Mechaniczny wynalazek i początkujący wynalazca/mechanik

Mechaniczny wynalazek i początkujący wynalazca/mechanik

16 Mar 2008, 16:30

Witam,

Na początku przepraszam że wrzucam taki nietypowo mechaniczny problem do tego działu, ale nie znalazłem na tym forum działu bardziej odpowiadającego tematyce o której piszę. Wiem też, że to forum nie zajmuje się tematyką wynalazków, ale pomyślałem że być może znajdę tutaj jakichś doświadczonych mechaników, którzy będą w stanie mi pomóc.

Przejdę do rzeczy:
Mam trochę nietypowy problem.... Kompletnie się nie znam na mechanice, spawaniu, wierceniu, montowaniu itd., ale wpadłem na pomysł fajnego wynalazku. Ogólnie jestem informatykiem. Mechaniką i mechanicznymi wynalazkami nigdy się nie bawiłem, aczkolwiek zdarzało mi się troszkę pobabrać w elektronice (lutowanie prostych układów itd itp). Dodam że mój wujek jest mechanikiem i ma swój warsztat, więc ze spawarkami/kluczami/"gumówkami" i tego typu rzeczami nie powinno być problemu.

Może napiszę czego dokładnie potrzebuję:

0. Ogólnie będzie to maszyna z kilkoma obracającymi się elementami. Chodzi o to, że te obracające się elementy (ośki, koła, może zębatki) muszą być połączone ze sobą i kręcić się równocześnie.

1. Najtrudniejszą rzeczą będzie zbudować/skonstruować jakiś mechaniczny układ z dwiema krecącymi się ośkami/zębatkami/kołami, przy czym obydwie ośki muszą być ułożone pod kątem 90 stopni do siebie i muszą się kręcić z taką samą prędkością. Trzeba je zwyczajnie połączyć jakimś przełożeniem/zębatką/taśmą, które sprawi że jeżeli jedna ośka będzie się kręcić, to druga też będzie się kręcić dokładnie z taką samą prędkością kątową (to bardzo ważne).

Żeby zilustrować o co mi chodzi, zrobiłem specjalnie na tę okazję trójwymiarowy filmik w oprogramowaniu do tworzenia animacji 3D - jest dostępna pod poniższym adresem (filmik AVI - 4 MB).
http://fasm.eu/zebatka.avi