Mazda z najniższym zużyciem paliwa w Stanach Zjednoczonych

22 Gru 2015, 15:08

Samochody Mazdy ponownie zostały uznane w USA za najbardziej ekonomiczne pod względem spalania, zgodnie z opublikowanym przez amerykańską Agencję Ochrony Środowiska (EPA) raportem Light-Duty Fuel Economy Trends. Japońskiemu koncernowi przyznane zostało pierwsze miejsce na liście producentów dla modeli z 2014 r. Jest to trzecie z rzędu pierwsze miejsce, a dla modeli z 2015 r. marka znajduje się na czele stawki, biorąc pod uwagę wstępne wyliczenia EPA.

Mazda z najniższym zużyciem paliwa w Stanach ZjednoczonychŚrednie zużycie paliwa (w cyklu mieszanym) dla wszystkich pojazdów Mazda z 2014 r. sprzedanych w USA wyniosło 8,0 l/100 km, co jest poprawą o prawie 5% w stosunku do modeli z 2013 r., natomiast emisja CO2 wyniosła 188 g/km, co jest spadkiem o 9%. Dla porównania, całkowite średnie dla rynku amerykańskiego wyniosły odpowiednio 9,7 l/100 km i 227 g/km. Skorygowane wartości EPA odzwierciedlają rzeczywiste spalanie i emisję CO2 lepiej niż pomiar NEDC (Test New European Driving Cycle) stosowany w Europie.

Osiągnięcie to w dużej mierze można przypisać technologii SKYACTIV Mazdy – gamie silników, skrzyń biegów, podwozia i karoserii opracowanych od podstaw. SKYACTIV stanowi podstawę obecnej generacji lekkich modeli Mazdy, które zdobyły liczne nagrody za wybitne połączenie wydajności, bezpieczeństwa, osiągów i radości z jazdy. Wyniki EPA odzwierciedlają strategię firmy polegającą na optymalizacji spalania, przede wszystkim w benzynowych silnikach wolnossących SKYACTIV-G. W imię bezkompromisowego ograniczania rzeczywistego spalania, Mazda przeciwstawiła się panującym trendom zmniejszania pojemności i stosowania turbodoładowania i ponownie zajęła pierwsze miejsce. Co ważne - nie dzięki pojazdom hybrydowym czy elektrycznym, ani wydajnemu silnikowi diesla SKYACTIV-D, które nie są sprzedawane w Ameryce Północnej. Mazda zmniejszyła ogólne zużycie paliwa o ponad 30% w porównaniu z poziomem z 2008 r. dzięki obecnej generacji silników SKYACTIV i dąży do podobnego wzrostu w kolejnej generacji modeli SKYACTIV.

źródło: coroczny raport EPA, Test New European Driving Cycle
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3781
Zdjęcia: 13077
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

30 Sty 2016, 12:58

Nowa Mazda 6 jak na swoją moc ze spalaniem w Dieslu wypada dobrze. Więc można się powozić i nie rujnować finansowo :)
makumba
Nowicjusz
 
Posty: 32
Auto: Lanos
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pagani Huayra - centralnie umieszczony wydech
    Samochody ze stajni Pagani zawsze słynęły z ekstrawaganckiego wyglądu i nie inaczej jest w przypadku następcy modelu Zonda, czyli Huayry. Tak samo jak w Lexusie LFA, wszystkie końcówki wydechu włoskiego auta skupiono ...
    Nie blokuj skrzyżowania i pasów
    Skrzyżowanie zablokowane przez samochód, który nie zdążył przez nie przejechać np. przed zmianą świateł, to częsty widok. Perspektywa mandatu nie zawsze wystarczy, by zapobiegać takim zachowaniom kierowców. ...