Marki samochodow nadajace sie do przerobienia na inst. LPG

  • Poinformuj znajomych na Facebook-u o tym wątku
  • Poinformuj innych ludzi na Wykopie o tym wątku
  • Poinformuj znajomych na Twitter-ze o tym wątku
  • Poinformuj znajomych na Blip-ie o tym wątku
  • Poinformuj znajomych na GG o tym wątku

Marki samochodow nadajace sie do przerobienia na inst. LPG

Post» 01 Mar 2008, 11:56

Witam serdecznie! :D

Czy mozna stwierdzic jednoznacznie, ktore pojazdy nadaja sie do przerobienia na instalacje LPG , a ktore nie ? Oczywiscie piszac 'CZY SIE NADAJA' mam na mysli: czy nie bedzie jakichs wiekszych, uciazliwych problemow z uzytkowaniem.

Mam tutaj na mysli samochody sprowadzane z rynku USA.

Pytam, poniewaz zarobilem wystarczajaco by kupic wymarzony samochod, no ale nistety na rynku amerykanskich sa zazwyczaj duze litraze... a co za tym idzie - wysoke spalanie i wysokie koszty uzytkowania samochodu... a ze duzo jezdze, mysle nad sprowadzeniem samochodu i przerobieniem na gaz LPG.


Bardzo prosze o pomocne posty.

Pozdrawiam!

P.s. Przepraszam za brak polskich znakow. :roll:
Carpe diem.
Trublu
Nowicjusz
 
Posty: 20
Rejestracja: 01 Mar 2008, 11:22
Interesujące?
1


Re: Marki samochodow nadajace sie do przerobienia na inst. L

Post» 01 Mar 2008, 12:27

Słuchaj to zalerzy na jaki, bo są instalacje po 5-6 tyś ze spesjalnymi urządzeniami przy których spalanie i osiągi są takie same jak przy benzymie, myślę, że chyba chodzi ci o najtańsze instalacje.
PHAETON SZCZECIN
Aktywny
 
Posty: 111
Rejestracja: 27 Lut 2008, 13:15
Miejscowość: Szczecin
Interesujące?
0

Re: Marki samochodow nadajace sie do przerobienia na inst. L

Post» 01 Mar 2008, 13:28

PHAETON SZCZECIN napisał(a):Słuchaj to zalerzy na jaki, bo są instalacje po 5-6 tyś ze spesjalnymi urządzeniami przy których spalanie i osiągi są takie same jak przy benzymie, myślę, że chyba chodzi ci o najtańsze instalacje.



No wlasnie nie sprecyzowalem... chodzi mi o instalacje z gornej polki, poniewaz chcialbym kupic samochod (powiedzmy) w miare nowy ( rocznik 2002 - 2004 ) a co do samego samochodu to: BMW serii 3 lub 5/ Audi A4 lub A6, ewentualnie Honde lub Toyote tej klasy co wspomniane wczesniej samochody.
Poza tym, bedzie to samochod do uzytkowania codziennego, nie na handel, dlatego chcialbym zainwestowac w gaz tyle zebym pozniej nie plakal ze mi sie silnik rozklekotal...
No, a ze planuje sprowadzic auto na benzyne z USA (bo diesli raczej sie tam nie uzyczy) to chce sprawic PORZADNA instalacje LPG.

Prosze tylko sie nie wysmiewac w stylu: 'skoro stac na taka fure a nie stac na benzyne to bezsensem jest kupowanie takiego auta' , bo osobiscie zetknalem sie z uzytkownikami instalacji LPG ktorzy zachwalali ten rodzaj paliwa... a podobno: MADRY WIE NA CZYM OSZCZEDZIC... :D

Phaeton Szczecin , zauwazylem ze na innym watku zalozonym przeze mnie zamiesciles posta , ale zapytam sie juz w tym watku o to co jest zwiazen z tym drugim moim topikiem:
Moglbys mi podac przykladowy adres strony www, na ktorej moglbym poprzegladac pojazdy z Belgii oraz Francji ?

