LADA 110 - jałowy miał <500 RPM, a nast. dnia nie odpalił

LADA 110 - jałowy miał <500 RPM, a nast. dnia nie odpalił

20 Gru 2012, 17:32

Witam,

Mój samochód był u blacharza tydzień, który to pobyt rozładował jego akumulator. Musiałem go doładować (w. destylowana jest dolana).
Blacharz, który był też mechanikiem, czyścił profilaktycznie silnik krokowy. Nie wiem, czy czyścił przepustnicę.
Przewody WN wymieniane pół roku temu. W listopadzie wymieniono świece, filtry, płyny itd., poza filtrem paliwowym, którego mechanik "zapomniał" wymienić (ma to zrobić, ale muszę najpierw do niego zajechać).
Gdy podłączyłem akumulator ponownie, okazało się, że silnik urzymuje wyjątkowo niskie obroty na jałowym. Były one jednak równomierne (obrotomierz stał). Za każdym razem jednak po powrocie do jałowego widziałem już wskazówkę niemal w pobliżu 0 RPM. Pojeździłem tak cały dzień, zaparkowałem pod domem.
Następnego dnia postanowiłem zresetować kompa, zdejmując na ok. minutę klemę +.
Przy próbie rozruchu silnik odezwał się dosłownie na sekundę. Potem kręcił tylko rozrusznik.
Odczekałem do wieczora, odpiąłem czujnik temperatury, najpierw go podejrzewając.
Niestety to nic nie pomogło - nadal tylko rozrusznik kręci, a silnik zakręci maks. na sekundę.
Po przekręceniu na zapłon włączają się wszystkie kontrolki i pracuje pompa paliwowa.
Jak eliminować kolejne przyczyny?
Raczej to nie uszczelka pod głowicą, bo zapewne mechanik by mi powiedział.
Błędów kompa nie mogę zczytać bez ASO, ponieważ są "wypluwane" cyrlicą.
Być może ważna wskazówka: w dniu ostatniego jeżdżenia zapaliło się na chwilę "check engine".
2 tygodnie temu też się to stało jak stałem w korku, obroty spadły na chwilę, ale potem check zniknęło i było dobrze.
Czekam na jakieś sugestie :).
Teraz podejrzewam cewkę zapłonową.

Pozdrawiam
JanPeter
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 20 Gru 2012, 17:02
Auto: LADA 110

Re: LADA 110 - jałowy miał <500 RPM, a nast. dnia nie odpali

22 Gru 2012, 18:53

Mojemu koledze Renault Clio wyczyniało bardzo podobne hece,zgłupiał całkiem bo na mechanice się zna a sprawdził wszystko,przyjechał do mnie,zacząłem od sprawdzania przewodów zapłonowych,przebicia nie miały,ale przy ruszaniu ich w okolicach świec jeden przewód raz działał a raz nie,on okazał się uszkodzony,ma chyba gdzieś przerwę w rdzeniu.Od sprawdzenia tego też zacznij.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6556
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyższe ubezpieczenie OC, podwyżki dla kierowców Wyższe ubezpieczenie OC, podwyżki dla kierowców
    Drastyczna podwyżka ubezpieczeń OC jaka miała miejsce w ostatnim czasie to bardzo mocny cios wymierzony w kierowców którzy płacą i tak już wysokie składki obowiązkowego ubezpieczenia za swoje samochody. Cena ...
    Dowożenie dzieci i uczniów do przedszkoli i szkół - autobus szkolny Dowożenie dzieci i uczniów do przedszkoli i szkół - autobus szkolny
    Za odpowiednie, zgodne z przepisami działania transportowe odpowiadają gminy. To właśnie na nie spada obowiązek zapewnienia bezpieczeństwa podróżującym do szkół i przedszkoli dzieciom. Według raportu NIK, w ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006