Kupno nowego czy remont kapitalny starego

Kupno nowego czy remont kapitalny starego

23 Sie 2016, 21:24

Cześć. Posiadam Polo 6n 1.4 60KM z 1999 roku. Auto ma przejechane prawie 350 tysięcy, ma ogniska rdzy w typowych miejscach. Prawdopodobnie skrzynia biegów do wymiany i cieknie gdzieś trochę olej. Ogólnie śmiga bez większych problemów. Jest to moje pierwsze auto, które utrzymuje sam.

Ostatnio zastanawiam się nad kupnem czegoś z mocniejszym silnikiem i lepszym wyposazeniem, jednak z drugiej strony auto służy mi tylko do przemieszczania sie, więc Polo daje radę.

Pytanie jest takie: czy warto kupić coś nieco nowszego i teoretycznie lepszego (np. saab 9-3), czy też pozostać przy Polo i zrobić mu remont z prawdziwego zdarzenia za równowartość nowego auta.

Chciałbym poznać Wasze opinie, może poznam jakiś nowy punkt widzenia, a może złapie inspirację. Co byście zrobili w moim przypadku?
desert666
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 23 Sie 2016, 21:15
Prawo jazdy od: 08 08 2013
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Vw polo 6n
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Kupno nowego czy remont kapitalny starego

05 Paź 2016, 11:13

Jeździj nim dopóki koła nie odpadną. Zrobisz blacharkę i skrzynię, a za pół roku okaże się, że silnik ma milion km przebiegu i wypluje panewkę.
A z drugiej strony kupisz cokolwiek używanego, to i tak pojawią się awarie i będzie wsadzał kasę.
Phil
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 05 Paź 2016, 10:47
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1.8 RP
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Rok produkcji: 1989
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy hybrydowy crossover Toyota C-HR Nowy hybrydowy crossover Toyota C-HR
    Toyota zademonstrowała produkcyjną wersję hybrydowego crossovera C-HR na targach w Genewie w marcu tego roku. Świat poznał wygląd auta z zewnątrz i pierwsze szczegóły specyfikacji, jednak producent nie pokazał jeszcze ...
    Mercedes-Benz Actros 1851 4×2 LS Bluetec 6 generacji Mercedes-Benz Actros 1851 4×2 LS Bluetec 6 generacji
    Na noworoczny test do naszej redakcji trafił ciągnik siodłowy Mercedes-Benz Actros 1851 4×2 LS Bluetec 6 najnowszej generacji w wersji z 510-konnym silnikiem i kabiną GigaSpace. Ciągnik połączyliśmy z chłodnią do przewozu ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Ford F1 Pickup 1949 rok, 3
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      VERVA Street Racing 2010
      Men's Day 2010