LPG, czy Generator HHO?

15 Paź 2012, 11:12

Generatorami wodorowymi interesuję się już od pewnego czasu. Oczywiście nie mówię tu już tylko o coraz popularniejszych generatorach HHO, ale również o Ecoboxach, Speedboxach, czy odchodzących powoli w niepamięć magnetyzerach.

Zastanawiam się, czy w dniu dzisiejszym, bardziej opłacalnym rozwiązaniem będzie inwestycja w modyfikację instalacji pojazdu na LPG (cena 1200-6000zł), czy może zakup takiego generatora wodoru (cena ok. 900-1800zł), który rzekomo przynosi oszczędności, wynoszące w niektórych modelach samochodów nawet 40%.

W zasadzie, instalacja LPG jest inwestycją pewną i obarczoną bardzo niskim ryzykiem. Import takiego generatora wodoru z zagranicy i jego eksploatacja, nie zawiera żadnych zapewnień o konkretnej poprawie wyników spalania.

Może ktoś z Was miał kiedyś styczność z takim generatorem?
Mieliście jakieś konkretne efekty?
Czy generator hho zmniejsza spalanie o kilkadziesiąt procent?
Carowiec
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 07 06 2007
Auto: Opel Astra III

31 Paź 2012, 13:45

Mam doświadczenie z HHO i postaram się odpowiedzieć rzeczowo :)
Zakup samego generatora to nie wszystko, trzeba jeszcze pamiętać o pewnych elektronicznych sterownikach dozujących dawkę, oszukujących sondę, ale nie w tym rzecz... Oszczędności owszem i są, ale nie na poziomie 40% w autach osobowych. Takie wyniki można osiągnąć w tirach.

Ponadto jeśli chodzi o jazdę po mieście, to instalacja wodorowa niewiele daje. To jest dobre na trasy. Inną kwestią jest jeszcze to, że systemy HHO są po prostu niedopracowane. Podsumowując, na codzienną jazdę na razie wciąż króluje LPG, a jeśli chodzi o duże auto transportowe, w celach zarobkowych, to można się "pobawić" z HHO.

Trzeba mieć sporo cierpliwości żeby nad tym zapanować, aby pracowało jak należy
ecotech
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: VW Lupo
Silnik: 1.4 100KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

03 Lis 2012, 10:43

Z tego co ja słyszałem to do dużego auta transportowego lepiej założyć LPG. Ponoć jest skok mocy i spadek spalania ON.
łusek
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: SCANIA

13 Lis 2012, 12:22

Też polecam lpg, w Niemczech to juz powszechna technologia.
Kiedyś o atrakcyjności mężczyzny decydował jego samochód.
Na szczęście te czasy minęły – teraz decyduje telefon komórkowy.
Rajler
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 7
Auto: Opel Vectra C classic

07 Mar 2013, 21:35

a jeśli ktoś jest jeszcze bardziej oszczędny ma instalację LPG , i chciał by sprawdzić HHO nie ma problemu z sterowaniem silnikiem , do tego dodatkowy alternator 14v 120A + wszystkie możliwości sterowania nim w każdym zakresie , silnik 2,9 , co polecacie :?:
scorpion
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 19 04 2000
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: ford scorpio
Silnik: 2,9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1992

24 Mar 2013, 19:53

Witam chciałem zainstalować instalacje HHO ktoś ma to założone przy jakimś aucie? Czy to rzeczywiście zmniejsza spalanie? Słyszałem już różne opinie, więc chciałbym się dowiedzieć o tym troszkę od tych którzy już mają to urządzenie. Czy nie ma problemów na przeglądzie?
arek1b
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Volkswagen Golf 2
Silnik: 1.3
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1988
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Supersamochód Lexus LFA sprzedany w Krakowie
    To drugi egzemplarz supersamochodu Lexus LFA w Polsce . Pierwszy znalazł swojego entuzjastę w Poznaniu, drugi będzie jeździł w Krakowie. Uroczyste przekazanie kluczyków do samochodu, z udziałem przedstawicieli Lexus ...