LADA 110 - jałowy miał <500 RPM, a nast. dnia nie odpalił

LADA 110 - jałowy miał <500 RPM, a nast. dnia nie odpalił

20 Gru 2012, 17:32

Witam,

Mój samochód był u blacharza tydzień, który to pobyt rozładował jego akumulator. Musiałem go doładować (w. destylowana jest dolana).
Blacharz, który był też mechanikiem, czyścił profilaktycznie silnik krokowy. Nie wiem, czy czyścił przepustnicę.
Przewody WN wymieniane pół roku temu. W listopadzie wymieniono świece, filtry, płyny itd., poza filtrem paliwowym, którego mechanik "zapomniał" wymienić (ma to zrobić, ale muszę najpierw do niego zajechać).
Gdy podłączyłem akumulator ponownie, okazało się, że silnik urzymuje wyjątkowo niskie obroty na jałowym. Były one jednak równomierne (obrotomierz stał). Za każdym razem jednak po powrocie do jałowego widziałem już wskazówkę niemal w pobliżu 0 RPM. Pojeździłem tak cały dzień, zaparkowałem pod domem.
Następnego dnia postanowiłem zresetować kompa, zdejmując na ok. minutę klemę +.
Przy próbie rozruchu silnik odezwał się dosłownie na sekundę. Potem kręcił tylko rozrusznik.
Odczekałem do wieczora, odpiąłem czujnik temperatury, najpierw go podejrzewając.
Niestety to nic nie pomogło - nadal tylko rozrusznik kręci, a silnik zakręci maks. na sekundę.
Po przekręceniu na zapłon włączają się wszystkie kontrolki i pracuje pompa paliwowa.
Jak eliminować kolejne przyczyny?
Raczej to nie uszczelka pod głowicą, bo zapewne mechanik by mi powiedział.
Błędów kompa nie mogę zczytać bez ASO, ponieważ są "wypluwane" cyrlicą.
Być może ważna wskazówka: w dniu ostatniego jeżdżenia zapaliło się na chwilę "check engine".
2 tygodnie temu też się to stało jak stałem w korku, obroty spadły na chwilę, ale potem check zniknęło i było dobrze.
Czekam na jakieś sugestie :).
Teraz podejrzewam cewkę zapłonową.

Pozdrawiam
JanPeter
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 20 Gru 2012, 17:02
Auto: LADA 110

Re: LADA 110 - jałowy miał <500 RPM, a nast. dnia nie odpali

22 Gru 2012, 18:53

Mojemu koledze Renault Clio wyczyniało bardzo podobne hece,zgłupiał całkiem bo na mechanice się zna a sprawdził wszystko,przyjechał do mnie,zacząłem od sprawdzania przewodów zapłonowych,przebicia nie miały,ale przy ruszaniu ich w okolicach świec jeden przewód raz działał a raz nie,on okazał się uszkodzony,ma chyba gdzieś przerwę w rdzeniu.Od sprawdzenia tego też zacznij.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6696
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [VAN-B] C3 Picasso 1,4/Jazz III 1,2/Venga 1,4/Note I 1,4/Meriva B 1,4 [VAN-B] C3 Picasso 1,4/Jazz III 1,2/Venga 1,4/Note I 1,4/Meriva B 1,4
    Podstawowe kryteria zestawienia: - van segmentu B - silnik benzynowy o mocy ok. 90KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2011 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Citroen C3 Picasso 1,4 - 95KM - Honda ...
    Classic Car Festival w Tokio - zabytkowe perły Classic Car Festival w Tokio - zabytkowe perły
    Zabytkowe samochody mają swój nieodparty urok, o czym już po raz kolejny mogli się przekonać goście tegorocznego Classic Car Festival zorganizowanego przez Toyota Automobile Museum. W imprezie wzięły udział najpiękniejsze ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Land Rover Defender, samochód wyprawowy
      Moto Piknik - Olsztyn/Dajtki 2009
      Plebiscyt Fleet Award 2013, mały i średni MPV-Crossover, Volvo V40 Cross Country
      i-ELOOP, Mazda6, 2012