Metaliczny dźwięk strumienicy

Metaliczny dźwięk strumienicy

06 Lis 2016, 20:44

VW PASSAT B5 1.8 20v
Witam.
Mam problem związany z głośnym metalicznyn dźwiękiem dochodzącym z strumienicy ( strumienica jest zamiast katalizatora ). Czym zastąpić strumienice żeby auto chodziło tak jak powinno. Czytałem że dobrze jest wstawić tłumik przelotowy w obudowie kata ale z jakiej firmy żeby nie okazało się że dalej jest to co było. Już raz wymieniłem starą strumienice bo mechanik powiedział że to wina starej strumienicy i trzeba założyć nową.
rav12322
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 6
Rejestracja: 19 Lis 2015, 19:19
Prawo jazdy od: 20 12 1993
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.8 20v 125KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Metaliczny dźwięk strumienicy

07 Lis 2016, 12:23

rav12322 napisał(a):Czym zastąpić strumienice żeby auto chodziło tak jak powinno.

Tylko i wyłącznie katalizatorem.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13687
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Metaliczny dźwięk strumienicy

07 Lis 2016, 13:17

rav12322 napisał(a):Mam problem związany z głośnym metalicznyn dźwiękiem dochodzącym z strumienicy ( strumienica jest zamiast katalizatora
Jeżeli producent przewidział katalizator w twoim modelu to powinieneś go mieć w układzie wydechowym, a nie zastępować strumiennicą. U ciebie są już dwie sondy czy jedna?

Twój problem polega na tym że zarówno rura jak i strumienica powodują zawsze mało przyjemny metaliczny dźwięk. Tak się dzieje z uwagi na brak ukierunkowania wstępnego rozprężenia spalin. Taki efekt może częściowo zredukować dopiero tłumik rozprężny (zadaniem jego rozprężanie spalin, co w efekcie eliminuje nakładanie się fal i eliminują się w ten sposób wysokie częstotliwości).
Kacper
Stały forumowicz
 
Posty: 3454
Zdjęcia: 3291
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Metaliczny dźwięk strumienicy

07 Lis 2016, 21:26

Z tego co zauważyłem jest jedna przy wyjściu z kolektora wydechowego. Wiem że najlepszym rozwiązaniem jest katalizator bo jak był seryjnie to tak ma być. Kupiłem już samochód z wyciętym katalizatorem i zamiast jego była strumienica która wymieniłem na nową i to nic nie dało. Przy zimnym silniku "pierdzi" cały czas a gdy złapie temperaturę to tylko przy obrotach słychać taki metaliczny dźwięk z tej puszki.
rav12322
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 6
Rejestracja: 19 Lis 2015, 19:19
Prawo jazdy od: 20 12 1993
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.8 20v 125KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Metaliczny dźwięk strumienicy

08 Lis 2016, 09:43

Skoro jest założona strumienica i nie świeci się kontrolka silnika, to jest tylko jedna sonda. Nie może być inaczej :wink:
Kiedyś, zazwyczaj młodzież tak kombinowła - wycinali katalizator i zakładali strumienice, bo chodziło coś takiego, że po takiej operacji silnik będzie mocniejszy i będzie miał większego kopa :) No niestety - faktycznie - hamownie pokazywały, że silnik ma więcej koników pod maską. Ale to naprawdę są koniki, a nawet źrebaczki :) i podczas jazdy nie dawało się odczuć tych źrebaczków. No ale jak już kat wycięty, to co zrobić...I tak zostawało.
A ty, jak chcesz mieć cisze, to musisz tą strumienicę wywalić.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13687
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Metaliczny dźwięk strumienicy

08 Lis 2016, 11:34

Dokładnie, i chce właśnie ją wywalić tylko czym sensownym ją zastąpić oprócz kata bo to już większy wydatek.
rav12322
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 6
Rejestracja: 19 Lis 2015, 19:19
Prawo jazdy od: 20 12 1993
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.8 20v 125KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wymiana oleju w automatycznej i manualnej skrzyni biegów Wymiana oleju w automatycznej i manualnej skrzyni biegów
    Większość kierowców doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak ważną funkcję pełni olej w samochodzie. Niestety, choć zazwyczaj pamiętamy o konieczności jego wymiany w silniku, zapominamy o skrzyni biegów. Wciąż ...
    Warsaw Moto Show 2015 Warsaw Moto Show 2015
    Po oficjalnym otwarciu targów przez organizatorów, odbyła się konferencja prasowa Arrinery, a następnie konferencje i warsztaty. Wieczorem podczas uroczystej gali miał miejsce finał siódmej edycji plebiscytu "Złotej Kierownicy". ...

  • Re: Metaliczny dźwięk strumienicy

    08 Lis 2016, 13:35

    rav12322 napisał(a):Dokładnie, i chce właśnie ją wywalić tylko czym sensownym ją zastąpić oprócz kata bo to już większy wydatek.
    Pozostaje ci tłumik przelotowy (rozprężny) o objętości i kształcie zbliżonym do oryginalnego katalizatora.

    Tu masz coś takiego jak zamiennik katalizatora (nie strumiennica) [link wygasł] lub [link wygasł]
    Kacper
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3454
    Zdjęcia: 3291
    Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy od: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Metaliczny dźwięk strumienicy

    08 Lis 2016, 14:35

    Dzięki za informacje.
    Pozdrawiam.
    rav12322
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 6
    Rejestracja: 19 Lis 2015, 19:19
    Prawo jazdy od: 20 12 1993
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: VW Passat B5
    Silnik: 1.8 20v 125KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999
     
    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili