Luz na lince hamulca ręcznego czy przyblokowany układ?

Luz na lince hamulca ręcznego czy przyblokowany układ?

25 Lis 2014, 18:57

Uprzedzam, że jestem laikiem jeżeli chodzi o samochody... tzn. poziomy płynów sprawdzę, koło/żarówkę/filtr wymienię, ale jakieś bardziej skomplikowane kręcenia przy samochodzie to dla mnie coś obcego...

Posiadam Hondę CRV II. Wczoraj po uruchomieniu samochodu i spuszczeniu z ręcznego, poczułem, że wajcha ręcznego ma luz, jeżeli przyjmujemy, że w położeniu "spuszczony hamulec" to pozycja 0cm (całkowicie spuszczony), to przy ponownej próbie zaciągnięcia ręcznego, opór układu czuć przy powiedzmy 3-4 cm.
Jako, że to pierwszy dzień przymrozków pomyślałem, że linka zamarzła i będzie problem. O dziwo samochód stoczył się z podjazdu (ze mną w środku)...

Jako, ze miałem pilną sprawę do załatwienia to powolutku przetoczyłem się samochodem te 6 km. Nie słyszałem żadnych nietypowych dźwięków, ani też żadnego oporu nie odczułem (sprawdzałem na lekkich zjazdach czy ruszy z miejsca na luzie... ruszał).

Moje pytanie: w jaki sposób łatwo sprawdzić czy to kwestia "zamarznięcia" hamulca, czy też coś z układem więcej, czy tylko kwestia regulacji naciągu?

Jak dokonać naciągu wiem (youtube wszystko tłumaczy), ale nie chcę czegokolwiek regulować, jeżeli to kwestia nie naciągu, ale przyblokowania linki w jakiejś pozycji lub czegoś innego...

Samochód na podnośnik i na luzie kręcić kołami? Czy zerkając gdzieś z latarką można stwierdzić przyblokowanie układu hamulca ręcznego?

Z góry będę bardzo wdzięczny za wszelakie rady...
xylo
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 25 Lis 2014, 18:45
Auto: Honda CRV

Re: Luz na lince hamulca ręcznego czy przyblokowany układ?

15 Gru 2014, 21:45

Zawsze na ręcznym jest lekki luz nie można go tak napinać żeby całkowicie ten luz wyeliminować. Daj znać jeszcze na który ząbek jest na maxa zaciągnięty. Naciąg linki ręcznego można zazwyczaj regulować na dwa sposoby: przy tylnich zaciskach hamulcowych jakszczęki od ręcznego są w bębnie to przez specjalny otwór można to zrobić i druga opcja to regulacja w środku w samochodzie tam gdzie jest wajha od ręcznego.
Kacper
Stały forumowicz
 
Posty: 3117
Zdjęcia: 3290
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Luz na lince hamulca ręcznego czy przyblokowany układ?

16 Gru 2014, 20:44

druga sprawa że linka sama w sobie się naciąga a okładziny na szczękach/klockach się ścierają :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6632
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie daj się przekręcić Nie daj się przekręcić
    Czy wiesz o tym, że kupując samochód sprowadzany z zagranicy, możesz żądać od sprzedawcy certyfikatu z ostatniej kontroli pojazdu wykonanej w kraju pochodzenia samochodu z informacją o jego przebiegu.
    Przyciemniane szyby w samochodzie - przepisy i normy, a komfort Przyciemniane szyby w samochodzie - przepisy i normy, a komfort
    Kierowcy często poszukują rozwiązań, które zwiększą komfort użytkowania samochodu. Na rynku dostępny jest szeroki wachlarz możliwości, pozwalających na modyfikację samochodu. Jedną z możliwości, po którą sięgają ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • DSCN5829
      Miasteczko Master Truck o zachodzie słońca
      Chevrolet Master Eagle 1933, tył
      Volkswagen Golf III, srebrny, dziewczny, 5
      Renault Megane R.S. 275 Trophy, przód