Lexus NX 300h - koła z lodu

22 Gru 2015, 14:27

Pamiętacie jeżdżący model Lexusa 300h w skali 1:1, wykonany całkowicie z kartonu? Brytyjscy artyści ponownie zadziwiają świat, prezentując Lexusa NX 300h jeżdżącego na kołach wyrzeźbionych z lodu.

Lexus NX 300h - koła z loduLodowe koła dla Lexusa NX 300h powstały jako kolejny projekt w kampanii "Creating Amazing". To hasło przewodnie artystycznych przedsięwzięć promujących markę Lexus, które nieodmiennie zachwycają odbiorców zaskakującą pomysłowością i doskonałą realizacją, znakomicie odzwierciedla zalety luksusowych samochodów japońskiego koncernu: wyrafinowane rozwiązania, wysublimowany styl i perfekcyjne wykonanie.

Lexus NX 300h - koła z loduLexus zaprosił do współpracy londyńską grupę Hamilton Ice Sculptors, łączącą ponad 35 lat doświadczenia w tworzeniu lodowych rzeźb z wykorzystaniem najnowszych technologii projektowania i wytwarzania precyzyjnych obiektów z tego wymagającego materiału. Wyzwaniem było nie tylko prawidłowe oddanie kształtu, ale i zapewnienie odpowiedniej wytrzymałości kół, by nie uległy zmiażdżeniu podczas jazdy przez auto ważące 2,2 tony – konieczne okazało się wyposażenie ich w akrylowe wkładki. Przy tworzeniu lodowych kół wykorzystano zaawansowane metody takie jak skanowanie laserowe, trójwymiarowe projektowanie za pomocą oprogramowania CAD oraz sterowane komputerowo wieloosiowe frezarki.

Zobacz film » Lexus NX 300h na lodowych kołach

Wykonane w ten sposób koła, wiernie odzwierciedlające wieloramienne felgi ze stopów lekkich i zimowe opony Yokohama, zostały następnie ręcznie wykończone za pomocą tradycyjnych narzędzi. Takie podejście nawiązuje do pracy japońskich rzemieślników takumi, którzy wkładają cały swój kunszt w wykończenie samochodów marki Lexus.

Lexus NX 300h - koła z loduZaprojektowanie, wykonanie i przetestowanie kompletu kół mistrzom lodowej rzeźby zajęło trzy miesiące. Jako materiał posłużył doskonale przejrzysty lód uzyskany z bieżącej wody. Nad każdym z kół czterech rzeźbiarzy pracowało po 36 godzin, używając dłut z japońskiej stali dla osiągnięcia milimetrowej precyzji. Dla osiągnięcia dodatkowego efektu zaprojektowano specjalny system oświetlenia. Gdy praca dobiegła końca, koła zostały pieczołowicie zamontowane na piastach hybrydowego Lexusa NX 300h, który spędził pięć dni w chłodni o temperaturze -30°C. Uprzedzając pytania – oczywiście silnik ruszył od razu i samochód potoczył się przed siebie na lodowych kołach po londyńskiej ulicy. Po raz kolejny Lexus zadziwił świat!

żródło: Lexus UK
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 13081
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...
    Toyota Yaris 1,5 Dual VVT-iE o mocy 111 KM
    Nowa Toyota Yaris napędzana jest między innymi produkowanym w Polsce silnikiem benzynowym o pojemności 1,5 l i mocy 111 KM. Motor jest o 10 proc. mocniejszy od silnika 1,33 z poprzedniej wersji modelu. Dzięki temu samochód ...