Kupno CC

27 Sie 2009, 16:02

Witam,moja mamuska od pewnego czasu mysli nad kupnem Fiata CC 900,ale ma pare watpliwosci.
:arrow: Jak z awaryjnością? Czy da się ją opanować?
:arrow: Jak z dostępnością części zamiennych?
:arrow: Zalety? Wady?
:arrow: Punkty "newralgiczne" ?
:arrow: Na co głównie zwrócić uwagę przy kupnie ?(blacha, podłoga, zwrotnice, progi, czy silnik suchy - wycieki oleju, czy równo chodzi silnik - tyle wiem, jeśli coś pominąłem, proszę o napisanie co) :wink:
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2214
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

29 Sie 2009, 17:22

Witam

Ja co prawda miałem fiata CC700, ale postaram się jakoś pomóc ;)

1. Cinquecento to Cinquecento, więc trzeba się przygotować, że czasem się coś popsuje. Jednak części są tak tanie, że nie powinno to Twojej mamy uderzyć zbytnio po kieszeni.
2. Części do tego znajdziesz na większości szrotów i sklepów motoryzacyjnych, więc nie ma tragedii
3.
Zalety
- Miałem okazję jechać 900-tką i muszę przyznać, że jako autko miejskie spisuje się bardzo dobrze. Nie ma co liczyć na kosmiczne osiągi, ale to co jest wystarczy.
- Gabaryty są wbrew pozorom dużą zaletą tego autka. W Łodzi nie było ulicy na której bym nie zaparkował. Cinquecento wepchnie się w każdą dziurkę ;)
- Łańcuszek rozrządu to fenomenalna sprawa, dzięki czemu odchodzą koszty wymiany rozrządu po zakupie
- Opłaty OC są na prawdę niewielkie

Wady
- Komfort jazdy nie należy do wysokich. O ile 1-2 osobom jedzie się dobrze, to przy 3 czy 4 może być nieco gorzej.
- Małe autko to małe bezpieczeństwo. CC ma strefę zgniotu od maski do bagażnika i składa się jak harmonijka.
- Nie wiem jak jest ze spalaniem w 900, ale CC700 paliło nawet do 7 litrów benzyny po mieście

4. Punkty Newralgiczne to szeroko pojęta blacha. Musisz sprawdzić czy rdza autka nie pożera, do tego sprawdź zawieszenie jako, że po polskich drogach wiemy jak się jeździ.

5. Oprócz tego co wymieniłeś to sprawdź jak chodzi drążek zmiany biegów. U mnie (i pewnie nie tylko) psuł się wózek i drążek chodził jak chciał. Można niby z tym jeździć, ale nie polecam (zdarzało się, że bieg nie wskoczył i tak dalej...).
Jeśli silnik będzie utaplany od góry w oleju to nie ma się co od razu bać, bo możliwe, że podczas jazdy odkręcił się korek do wlewu oleju. Ja u siebie miałem taki przypadek i słyszałem, że jeszcze kilka osób miało podobne przygody.

Co wiedziałem to napisałem. Podsumowując to całym sercem polecam Cinquecento. Było to moje pierwsze autko i nigdy mnie nie zawiodło dlatego mam do niego wielki sentyment.
Zenon
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Zgierz