Dzieki serdeczne za odzew.
Carpe diem.
Trublu
Nowicjusz
 
Posty: 20
Rejestracja: 01 Mar 2008, 11:22
Interesujące?
0

Re: Marki samochodow nadajace sie do przerobienia na inst. L

Post» 01 Mar 2008, 17:16

Do do LPG wiem, że nie jest zalecany do BMW.

Nie znam takiej storny ja jeżdżę po komisach i ludziach, no i mam kumpa w Belgi.

Widziałem niedaleko Zwole w Holandii komis z amerykańskimi autami, facet miał tam chyba z 70 corvett (stare i nowe).
PHAETON SZCZECIN
Aktywny
 
Posty: 111
Rejestracja: 27 Lut 2008, 13:15
Miejscowość: Szczecin
Interesujące?
0

Re: Marki samochodow nadajace sie do przerobienia na inst. L

Post» 04 Mar 2008, 18:12

praktycznie do każdego można zalożyć lpg , nawet do diesla.......
pytanie tylko czy się to opłaci ?
74
Aktywny
 
Posty: 114
Rejestracja: 10 Lip 2007, 19:21
Interesujące?
0

Re: Marki samochodow nadajace sie do przerobienia na inst. L

Post» 04 Mar 2008, 19:33

Hmmm,LPG w dieslu?Ciekawe to jest.Owszem,jest taka instalacja LPG w silnikach diesla,ale to na specjalnych statkach,które przewożą ten gaz i wykorzystują go jako swoje paliwo.Ale to tylko w tym jednym przypadku,ponieważ jest to baaaardzo skomplikowane.Ale w samochodach jeszcze się z tym nie spotkałem.Może kolega rozwinąc bardziej ten temat?Człowiek cholerka uczy się całe życie i normalnie tak,to nie nadąża za technologią....
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 10665
Zdjęcia: 1133
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
Interesujące?
0

Re: Marki samochodow nadajace sie do przerobienia na inst. L

Post» 05 Mar 2008, 21:37

lpg w dieslu spotkać można w autobusach komunikacji miejskiej ,
nie jestem pewien ale w rzeszowie to chyba nawet cng mają pozakładane w autobusach
wyższość ekologii nad ekonomią..
74
Aktywny
 
Posty: 114
Rejestracja: 10 Lip 2007, 19:21
Interesujące?
1

Re: Marki samochodow nadajace sie do przerobienia na inst. L

Post» 05 Mar 2008, 21:41

z tego co wiem jest to nadal silnik wysokoprężny ( brak iskry) i wraz z mieszanką gazu wtryskiwana jest minimalna ilość on dla zapłonu
74
Aktywny
 
Posty: 114
Rejestracja: 10 Lip 2007, 19:21
Interesujące?
0

Re: Marki samochodow nadajace sie do przerobienia na inst. L

Post» 06 Mar 2008, 14:10

Tak , diesla też można zagazować . Takie coś miałem okazje obejrzeć i zapoznać się ze sczegółami technicznymi już w latach 80-tych ubiegłego wieku .Pewien instytut motoryzacyjny ( dawno to było i niepamiętam jaki )
zrobił coś takiego w wywrotce Kamaz . Tak jak kolega wyżej napisał w dalszym ciągu był wtryskiwany On w minimalnej ilości i korygowanej specjalnym korektorem w miare wzrostu obrotów silnika ( niezbędna była przeróbka pompy wtryskowej ) . Gaz był podawany , o ile pamiętam dopiero w momencie przekroczenia przez silnik wolnych obrotów .
Było kilka problemów - Zamiast koła zapasowego , za kabiną , były zainstalowane butle . Sporo ich było , bo zużycie gazu na setke , mogło powalić na kolana . Takie auto , w terenie ,; pod koparką ; mogło spalić ropy nawet i z 50 l / 100 km . Gazu szło du......żo więcej , no i nie było stacji napełniania gazu :cry: , zresztą w tym projekcie wymieniało się butle. Być może dlatego na ówczesne czasy ten pomysł się nie przyjął .
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 1597
Rejestracja: 10 Sty 2007, 20:58
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Auto: Fabia
Silnik: 1,4 MPI 68 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
Interesujące?
0

