LPG do Clio I czy może...?

LPG do Clio I czy może...?

09 Lis 2016, 20:58

Witam serdecznie.
Na wstępie powiem że sam nie wiedziałem gdzie dodać ten temat.Aczkolwiek głównie rozchodzi się tutaj o Lpg.Więctemat wrzuciłem tutaj.W razie mojej pomyłki,przepraszam.

Idąc do meritum.
Mam ostatnio spory dylemat na temat Lpg a mianowice.

-Czy warto ładować Lpg do mojego złomka ? Auto poczciwe z 96 roku.Jak w tytule Clio I 5d 1.2 silniczek.
Przede wszystkim w naprawy włożyłem ponad wartość pojazdu.Więc zysku brak.
Montaż instalacji będzie mnie kosztował 1700 zł ( Podobno wystarczy zwykła Lpg nie sekwencja)

Lecz ostatnio przeglądałem sobie Olx itp No i po skalkulowaniu wartości mojego auta z ceną instalacji wyszło mi że mógłbym pozwolić sobie na zakup auta z Lpg do 3,5 tys..

więc w skrócie zapytam tak:
-Ładować gaz do mojego auta i robić kolejne kilometry i cieszyć się jazdą.
czy też
-sprzedać komuś autko i kupić coś sensownego z lpg do 3.5 tys.

Moim zamiarem jest jezdzic tak długo jak to możliwe.Bo po to samochód został stworzony :D
Arczi1996
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 09 Lis 2016, 20:37
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: renault Clio I
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback

Re: LPG do Clio I czy może...?

09 Lis 2016, 21:43

Jeżeli posiadasz auto sprawne mechanicznie i takie które blacharsko nie zgnije za pół roku to zdecydowanie lepiej samemu założyć instalację LPG. Kupują auto za 3.5tys nie oczekiwał bym od niego cudów. Sprecyzuj jeszcze dokładnie jaki masz silnik ( 1.2 wychodziło kilka rodzai ) wtedy podpowiemy co najlepiej założyć.
djkranc
Początkujący
 
Posty: 179
Rejestracja: 02 Lut 2016, 18:39
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: SKODA FABIA
Silnik: 1.4 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

Re: LPG do Clio I czy może...?

09 Lis 2016, 21:52

Właśnie blacharsko jest okej.Jest tam pare purchli tu i tam.Lewy próg w przedniej części do pospawania lub wymiany.Ale kabrioletu pod nogami nie mam.A przynajmniej nic nie czuje żeby był.
Mechanicznie też jest okej.ogólnie odpala jedzie i nic się zlego nie dzieje.Jedynie co to rzyga olejem w okolicach rozrządu więc pewnie uszczelniacz ale nie robie tego bo rozrząd był niedawno robiony a szkoda troche kasy na to samo po niecałym roku.Wiec narazie zostawiam.

kodu silinka nie podam ale jedyne informacje które posiadam to:
Pojemność: 1.2
Moc: 60 km
Wtrysk jednopunktowy.
Arczi1996
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 09 Lis 2016, 20:37
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: renault Clio I
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback

Re: LPG do Clio I czy może...?

09 Lis 2016, 22:02

Czyli masz idealną bazę do "zagazowania" wtrysk jedno punktowy tak jak pisałeś będzie kosztował w granicach 1700zl, przed montażem dobrze by było wymienić jeszcze świece zapłonowe i przewody wysokiego napięcia. Prosty konstrukcyjnie silnik będzie dobrze się spisywał.
djkranc
Początkujący
 
Posty: 179
Rejestracja: 02 Lut 2016, 18:39
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: SKODA FABIA
Silnik: 1.4 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

Re: LPG do Clio I czy może...?

09 Lis 2016, 23:22

dokładnie, zgadzam się z przedmówcą :) idealny silnik do gazowania - nic innego bym nie szukał i kombinował - bo masz tu sprawdzone auto - a nic dobrego z gazem nie kupisz za tyle - albo kupisz ale auto będzie dojechane, albo sama instlacja - i więcej CIę wyniesie remont auta czy instalacji.
Piotrek123
Początkujący
 
Posty: 149
Rejestracja: 01 Lut 2016, 21:52
Prawo jazdy od: 13 01 2008
Auto: VW Polo
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 1997

Re: LPG do Clio I czy może...?

10 Lis 2016, 23:32

Arczi1996 napisał(a):-Ładować gaz do mojego auta i robić kolejne kilometry i cieszyć się jazdą.
czy też
-sprzedać komuś autko i kupić coś sensownego z lpg do 3.5 tys.

Zdecydowanie zamontuj i ciesz się bezproblemową jazdą o ile pojazd i system paliwowy będzie sprawny. Przemyśl dobrze jęśli chcesz sprzedać i kupić już z LPG bo takie samochody potrzebują dużo więcej wkłądu finansowego do doprowadzenia ich i instalalacji do pewnego poziomu.
golfiarz
Początkujący
 
Posty: 133
Rejestracja: 22 Cze 2016, 20:30
Prawo jazdy od: 13 04 1983
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Vw Golf VII
Silnik: 2.0TFSI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sposoby na zmniejszenie kosztów ubezpieczenia samochodu Sposoby na zmniejszenie kosztów ubezpieczenia samochodu
    Niestety koszty ubezpieczenia samochodu wciąż rosną. Zindywidualizowany sposób liczenia składki oraz zwiększające się sumy wypłaconych odszkodowań dają się we znaki właścicielom samochodów, nawet tym bezszkodowym. ...
    Honda Clarity - najlepszy zasięg bez silnika spalinowego Honda Clarity - najlepszy zasięg bez silnika spalinowego
    Według oficjalnych pomiarów dokonanych przez Agencję Ochrony Środowiska (EPA) w USA, Honda Clarity Fuel Cell oferuje zasięg 589 kilometrów oraz zużycie paliwa wodorowego na poziomie 28.9 km/l, co w przeliczeniu ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006