Kupno auta z homologacją na ciężarowe

08 Wrz 2009, 23:35

polaiev napisał(a):
Chodzi mi o Gallopera 2.5 TD właściwie. Jeśli jest osobowy to ma do 2550kg, natomiast z homologacją ciężarową faktycznie 3,5 (z tego co pamiętam). No chyba, że jakoś źle to pojmuję, to mnie poprawcie ;) Wartość 2550kg pochodzi z oficjalnych specyfikacji, natomiast nie zwracałem na to uwagi w papierach oglądanych aut.

Z tą homologację tylko orientacyjnie chciałem wiedzieć. Ale faktycznie coś tu nie gra. Samo auto waży prawie 1900kg, czyli wynikałoby z tego, że właściwie nic nie pociągnę nim jako osobówką.

Błądzę gdzieś? :wink:
DMC jest takie same na odsobówkę i ciężarówke
tu zmienia się tylko klasa samochodu, opłaty i tym podobne
natomiast konstrukcyjnie to jest ten sam samochód i jego DMC się nie zmienia :wink: Może być podniesione (ale to już zabawa ze zmianą wartości produkcyjnych droga długa i kosztowna)
pociągniesz nim przyczepę o masie 3500 chyba że tabliczka homologacyjna haka mówi inaczej (samochody terenowe ciągają 150% swojego DMC ale nie może ono przekroczyć 3,5T)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6626
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 23:40
Miejscowość: z błota ;)

08 Wrz 2009, 23:54

pocieszny napisał(a):pociągniesz nim przyczepę o masie 3500 chyba że tabliczka homologacyjna haka mówi inaczej (samochody terenowe ciągają 150% swojego DMC ale nie może ono przekroczyć 3,5T)


Dobra, tu wchodzimy znowu na grząski dla mnie temat, ale chętnie się czegoś dowiem :smile:
Załóżmy, że auto waży te 1850kg, a DMC to 2550kg. I jest osobówką, a ja mam prawo jazdy B.
To jak jest z tą przyczepą... Ile może ważyć sama przyczepa (3,5t???) i ile maksymalnie może ważyć całość? Ja w ogóle myślałem, że przyczepa nie może ważyć więcej niż auto...

Jeśli znajdziesz jeszcze chwilę czasu, to będę wdzięczny za info
polaiev
Początkujący
 
Posty: 64
Rejestracja: 31 Lip 2009, 23:47
Miejscowość: Poznań

09 Wrz 2009, 00:16

polaiev napisał(a):[
Dobra, tu wchodzimy znowu na grząski dla mnie temat, ale chętnie się czegoś dowiem :smile:
Załóżmy, że auto waży te 1850kg, a DMC to 2550kg. I jest osobówką, a ja mam prawo jazdy B.
To jak jest z tą przyczepą... Ile może ważyć sama przyczepa (3,5t???) i ile maksymalnie może ważyć całość? Ja w ogóle myślałem, że przyczepa nie może ważyć więcej niż auto...

Jeśli znajdziesz jeszcze chwilę czasu, to będę wdzięczny za info

samochód terenowy jest dość specyficznym ustrojstwem ;) masa ciągnionej przyczepy to 150% DMC holownika (taki bonus napędu na 4 i obliczen na wieksze wytrzymalosci pojazdu)
ogólnie zależy jakie prawo jazdy posiadasz;)
jesli B to max 750kg (o ile masa całości zespołu nie przekroczy 3,5t) niezależnie od danych wpisanych w dowód rejestracyjny. więc jak dodasz do 2550 te 750 kg to wychodzi 3300 więc możesz ;)
jeśli masz B+E to możesz wtedy ciągać przyczepy według tego co pisze w dowodzie rejestracyjnym w pozycji O1(np:3500) i O2 (750kg)
jesli masz samo B to calosc moze wazyc 3,5t a jeśli B+E to max 7T
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6626
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 23:40
Miejscowość: z błota ;)

09 Wrz 2009, 00:24

Ok :) To wszystko jasne.

Umknęło Ci - pisałem, że mam B. Inaczej pewnie wiedziałbym coś więcej ;)

Ale wielkie dzięki za wyjaśnienie.
Pozdro
polaiev
Początkujący
 
Posty: 64
Rejestracja: 31 Lip 2009, 23:47
Miejscowość: Poznań

Re: kupno auta z homologacją na ciężarowe

11 Lut 2010, 14:01

Witam
Prowadze działalność, w sumie to od 2 miesięcy mały sklep spożywczy. Jak narazie dowoże towar samochodem osobowym na umowe użyczenia. W niedalekiej przyszłości planuje kupić samochód i oto nasuwa sie pytanie czy kupić samochód z homologacją czy tez nie? Czy w moim przypadku jest to az tak opłacalne zeby miec auto z homologacją? Zwłaszcza ze w sprzedazy jest tych samochodów mniej (do 20 tys zł) W tej cenie mam większy wybór ale bez homologacji. Z góry przyznaje ze jestem nowicjuszem. prosze o pomoc
pozdrawiam
Łukasz
lukaszos
Nowicjusz
 
Posty: 1
Rejestracja: 11 Lut 2010, 13:29
Miejscowość: polska

Re: Kupno auta z homologacją na ciężarowe

11 Lut 2010, 23:34

Co do ciągnienia przyczep z kat B tu masz tabelkę,która wszystko tłumaczytu
Ostatnio edytowany przez woj4, 12 Lut 2010, 01:03, edytowano w sumie 1 raz
woj4
Nowicjusz
 
Posty: 45
Rejestracja: 09 Lut 2010, 20:32
Miejscowość: lubelskie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bugatti T40 to już ponad 80-letni zabytek Bugatti T40 to już ponad 80-letni zabytek
    Przedwojenne Bugatti T40 Macieja Pedy. Samochody od zawsze zajmowały specjalne miejsce w sercach jego rodziny. W 1968 roku ojciec Macieja zakupił pierwsze auto zabytkowe – Studebakera, w którym zakochał się od ...
    Automatyczny system wzywania pomocy po wypadku Automatyczny system wzywania pomocy po wypadku
    Toyota, Lexus i Honda biorą udział w pilotażowym programie w Japonii, którego zadaniem jest automatyczne wezwanie pomocy, kiedy dochodzi do wypadku. Nowością w stosunku do tego rodzaju systemów działających w różnych częściach ...

  • Re: kupno auta z homologacją na ciężarowe

    13 Lut 2010, 13:45

    polaiev napisał(a):1. Czy w związku z tym lepiej byłoby, jeśli przerobiłbym go na osobowy? Wyjdzie taniej? Np. OC? Albo czy w ogóle ma to sens?

    W moim przypadku nie. Mam teraz Kadetta z kratką jako ciężarowego (wiem jak to brzmi, ale mówię poważnie) i stawkę OC płaciłem normalną (Allianz). Jedyny minus że nie mogę zdemontować kratki, a parę razy przydałoby się przy transporcie, no i ma wbite 4 osoby zamiast standardowych pięciu w dowodzie.

    I tyle. Co do przerabiania w osobówkę to szkoda zachodu, no chyba że konieczność jazdy z kratką jest wyjątkowo uciążliwa lub musisz często podróżować w 5 osób. Czemu?

    (...)przeróbkę trzeba wykonać w warsztacie, który ma wpisane według PKD „wykonywanie napraw mechanicznych” i „instalowanie części i akcesoriów w pojazdach samochodowych”. Kosztuje to ok. 50-80 zł. Do urzędu zgłaszamy się z fakturą za przeróbkę i kopią wpisu warsztatu do ewidencji gospodarczej lub KRS. Potem samochód jest kierowany na przegląd techniczny, a to wydatek 182 zł. Dopiero z zaświadczeniem z przeglądu można zmienić wpis w dowodzie rejestracyjnym. Otrzymamy nowy dowód rejestracyjny (48 zł) i znaki legalizacyjne (11 zł). Trzeba zabrać ze sobą tablice rejestracyjne – nie będą one zmienione, tylko naklejone zostaną nowe znaki legalizacyjne. Tak więc zmiana ciężarówki w osobówkę kosztuje w sumie ok. 300 zł.
    GB
    Początkujący
     
    Posty: 84
    Rejestracja: 22 Maj 2009, 13:24
    Miejscowość: Wrocław

    Jakie opony???

