyłem się... zimno trochę było ;-)
Jak się kliknie link poniżej zdjęcia to można zobaczyć nieco większą wersję ale podaję odczyt:

Odczyt:
AUTOMOBILES PLUGI
VF.. to jakiś numer seryjny chyba – prawda?
I dalej jest tak – w czterech linijkach:
1945
3045
1 – 950
2 – 1080
---------------
GCWWYB/P105

A zatem? Jak to interpretować? To jest udźwig osi? Przednia-tylna?
vicente
Nowicjusz
 
Posty: 10
Rejestracja: 25 Paź 2010, 15:54
Miejscowość: Poznań
Interesujące?
0

Re: Kupno auta z homologacją na ciężarowe

Post» 26 Paź 2010, 18:29

Oto wlasnie mi chodziło.To jest max nacisk tylnej osi/calej/ W rozbiciu na kazde koło daje to 540kg na kazde z nich.W tym przypadku myślę ze indeks na oponie bedzie wystarczający w granicach 86 a 88 to juz max.Nie mogę Ci tego podac na 100% bo dokładnie nie pamiętam a w pracy będę dopiero 02.11... :sad:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Stały forumowicz
 
Posty: 4903
Rejestracja: 09 Mar 2010, 20:16
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy od: 10 07 1979
Auto: VW JETTA
Silnik: 50KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Interesujące?
0

PoprzedniaNastępna
 
  • Galeria motoryzacyjna
    Zamocowanie fotelika na tylnej kanapie, ISOFIX
    Morgan 4/4 VII Serii
    Dacia Duster Crossover Concept 2
    Audi A3 Sportback g-tron, CNG, tył
    NISTEC 2012 - Ceremonia wręczenia nagród. Na zdjęciu Sławomir Czarnecki - zwycięzca w kategorii Technician Quality of Work

Przepisy, ubezpieczenie