Megane II - nierówna praca silnika

Megane II - nierówna praca silnika

10 Paź 2016, 16:29

Witam, zaczne od początku.

W chłodniejsze dni moj samochod zachowuje się nieco dziwnie, po odpaleniu silnika(odpala na dotyk) obroty skaczą od razu na 1000, gdy ruszam samochodem do obrotów 1700 jest on strasznie mułowaty i bez siły, dopiero gdy się silnik rozgrzeje jedzie jak trzeba, natomiast przy rozgrzanym silniku np jak stoje na światłach to obroty są mniej więcej na 750(jałowy bieg) i wskazówka obrotomierza lekko sie kołysze do góry przy czym w samochodzie czuc bujanie silnikiem i specyficzny dzwięk nierównej pracy. Przy samej jezdzie nie czuć nierównej pracy, dopiero gdy silnik jest na wolnych obrotach.

Jakieś pomysły?
tomjk
Nowicjusz
 
Posty: 21
Rejestracja: 27 Wrz 2016, 15:33
Auto: Renault Megane II PhI

Re: Megane II - nierówna praca silnika

10 Paź 2016, 23:22

Obroty mogą być podwyższone z racji odpalania zimnego silnika i to jest normalne. Nie wiem jednak jaki masz silnik w tej swojej Megance, a to kluczowa sprawa?

Co do falowania obrotów to nie powinno tak być i tu trzeba by było sprawdzić przepustnicę (która może być brudna) i silniczek krokowy (też może być brudny przez co nie będzie działał prawidłowo), mówię tu o benzynie.
Kacper
Stały forumowicz
 
Posty: 3095
Zdjęcia: 3290
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Megane II - nierówna praca silnika

11 Paź 2016, 05:11

1.6 16V benzyna

Znalazłem w sieci informacje ze Megane II nie posiada silniczka krokowego. A czy mam brac tez pod uwage uszkodzone swiece, cewki lub przewody?
tomjk
Nowicjusz
 
Posty: 21
Rejestracja: 27 Wrz 2016, 15:33
Auto: Renault Megane II PhI

Re: Megane II - nierówna praca silnika

11 Paź 2016, 08:37

tomjk napisał(a):brac tez pod uwage uszkodzone swiece, cewki lub przewody?
Tak.
Kiedy miałeś wymieniane świece?
Ty nie masz kabli zapłonowych bo cewki są bezpośrednio na świecach, ale warto sprawdzić wtyczki na każdej z cewek czy piny gdzieś nie są zaśniedziałe lub nie ma wilgoci. Oczywiście problem może powodować niesprawna jedna z cewek, ale sprawdź najpierw świece i te połączenia.

Dodatkowo takie objawy mogą powodować niesprawny regulator ciśnienia paliwa, i niesprawne wtryski lub jeden z nich.
Kacper
Stały forumowicz
 
Posty: 3095
Zdjęcia: 3290
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Megane II - nierówna praca silnika

11 Paź 2016, 18:52

Zacznę od tych świec bo koszt najmniejszy, tyle że wymieniałem kiedyś ale w astrze F, jak jest w "nowszych" samochodach? Z jaką siłą dokręcić świece aby nie przekręcić gwintu a za lekko nie były wpasowane?
tomjk
Nowicjusz
 
Posty: 21
Rejestracja: 27 Wrz 2016, 15:33
Auto: Renault Megane II PhI

Re: Megane II - nierówna praca silnika

12 Paź 2016, 10:56

tomjk napisał(a):Z jaką siłą dokręcić świece aby nie przekręcić gwintu a za lekko nie były wpasowane?
Na pudełku do świecy powinna być informacja z jaką siłą dokręcać lub jak nie masz klucza dynamometrycznego to jest pokazane ile trzeba przekręcić od wyczucia wyraźnego oporu podczas przykręcania (najlepiej wkręcić do oporu bez użycia klucza). Czyli wkręcamy świece palcami do oporu (najlepiej w rękawiczkach żeby nie dotykać ceramiki świecy paluchami). Następnie dokręcamy kluczem o około pół obrotu więcej.

Tu masz tabelkę jakich momentów używać przy dokręcaniu z kluczem dynamometrycznym. Pamiętaj, że trzeba stosować się do zaleceń z producenta danej świecy.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Kacper
Stały forumowicz
 
Posty: 3095
Zdjęcia: 3290
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyższe ubezpieczenie OC, podwyżki dla kierowców Wyższe ubezpieczenie OC, podwyżki dla kierowców
    Drastyczna podwyżka ubezpieczeń OC jaka miała miejsce w ostatnim czasie to bardzo mocny cios wymierzony w kierowców którzy płacą i tak już wysokie składki obowiązkowego ubezpieczenia za swoje samochody. Cena ...
    Fałszywe poczucie bezpieczeństwa Fałszywe poczucie bezpieczeństwa
    Pieszy wchodząc na oznaczone pasami przejście często zyskuje fałszywe poczucie bezpieczeństwa. Jak gdyby fakt, że w tym miejscu ma pierwszeństwo, chronił go przed zagrożeniem. W rzeczywistości na przejściach dla pieszych ...