30 Sie 2009, 08:54

1. CC700 są bardziej awaryjne od 900, ale jak już bierzesz CC900 to wersje z przed 95 roku bodajże, bo ona była na gaźniku, a nie na wtrysku jednopunktowym i nie było z nią tyle problemów.
2. Części jest pełno i to praktycznie za bezcen.
3. Zalety:
-niskie koszty utrzymania,
-niewielkie rozmiary,
Wady:
-dość spore spalanie jak na silnik 0.9 czy 0.7
-niski komfort podróży, w mieście nie ma co narzekać, ale na trasę bym się nie wybrał.
4. Podobno lubi się zepsuć jakaś serwo pompka w układzie hamulcowym, a tak to brak.
5. Zwróć uwagę na pojemność silnika. Raczej nie kupuj Cienkiego z silnikiem 700, szukaj zadbanej 900, bo spalanie takie samo, a 900 ma lepsze "osiągi". Do tego patrz żeby raczej kupić wersje z gaźnikiem i z przed 95 roku, bo do tego roku cienkie były cynkowane i nie mają problemów z rdzą, ale sprawdź sobie jeszcze dokładnie do którego roku były cynkowane, bo ja nie pamiętam dokładnie. Zwróć także uwagę na skrzynię biegów. Lubią padać jakieś tam linki i skrzynia wtedy zgrzyta niemiło.
antos90
Nowicjusz
 
Posty: 45
Miejscowość: Z południa
Prawo jazdy: 01 01 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volkswagen Golf IV
Silnik: 1.9 TDI 160KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

30 Sie 2009, 11:57

Łatwo rozpoznasz wersję 900 z gaznikiem,bo ma w dowodzie oznaczoną pojemność na 903 cm,natomiast wtryskowiec ma pojemność 899 cm. Według katalogu gaznik miał 41 KM,a wtysk 39 KM.Pierwsze silniki 900 były produkcji i włoskiej i jugosłowiańskiej.W 93 r wprowadzono ocynk ale za to pierwsze CC miały lepsze ,czarne plastiki w środku... Nowsze z szarym plastikiem trochę trzeszczą i szybciej się wycierają.
Pamiętam,że parę ładnych lat temu jak miałem 900 na gazniku z 93,to rozpędzała się do 155 km/h... a mojego brata identyczna 900 ale starsza o miesiąc zamykała licznik z dwoma osobami w środku czyli 160km/h... To taka ciekawostka.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

30 Sie 2009, 15:51

artur73 napisał(a):Pamiętam,że parę ładnych lat temu jak miałem 900 na gazniku z 93,to rozpędzała się do 155 km/h... a mojego brata identyczna 900 ale starsza o miesiąc zamykała licznik z dwoma osobami w środku czyli 160km/h... To taka ciekawostka.

Też pamiętam, bo sam jeździłem takim wehikułem, nawet ten sam '93 rocznik. Mam zresztą styczność z tym autem do tej pory i pod względem blach trzyma się rewelacyjnie.
Niestety mały silnik można łatwo zajeździć. Auto zbliża się do 200 tys. km, przez ostatecznie 50 tys. km było mocno eksploatowane (kierowca próbował udowadniać, że CC da radę Mercedesom na drodze) i efekt jest taki, że spala olej, pali 9 litrów PB.

Pamiętam jak jechałem tym autem 160 km/h, ale przyznaję, że było z górki. Nie porównywałem z GPSem, ale podejrzewam, że sporo przekłamuje licznik w samochodzie przy takich prędkościach.

Najlepsze silnikowo obecnie byłyby chyba wersje sporting, które miały silniki 1.1.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

31 Sie 2009, 06:54

Pamiętam jak jechałem tym autem 160 km/h, ale przyznaję, że było z górki. Nie porównywałem z GPSem, ale podejrzewam, że sporo przekłamuje licznik w samochodzie przy takich prędkościach.


Zgadzam się że licznik może faktycznie przekłamywać ale i tak wrażenia z jazdy CC z (?)prędkością to jak start rakiety... albo runda z Kubicą... :smile:
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Avalon testowana przez robota
    Toyota zwiększyła wydajność i bezpieczeństwo testów trwałości nowych modeli, zatrudniając do nich robota własnej produkcji. Robot wykorzystuje zaawansowane technologie zautomatyzowanej jazdy, w tym bardzo precyzyjny ...

31 Sie 2009, 07:29

Moje służbowe 98 r na wtrysku leci 135 km/h - z górki może 140 ale duża by musiała być :)
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013