Majonez pod korkiem

Majonez pod korkiem

23 Lut 2012, 20:57

Witam. Temat pewnie wszystkim znany, jednak ja dalej nie wiem za co się zabrać. Od pewnego czasu pod korkiem olejowym pojawia sie biała maź, do tej pory wymieniłem olej i nic :( , płyn chłodniczy w porządku nie ubywa, nie przybywa, autko nie kopci, moc również nie spadła, olej na bagnecie również bez zarzutów. Robię codziennie 10 km. w jedną stronę, postój jakieś kilka godzin i spowrotem. Moja polówka stoi pod chmórkąm myślałem że majonez zniknie po tych mrozach i wymianie ojeju ale byłem w błędzie, na padniętą uszczelke też mi to nie pasuję, więc co to może być. Proszę Was o pomoc bo juz nie mam sił do tego auta.
tiyo1
Nowicjusz
 
Posty: 9
Rejestracja: 23 Lut 2012, 20:48
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: vw polo

Re: Majonez pod korkiem

23 Lut 2012, 21:04

Przy 10km w 1 strone nie powinien ci sie robic majonez, ale to tez zalezy od stanu silnika, nie ma reguly. Zrob z 100km, to powinnien majonez zniknac i po tygodniu znowu sie pojawi pewnie. :wink:

Jak jestes pewny ze ci plyn nie znika, to uszczelka i glowica sa ok, nic z tym nie zrobisz, poza remontem kapitalnym.

Trzeba przy duzych mrozach uwazac na odme zamarznieta, bo mozna sobie kuku zrobic przy odmie zamarznietej.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Rejestracja: 06 Lut 2011, 20:53
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

Re: Majonez pod korkiem

23 Lut 2012, 21:07

Odma była sprawdzana, syfu itp. nie stwierdzono autko ma na karku 200 tyś.
tiyo1
Nowicjusz
 
Posty: 9
Rejestracja: 23 Lut 2012, 20:48
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: vw polo

Re: Majonez pod korkiem

24 Lut 2012, 08:37

W swojej corsie jak robiłem 60 km dziennie masełka pod korkiem nie było. Teraz jak zrobię ok 15 km na dzień jest bo silnik nie zdąży się dobrze nagrzać, a jak się nagrzeje to zaraz koniec jazdy jest.
Na Twoim miejscu bym to olał porannym parabolicznym, jeśli wszystko inne (płyny, termostat) jest ok to nie masz się co przejmować.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2202
Rejestracja: 21 Sty 2010, 20:20
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

Re: Majonez pod korkiem

24 Lut 2012, 11:25

Dziwne byłoby,gdyby ,majonezu nie było w tym konkretnym wypadku,bardzo bym się wtedy zdziwił! :o Raczej silnik masz w dobrym stanie, gdyż przy takim trybie jazd, powinno przybywać oleju.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6487
Rejestracja: 02 Lut 2009, 12:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: Majonez pod korkiem

24 Lut 2012, 14:50

Ilość "masła" bezpośrednio związana jest z wilgotnością powietrza a nie z temp. powyżej 0 !!! Powodem jest niedogrzany silnik, jest to normalne zjawisko w samochodach które nie pokonują wilekich odległości. Co ciekawe, owe zjawisko występuje również w silnikach chłodzonych powietrzem np: 126p i VW garbus. Tak więc jeśli nie ma problemów z układem chłodzenia, to nie ma się czym przejmować, o ile olej nie jest zbyt stary. Ilość wody która jest absorbowana z atmosfery nie są na tyle wielka, że podwyższą poziom oleju w silniku!
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Rejestracja: 22 Gru 2011, 22:37
Auto: citroen, chevrolet
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda z silnikiem umieszczonym z tyłu - 25lat od zakończenia produkcji Skoda z silnikiem umieszczonym z tyłu - 25lat od zakończenia produkcji
    W sierpniu 1990 roku linię montażową zakładu w Kvasinach opuściła ostatnia seryjna ŠKODA z silnikiem umieszczonym z tyłu. Był to egzemplarz modelu Rapid (Š747) – stanowiącego atrakcyjną odmianę coupe niezwykle ...
    Mercedes-Benz Actros 1851 4×2 LS Bluetec 6 generacji Mercedes-Benz Actros 1851 4×2 LS Bluetec 6 generacji
    Na noworoczny test do naszej redakcji trafił ciągnik siodłowy Mercedes-Benz Actros 1851 4×2 LS Bluetec 6 najnowszej generacji w wersji z 510-konnym silnikiem i kabiną GigaSpace. Ciągnik połączyliśmy z chłodnią do przewozu ...

  • Re: Majonez pod korkiem

    24 Lut 2012, 14:52

    Ilość "masła" bezpośrednio związana jest z wilgotnością powietrza a nie z temp. powyżej 0 !!! Powodem jest niedogrzany silnik, jest to normalne zjawisko w samochodach które nie pokonują wilekich odległości. Co ciekawe, owe zjawisko występuje również w silnikach chłodzonych powietrzem np: 126p i VW garbus. Tak więc jeśli nie ma problemów z układem chłodzenia, to nie ma się czym przejmować, o ile olej nie jest zbyt stary. Ilość wody która jest absorbowana z atmosfery nie są na tyle wielka, że podwyższą poziom oleju w silniku!
    robbydzia
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 440
    Rejestracja: 22 Gru 2011, 22:37
    Auto: citroen, chevrolet

    Re: Majonez pod korkiem

    24 Lut 2012, 16:35

    A to że ta maź zbiera się w obudowie pod korkiem to też sie tym nie martwić?
    tiyo1
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Rejestracja: 23 Lut 2012, 20:48
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Auto: vw polo

    Re: Majonez pod korkiem

    24 Lut 2012, 19:18

    Tak jak wspomniałem, jeśli ze strony układu chłodzenia jest wszystko o.k. to nie ma powodu do zmartwien, no chyba, że olej jest bardzo stary i już mocno "zajęty" przez wodę (na bagnecie olej koloru kawy z mlekiem :mrgreen: )
    robbydzia
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 440
    Rejestracja: 22 Gru 2011, 22:37
    Auto: citroen, chevrolet
     
    • Warto przeczytać
    • Grand Turismo Polonia 2008
      Porsche 911 Turbo S
      EMS Brussels
      WST 1/4 MILI
      Audi A8 hybrid, 5