  • Re: Megane II - nierówna praca silnika

    12 Paź 2016, 13:53

    Ja zawsze w takich przypadkach zaczynam od sprawdzenia szczelności dolotu.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6556
    Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
    Miejscowość: Z prawdy :)

    Re: Megane II - nierówna praca silnika

    12 Paź 2016, 13:57

    Potem w przypadku tego auta cewki zapłonowe na tapetę.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6556
    Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
    Miejscowość: Z prawdy :)

    Falujace obroty + bonus

    27 Paź 2016, 07:55

    Jakis czas temu pisalem o falujacych obrotach na biegu jalowym. Jestem po wymianie swiec i problem nie ustapil. Dodatkowo trzecia swieca ociekala olejem. Dodam ze nie ubywa mi plynu z chlodnicy, oleju i nie kopce na niebiesko.
    Ktos wie z czym to sie je?

    Pytanie dodatkowe, mozna jakos sprawdzic stan techniczny cewek?
    tomjk
    Nowicjusz
     
    Posty: 21
    Rejestracja: 27 Wrz 2016, 15:33
    Auto: Renault Megane II PhI

    Re: Megane II - nierówna praca silnika

    27 Paź 2016, 09:39

    tomjk napisał(a):Dodatkowo trzecia swieca ociekala olejem
    Sprawdziłeś czy w gnieździe od świecy stoi olej czy tez elektroda świecy była mocno zaolejona, a reszta nie?
    Jak świeca ociekała olejem to myślę że w gnieździe świecy był olej i jak ją wykręciłeś to mogła wtedy ociekać olejem.
    Kacper
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3095
    Zdjęcia: 3290
    Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy od: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Megane II - nierówna praca silnika

    27 Paź 2016, 10:42

    Świeca cała ociekała nie sama elektroda wiec w gniezdzie musial byc olej
    tomjk
    Nowicjusz
     
    Posty: 21
    Rejestracja: 27 Wrz 2016, 15:33
    Auto: Renault Megane II PhI

    Re: Megane II - nierówna praca silnika

    27 Paź 2016, 14:17

    Zajrzyj tam teraz po wymianie i sprawdź czy ta nowa świeca nie jest w oleju.
    Przyczyny mogą być dwie jedna to rozlanie oleju przy nalewaniu gdzie jego część trafiła właśnie do otworu w którym jest ta świeca, a druga to uszczelka pod pokrywą zaworów.
    Kacper
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3095
    Zdjęcia: 3290
    Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy od: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Megane II - nierówna praca silnika

    20 Lis 2016, 22:51

    Udało mi się podłączyć OBDII do samochodu i dla porównania dam kilka informacji, może ktoś coś powie o parametrach?

    Badanie odbyło się po przejechaniu 8km w terenie zabudowanym, na luzie.
    Przy podłączeniu OBDII wystąpiły objawy szarpania jak z mojego pierwszego postu.

    Obliczone obciążenie silnika 38%
    Temperatura silnika: 84C
    Obroty silnika: ~ 650-750 r/min
    Wyprzedzanie zapłonu dla 1go.. : -10,5
    Temperatura zasysanego powietrza: 22C
    Pozycja przepustnicy: 12,9 %
    Sonda Lambda 1: 0,095 V
    Sonda Lambda 2: 0,660 V
    tomjk
    Nowicjusz
     
    Posty: 21
    Rejestracja: 27 Wrz 2016, 15:33
    Auto: Renault Megane II PhI

    Re: Megane II - nierówna praca silnika

    21 Lis 2016, 12:55

    tomjk napisał(a):Temperatura silnika: 84C
    Hm, trochę niska ta temperatura jak po przejechaniu 8 km.

    tomjk napisał(a):Obroty silnika: ~ 650-750 r/min
    Tu rozumiem, że wolne obroty falowały w tym zakresie?
    Kacper
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3095
    Zdjęcia: 3290
    Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy od: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Megane II - nierówna praca silnika

    21 Lis 2016, 12:59

    Tak, w takim zakresie falowalo.
    tomjk
    Nowicjusz
     
    Posty: 21
    Rejestracja: 27 Wrz 2016, 15:33
    Auto: Renault Megane II PhI
     
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006