Limuzyna z napędem 4x4 około 40 tyś.

Limuzyna z napędem 4x4 około 40 tyś.

12 Paź 2016, 13:38

Cześć,

od jakiegoś czasu myślę o zmianie mojej leciwej s6 plus na coś bardziej komfortowego. Przeszukując miliony postów na różnych forach trafiłem na:
- mercedesa w211 (2,7;3,0;3,2 CDI lub 3,2 pb) raczej po lifcie aby uniknąć wadliwej elektroniki
- a6 c6 (tylko 4,2mpi pb + gaz, ale ciężko w tej cenie raczej będzie),
- a8 d3 silnik jak wyżej ale jeszcze trudniej o zadbany egzemplarz,
- vw phaetona jako tańszego zamiennika d3 (tak wiem, że tu serwis może nie być tani i dla wielu wygląda jak passat z nadwagą, ale dla mnie liczy się komfort jazdy a tam jest naprawdę dobry).
- coś tam jeszcze z BMW i Lexusa patrzyłem, ale znam kompletnie ich napędów 4x4
Uprzedzając komentarze, że to auta z innych segmentów i nie powinno się ich porównywać, mówię: nie przywiązuję się do danego segmentu i nie przerażają mnie koszta normalnej eksploatacji. Obecnie jeżdżę można powiedzieć klasykiem audi s6 plus i koszta eksploatacji plus moje własne szukanie części nie są tanie.Na razie nie mam konkretnego modelu do oceny, ponieważ zastanawiam się co będzie dla mnie najlepsze.
Opiszę swoje wymagania, a może mi pomożecie w wyborze:
1. Komfort podróży dla mnie jest kluczowy, dlatego myślałem o wersji z pneumatycznym zawieszeniem (tak wiem, że to są dużo większe koszty;) Do komfortu zaliczam oczywiście skrzynie automatyczną jako musową.
2. Bezawaryjność w dalszych podróżach, nie jeżdżę zbyt często daleko tak około 10-12 wyjazdów rocznie po od 600 do 1500 km, ale nie chcę się martwić, że stanę na środku drogi i będę musiał kombinować co dalej. Drobne awarie elektroniki nie przeszkadzające w dalszej podróży jakoś zniosę, choć może mnie to na dłuższą metę denerwować. Auta potrzebuję do codziennych dojazdów więc nie może być też tak że muszę szukać specyficznego mechanika od jakiejś bzdury, która nie pozwala mi jeździć do pracy.
3. Musi być napęd 4x4 bo mieszkam w Jeleniej Górze i codziennie dojeżdżam do pracy do Karpacza, gdzie czasem muszę sam wyjeżdżać z zasypanego śniegiem parkingu. Nie chcę się mordować z łańcuchami, ani łopatą i piaskiem w bagażniku. W Audi mam quattro i wiem że 4matic i 4motion są nieco gorsze, ale zbyt ekstremalnie nie będę go używał więc pewnie da radę :)
4. Codziennie do pracy dojeżdżam 15-17km w jedną stronę poza miastem więc diesel powinien się dogrzać? ale nie jestem przywiązany tylko do kopciucha. Obecnie jeżdżę benzyną 4.2 z gazem ale nie potrzebuję, aż takiej mocy w nowym aucie, choć zbyt duży spadek może być dla mnie szokiem :D Dlatego nie biorę pod uwagę nic poniżej 2,7 CDI. Nie chcę też zbyt dużego diesla czyli max 3,2 ani benzyny 5,0. W sumie to bardziej mnie diesel interesuje ze względu na to, że butla z gazem nie będzie zajmować bagażnika. Ogólnie zależy mi tym aby motor nie był zbyt skomplikowany, bo na własnej skórze przekonałem się nie łatwo znaleźć mechanika, który ogarnia specyficzne pojemności. Szczególnie, że nie mieszkam w pobliżu dużego miasta, a Jelenia Góra to nie jest miasto bardzo dobrych mechaników, no chyba, że jeszcze nie poznałem takiego :D.

Pozostałe rzeczy to raczej niuanse, typu: sedan bardziej mi się podoba, możliwość zamontowania haka na bagażnik na rowery, niektóre elementy wyposażenia wnętrza.