    25 Paź 2010, 17:32

    Witam na forum.
    Mój problem to opony - jak dotąd nikt nie potrafi mi odpowiedzieć na to pytanie:

    Mam Peugeota Partnera 2005 1.9D z homologacją ciężarową. Jest to moje prywatne auto - nie firmowe, w samochodzie jest pięć miejsc siedzących - jest to wersja osobowa i tak go używam.

    Pytanie - czy muszę do niego zakładać opony wzmacniane?? Czy rodzaj opon osobowe/dostawcze zależy od homologacji?

    Instrukcja odsyła do wklejki w aucie, a ta głosi że powinny to być opony 175/65 R14 C 88/90 T. W dodatku podaje ciśnienie w oponach 2.7 przód i 3.3 tył - przy obciążeniu i bez tak samo. Gdy zmieniam opony zawsze spotykam się ze zdziwieniem, że takie wysokie są te wartości.

    Nie obciążam auta tak jakby było ciężarowe (ma 700kg udźwigu). Kratkę mam miękką - mogę ją łatwo montować-demontować - temat z kratką znam. Wiem, że formalnie powinienem z nią jeździć skoro jest homologacja ciężarowa ale wiem też, że policjancji się o to nie czepiają gdy widzą w istocie osobówkę. O opony nigdy mnie nikt nie zapytał - ale chciałbym mieć pewność - a nikt nie potrafi mi tego potwierdzić w żadną stronę.

    Ostatni wątek to ubezpieczenie. Czy fakt posiadania zwykłych opon w sytuacji wypadku zawinionego przeze mnie nie będzie pretekstem dla ubezpieczyciela do niewypłacenie odszkodowania?

    Liczę na pomoc forumowiczów. Muszę kupić zimowe opony i nie wiem jakie. Bo jeśli osobowe jednak to nie ma informacji innej niż ta którą podałem. Wtedy będą to opony bez symbolu C -choć on ponoć nie jest istotny i czasem się go pomija. Główna srapawa to indeks nośności. Gdzieś w internecie znalazłem informację, że 84 - może ktoś się orientuje i poradzi? Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki

    Acha- w razie czego nie wiem też jak wygląda procedura zmiany homologacji i ile to kosztuje. Jeśli to rozwiązuje problem to też będę wdzięczny za info.
    vicente
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Rejestracja: 25 Paź 2010, 16:54
    Miejscowość: Poznań

    Re: Kupno auta z homologacją na ciężarowe

    25 Paź 2010, 19:33

    Nie musisz zakladać do niego zadnych specjalnych opon.Na tabliczce znamionowej masz podane naciski przedniej i tylnej osi.Są zapisane w poz.3 i 4.Na oponie natomiast przy rozmiarze podany jest wskaznik nośności tej opony np:82T,84T,86H.Sam tego nie odczytasz ale na SKP diagnosta powie Ci czy wskaznik nośności opony odpowiada normie z TZ/powinien miec odp.tabelę i od ręki odczytać/...
    Jak na razie to FU na to nie zwracają zbyt mocnej uwagi.Moze w przypadku kiedy wypadek/kolizja następuję w wyniku samoistnego uszkodzenia opony/wystrzał,pekniecie/moze wtedy tak.Jednak konkretnego przepisu na to nie znam..
    W tym przypadku jezeli masz ciezarowy na 5 osób to nie zawracaj sobie raczej głowy.Przy zmianie na osobowy praktycznie nic za wiele nie ulegnie zmianie a bedziesz musiał wybulic ok.350.- praktycznie za nic..Jezeli masz jakies pytania lub coś nie kumasz to pisz.Postaram się Ci odpowiedzieć... :!: :!:
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5191
    Rejestracja: 09 Mar 2010, 21:16
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy od: 10 07 1979
    Auto: VW JETTA
    Silnik: 50KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Kupno auta z homologacją na ciężarowe

    25 Paź 2010, 20:33

    Wielkie dzięki. Pytanie - owszem:
    1.Gdzie ta tabliczka znamionowa?
    2.Diagnosta=stacja diagnostyczna-tam gdzie robimy przeglądy? Chyba ich przeceniasz - pytałem o to wszytko przy przeglądzie - koleś był zaskoczony i nie bardzo wiedział co powiedzieć...
    3.Czy tego indeksu nośności nie można ustalić w jakiś inny sposób np. z jakiś tabel na podstawie marki i modelu? Np. znalazłem w sieci coś takiego http://www.samochody.mojeauto.pl/peugeo ... rtner.html Nie wiem tylko na ile jest to wiarygodne. Podają też ciśnienie.
    4.Wklejka informacyjna na słupku zależy w takim razie od homologacji tak? Zatem to głupie to bo auto fizycznie jest takie samo jak sprzedawane jako osobowe prawda? Powinni informować o obu wariantach.
    vicente
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Rejestracja: 25 Paź 2010, 16:54
    Miejscowość: Poznań

    Re: Kupno auta z homologacją na ciężarowe

    25 Paź 2010, 21:04

    Postaram sie w miare mozliwości odpowiedziec:
    1/ TZ powinna byc naklejona na prawym słupku-drzwi pasazera lub umocowana na nitach w okolicach prawego przedniego amorka..
    2/ To miałes naprawdę "farta"i trafiłeś nie na diagnostę lecz barana... :!: :!:
    3/ Właśnie o ten indeks chodzi..Pod kazdą wartościa indeksu kryje sie dopuszczalny nacisk opony.Niestety ale oni tego nie podają..Jezeli będziesz mógł to podaj ten z DR lub z swiadectwa homo.Moze będę pamiętał to cos Ci odpowiem..
    4/ Wartości na TZ nie róznią sie zasadniczo zbyt mocno pomiędzy osobowym a cięzarowym..Teoretycznie i praktycznie to ta własnie niby kratka ktora ma rozdzielac część osobową od bagazowej... :grin:
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5191
    Rejestracja: 09 Mar 2010, 21:16
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy od: 10 07 1979
    Auto: VW JETTA
    Silnik: 50KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: kupno auta z homologacją na ciężarowe

    26 Paź 2010, 01:58

    Image
    Czy to jest to? Image
    DSC00465.JPG
    vicente
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Rejestracja: 25 Paź 2010, 16:54
    Miejscowość: Poznań

    Re: Kupno auta z homologacją na ciężarowe

    26 Paź 2010, 10:36

    A co Ty kimać juz nie mozesz... :?: :?: :mrgreen:
    Wielki jesteś... :!: :!: To jest własnie to..Dokladnie nie widze tych wartości bo nie moge tego powiekszyć/moze nie umiem-wiek ma swoje prawa/.Z tego co wykukałem to wieksza wartośc poz.4 wynosi 1050kg.. :?: :?: Dla pewności podaj mi te dwie dolne wartości...
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5191
    Rejestracja: 09 Mar 2010, 21:16
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy od: 10 07 1979
    Auto: VW JETTA
    Silnik: 50KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: kupno auta z homologacją na ciężarowe

    26 Paź 2010, 12:26

    No nie przyłożyłem się... zimno trochę było ;-)
    Jak się kliknie link poniżej zdjęcia to można zobaczyć nieco większą wersję ale podaję odczyt:

    Odczyt:
    AUTOMOBILES PLUGI
    VF.. to jakiś numer seryjny chyba – prawda?
    I dalej jest tak – w czterech linijkach:
    1945
    3045
    1 – 950
    2 – 1080
    ---------------
    GCWWYB/P105

    A zatem? Jak to interpretować? To jest udźwig osi? Przednia-tylna?
    vicente
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Rejestracja: 25 Paź 2010, 16:54
    Miejscowość: Poznań

    Re: Kupno auta z homologacją na ciężarowe

    26 Paź 2010, 19:29

    Oto wlasnie mi chodziło.To jest max nacisk tylnej osi/calej/ W rozbiciu na kazde koło daje to 540kg na kazde z nich.W tym przypadku myślę ze indeks na oponie bedzie wystarczający w granicach 86 a 88 to juz max.Nie mogę Ci tego podac na 100% bo dokładnie nie pamiętam a w pracy będę dopiero 02.11... :sad:
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5191
    Rejestracja: 09 Mar 2010, 21:16
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy od: 10 07 1979
    Auto: VW JETTA
    Silnik: 50KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
     
    • Warto przeczytać
    • Suzuki GSX-R, start
      X Jubileuszowy Zlot Porsche Club Polska
      Fiat Albea
      Opel GTC Concept 2013 16
      Car audio, video 2007