Re: Marki samochodow nadajace sie do przerobienia na inst. L

Post» 10 Mar 2008, 23:08

morris
Początkujący
 
Posty: 50
Rejestracja: 10 Mar 2008, 23:01
Miejscowość: Lublin
Interesujące?
0

Re: Marki samochodow nadajace sie do przerobienia na inst. L

Post» 15 Mar 2008, 14:57

większość marek sie do tego nadaje ale najlepiej założyć instalacja w tanim aucie bo przecież nikt nie założy gazy w audi r8.
kupie sobie vw phaetona ;)
mistrzu567
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 291
Rejestracja: 08 Mar 2008, 15:16
Miejscowość: Katowice
Interesujące?
0

Re: Marki samochodow nadajace sie do przerobienia na inst. L

Post» 22 Mar 2008, 01:49

he he he Nie no przerabianie diesla na LPG to raczej totalna glupota :PPP
Ale wiecie Panowie (lub Panie jesli sie takze udzielaja na forum :lol: ) mi chodzi o to, ze sa na pewno pewne modele pewnych marek ktorym instalacja LPG jest (ze tak to okresle) bardziej przyjazna (w sensie, ze nie ma wielkich problemow z uzytkowaniem) a sa takei modele samochodow, w ktorych np. problemy z silnikiem pojawilyby sie praktycznie po przejechaniu nie wielkiej ilosci kilometrow.
Carpe diem.
Trublu
Nowicjusz
 
Posty: 20
Rejestracja: 01 Mar 2008, 11:22
Interesujące?
0

Re: Marki samochodow nadajace sie do przerobienia na inst. L

Post» 22 Mar 2008, 16:58

Tak jak koledzy piszą - diesla da się przerobić na gaz,ale jest to nie LPG tylko CNG,jak to zresztą pisze w artykule,który zaaplikował nam kolega Morris.A że do samochodu osobowego jak narazie nadal nie opłaca się zakładać instalacji CNG,uznajemy,że nie przerabia się osobówek,czy nawet dostawczaków i terenówek na CNG.Zarówno benzyniaków jak i diesli.A w szczególności diesli.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 10665
Zdjęcia: 1133
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
Interesujące?
0

Re: Marki samochodow nadajace sie do przerobienia na inst. L

Post» 23 Mar 2008, 00:18

Panowie, Panowie ale trzymajmy sie zagadnienia. Tak wiec ponaglam pytanie:

Czy mozna powiedziec, ze (przykladowo) BMW serii 3 z 2001r. nadaje sie do przerobienia na instalacje LPG , a Audi A4 z 2001r. juz nie ?
Oczywiscie uzywajac okreslenia: NADAJE SIE lub NIE NADAJE SIE mam na mysli jakas specyfikacje silnikow, sposob ich wykonania czy co tam jeszcze moze miec wplyw na poprawne i bezawaryjne uzytkowanie samochodu z instalacja LPG.

Jest to dla mnie bardzo istotne. Prosze o odpowiedzi.
Pozdrawiam.
Carpe diem.
Trublu
Nowicjusz
 
Posty: 20
Rejestracja: 01 Mar 2008, 11:22
Interesujące?
0

Re: Marki samochodow nadajace sie do przerobienia na inst. L

Post» 24 Mar 2008, 20:10

Ja na twoim miejscu takich informacji zasięgnął bym tylko i wyłącznie w dobrym !!! warsztacie gdzie montują instalacje LPG.
Niedowiarkom że silnik wysokoprężny może byc zasilany LPG proponuje wpisac w google np: "LPG w dieslu"
Gregory
Nowicjusz
 
Posty: 15
Rejestracja: 12 Mar 2008, 12:45
Interesujące?
0

Następna
 
  • Galeria motoryzacyjna
    Audi RS 5 Cabriolet, przedni reflektor LED
    Toyota Auris
    Toyota Eco-Challenge II edycja
    Neoplan Apron, transportludzi na lotnisku
    Samochody przed startem na 1-8 mili

Instalacje gazowe