Najważniejsze na zakup chciałbym przeznaczyć około 40 tyś plus jakiś pakiet startowy, ale jak będzie coś tańszego to się nie obrażę. Aha rocznikiem i przebiegiem nie jeżdżę więc nie zwracam na to aż takiej uwagi :D

Z góry dzięki za rzeczową pomoc i ukierunkowanie mojego toku myślenia na jakieś konkretne auta lub może sugestię czegoś czego nie znam. Byle nie było chrysler 300c, bo mi się nie podoba strasznie, poza tym patrz pkt o mechanikach :D

Pozdrawiam
Przemek
loku1985
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 12 Paź 2016, 13:25
Prawo jazdy od: 07 01 2004
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Audi s6 plus
Silnik: 4.2 326KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

Re: Limuzyna z napędem 4x4 około 40 tyś.

12 Paź 2016, 14:04

Ja bym dorzucił Hondę Legend :ok:
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 7979
Zdjęcia: 10
Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

Re: Limuzyna z napędem 4x4 około 40 tyś.

12 Paź 2016, 14:36

Volvo XC 70 S60 S80
[link wygasł]
http://otomoto.pl/oferta/volvo-s80-volv ... yA6IX.html
http://otomoto.pl/oferta/volvo-s60-2-5t ... yzVan.html

Oraz tak jak kolega wyżej
Honda Legend lub Acura RL
[link wygasł]


Z Lexusem może być problem ponieważ mało jest egzemplarzy z AWD w limuzynach LS/GS a z ISa AWD też będzie problem znaleźć.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2146
Rejestracja: 08 Lis 2013, 18:22
Auto: Nie mam

Re: Limuzyna z napędem 4x4 około 40 tyś.

12 Paź 2016, 19:53

Legend? Super auto... Ale ceny nawet pierdół są okropne...

Volvo AWD z tych lat tylko w manualu.

Phaeton to bardzo fajny kierunek i lepsza dostępność części niż w Legend tylko ze znalezieniem egzemplarza będzie trudne.

Może jakiś starszy Range Rover albo Land Cruiser?
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 182
Rejestracja: 08 Lip 2016, 14:53
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: C5X7

Re: Limuzyna z napędem 4x4 około 40 tyś.

12 Paź 2016, 23:47

Dzięki koledzy za podpowiedzi.

Honda średnio mi się podoba, do tego podobno? ma słabe właściwości jezdne i ta dostępność części.

Volvo s80 z wyglądu ok w środku też całkiem nieźle w porównaniu do xc70, ale trzeszczące plastiki w aucie już przerabiałem w mazdzie 323f i nie chcę tego u siebie. Do tego właściwie od 40 tyś to zaczynają się ceny tych aut, a ja nie chcę kupić trupa i tylko do niego dokładać.

Range Rover czy Cruiser nie dla mnie, nie chcę Suva ani ala terenówki tylko limuzynę.

Na chwilę obecną pozostają moje typy, no chyba, że ktoś podpowie mi coś o BMW serii 5 lub 7 np?
loku1985
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 12 Paź 2016, 13:25
Prawo jazdy od: 07 01 2004
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Audi s6 plus
Silnik: 4.2 326KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

Re: Limuzyna z napędem 4x4 około 40 tyś.

13 Paź 2016, 19:02

W twoim budżecie spokojnie kupisz BMW 5er. Skupiłbym się na 530xd / 530xi. Oba są dobre, automaty mają dobre, tylko dobrego egzemplarza trochę się naszukasz :D Ja obecnie mam x5 3.0d i 335i, poprzednio miałem Audi, również z quattro i przyjemnie to jeździ, choć jak dla mnie napęd xdrive jest ciut gorszy od quattro ( w moim przypadku było to a4 b6 3.0 ), ale z perspektywy czasu nie przesiadłbym się z BMW na Audi nigdy w życiu :D
pawel93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 491
Rejestracja: 15 Kwi 2014, 09:24
Miejscowość: Gliwice
Prawo jazdy od: 13 07 2009
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e91 335i
Silnik: 335i 306km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyższe ubezpieczenie OC, podwyżki dla kierowców Wyższe ubezpieczenie OC, podwyżki dla kierowców
    Drastyczna podwyżka ubezpieczeń OC jaka miała miejsce w ostatnim czasie to bardzo mocny cios wymierzony w kierowców którzy płacą i tak już wysokie składki obowiązkowego ubezpieczenia za swoje samochody. Cena ...
    Lakiernia powłok zewnętrznych Lakiernia powłok zewnętrznych
    Audi uruchomiło w swojej fabryce w Ingolstadt nową lakiernię powłok zewnętrznych. Prof. dr Hubert Waltl, członek zarządu Audi AG ds. produkcji, razem z dyrektorem fabryki Albertem Mayerem i przewodniczącym Rady Zakładowej ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006