Mazda 6 1.8 - branie oleju

01 Lis 2014, 20:19

Witam ponownie :)
Wracając do tematu brania oleju z mojej Mazdzie 8 z silnikiem 1.8 wykonałem test sprężania we własnym zakresie:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Wyniki następujące (test przeprowadzony dwukrotnie - na rozgrzanym i ostudzonym silniku - różnice niewielkie):
1cyl. - 17bar
2cyl. - 17.5bar
3cyl. - 17bar
4cyl. - 17.5bar

Mimo tak dobrego sprężania olej może uciekać przez cylindry?
Przypominam pożera mi go średnio około 300ml/1000km.

Co o tym sądzicie?
berrrcik29
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 23 10 2003
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Mazda 6
Silnik: 1.8 benzyna
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

01 Lis 2014, 21:48

berrrcik29 napisał(a): może uciekać przez cylindry?

Nie musi przez cylindry.
Wystarczy jak są wyrobione prowadnice czy uszczelniacze zaworów.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

01 Lis 2014, 21:57

Byłem o 3 mechaników, i czytam po forach, że jak już robić głowicę to zrobić i też wymianę pierścieni, bo olejowe mogą być zapieczone, a uszczelniające mogą dobrze trzymać kompresje.
Co o tym sądzicie?
berrrcik29
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 23 10 2003
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Mazda 6
Silnik: 1.8 benzyna
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

01 Lis 2014, 22:14

Przy zdjętej głowicy zawsze warto zajrzeć do pierścieni.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

01 Lis 2014, 22:38

W sumie tak, żeby dobrać się do pierścieni nie trzeba silnika wyciągać tylko zdjąć miskę olejową odkręcić korbowody od wału i wyciągnąć, górą tak?
berrrcik29
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 23 10 2003
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Mazda 6
Silnik: 1.8 benzyna
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

05 Lis 2014, 09:38

Po co chcesz wyciągać dołem skoro i tak będzie zdjęta głowica..? :)
Masz fajne RÓWNE ciśnienie na cylindrach. Poza tym można użyć preparatu do poluzowania pierścieni bez wymiany oleju na syntetyk typu np.Antykoks,który aplikuje się bezpośrednio do cylindra przez wykręcone świece.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Płynnie, czyli rozsądnie - czy to oznacza powolną jazdę?
    Płynna jazda nie polega wbrew pozorom na jeżdżeniu powoli, bo prędkość musi być dostosowana do obowiązujących przepisów i okoliczności. To po prostu przeciwieństwo gwałtownego i pełnego emocji stylu prowadzenia samochodu, ...

05 Lis 2014, 13:56

Po co chcesz wyciągać dołem skoro i tak będzie zdjęta głowica..?

Ale przecież inaczej tłoków nie wyciągnę...? Muszę odkręci półpanewki od strony wału korbowego i dopiero będzie można wyciągnąć tłok górą, chyba że się myle ;)

Poza tym można użyć preparatu do poluzowania pierścieni bez wymiany oleju na syntetyk typu np.Antykoks,który aplikuje się bezpośrednio do cylindra przez wykręcone świece.


Nawet nie wiedziałem, że są takie preparaty :) Stosowałeś może taki preparat? Lub miałeś z nim styczność faktycznie to działa?
berrrcik29
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 23 10 2003
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Mazda 6
Silnik: 1.8 benzyna
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

07 Lis 2014, 17:15

berrrcik29 napisał(a):Ale przecież inaczej tłoków nie wyciągnę...? Muszę odkręci półpanewki od strony wału korbowego i dopiero będzie można wyciągnąć tłok górą, chyba że się myle

Masz rację tylko z tego co napisałeś zrozumiałem,że wogóle głowicy nie chcesz dotykac ,a to byłoby nieprawdopodobne. :)
Co do preparatów ,otoż osobiście nie stosowałem ale akurat z antykoksu korzystał znajomy i jetgo brat. Oba auta to Citroeny C5. Zmiany żadnej nie wyczuli po zastosowaniu ,bo nawet nie byli pewni co do pierścieni czy są zapieczone. Nic nie zaszkodziło ale i nie pomogło ich autom. Może po prostu pierścienie były ok.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

09 Lis 2014, 00:22

Sam nie wiem, mam mieszane uczucia odnośnie takich preparatów...
Nie wiem czy nie zrobię płukanki naftą, takiego porządnego i zobaczymy wtedy. Najstarszy i najlepszy chyba sposób. ;)
berrrcik29
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 23 10 2003
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Mazda 6
Silnik: 1.8 benzyna
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003