Land rover freelander

land rover freelander

06 Paź 2010, 18:10

witam
-mam poważny problem ze swoim Ferdkiem spróbuję go opisać:
po przejechaniu ok. 15km zaczyna mi walić w podłodze w części środkowej,czyli na logikę głośny stuk jakby zęby przeskakiwały w wale ,i nie idzie dalej jechać,po ostygnięciu po 15 km sytuacja się powtarza czyli wali tylko wtedy gdy silnik nabierze temp.
-drugie pytanie czy rozmiar opon na przednią oś może być inny niż na tylną przód215/65,tył 215/75 może to jest przyczyna tych głośnych drgań,lub to się przyczyniło .
_________________
Paweł
Pyzli
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 04 Paź 2010, 21:32
Miejscowość: Wrocław

Re: land rover freelander

31 Paź 2010, 20:21

witaj,
freelander ma sprzegło wiskotyczno cierne -które pełni rolę mechanizmu różnicowego miedzy osiami , pozwala na niewielkie rożnice w obrotach przedniej i tylnej osi i podczas jazdy na zakrecie ale złości sie :mrgreen: bardzo jak sam już wiesz gdy zmuszasz auto do jazdy na kołach o RÓŻNEJ srednicy - profil 65 i 75 przy spięciu układu 4x4 :mrgreen:
chcesz zamordować IRD błędnie nazywaną reduktorem :evil: wyrywając zęby na żywca ???
wiesz jakie beda koszty naprawy :mrgreen:
Natychmiast wymień opony na jednakowe :!: :!: :!:
i sprawdz czy nie poobrywało już podpór wału napędowegoi poduszek tylnego dyfra

a temperaturę i poziom płynu chłodz. kontroluj dokładnie w siln.benzyn - choć to nie jest powyższego przyczyną
polecam instrukcje obsługi i właściwe forum freelandera
tymczasem
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Rejestracja: 08 Cze 2010, 18:09
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy od: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Fałszywe poczucie bezpieczeństwa Fałszywe poczucie bezpieczeństwa
    Pieszy wchodząc na oznaczone pasami przejście często zyskuje fałszywe poczucie bezpieczeństwa. Jak gdyby fakt, że w tym miejscu ma pierwszeństwo, chronił go przed zagrożeniem. W rzeczywistości na przejściach dla pieszych ...
    Skręcanie w lewo drożej Nas kosztuje od skrętu w prawo! Skręcanie w lewo drożej Nas kosztuje od skrętu w prawo!
    Kierowcy próbują wszystkich sposobów, aby oszczędzić na paliwie. Okazuje się, że stanie na lewym pasie w oczekiwaniu na skręt w lewo z wrzuconym jałowym biegiem jest nie tylko marnowaniem czasu, ale i pieniędzy. Unikając ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili