[25-30k] Miasto, długa trasa.

16 Maj 2016, 09:05

Cześć,
Najpierw przedstawię prawdopodobne przebiegi.
Miasto: ok. 8000km rocznie (15 km w jedną stronę do pracy plus różne inne dojazdy.
Trasa: około 8000km rocznie (ŁDZ - WAW, 4x w dwie strony w miesiącu)
Trasa: około 3000km rocznie (Łdz - Płock)
Trasa: Norwegia + festiwale = 4000km + 1200km

Budżet jak w temacie, tj. 25-30 tysięcy.
Jako, że jeszcze się do końca nie ustatkowałem to częsć z tych przebiegów może ulec zmianie, to znaczy pomniejszyć się (być może przeprowadzka do Warszawy = -8 k przebiegu).
Auta w jakie celowałem do tej pory, to Honda Accord VII 2.0, Audi A4 B6 1.8T, Honda Civic VIII 1.8, Volvo s40/s60. Do tej pory celowałem w benzynę pod gaz, jednak po podliczeniu przebiegów zacząłem poważnie zastanawiać się nad dieslem. Szczególnie, jeśli pod uwagę brać długą trasę do Norwegii, gdzie spędzę ponad dwa tygodnie - muszę mieć auto, które mnie nie zawiedzie, a nigdy nie miałem do czynienia z gazem.
Auto jak widać powinno być z segmentu C lub D, jak widać zależy mi bardzo na niezawodności auta i niskim spalaniu (oraz oczywiście kosztach eksploatacji, ale naciskam na spalanie ze względu na wyższe ceny paliw a w Norwegii).
Ostatnimi czasy wpadła mi w oko AR 2.0 JTD 170 KM, ale wydaje mi się, że może być poza moim budżetem. No i ciągle mam dylemat wyboru paliwa.
Proszę o aktywne włączanie się do dyskusji w celu jak najtrafniejszego wyboru - będę bardzo wdzięczny za każdy komentarz. Dzięki!
70xic
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 17 10 2012
Auto: Opel Corsa C
Silnik: 1.4 ECOTEC 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

23 Maj 2016, 09:16

@UPDATE
Budżet mi się trochę powiększył i mogę zakupić Alfę 159 2.0 JTDM (sportwagon) albo Audi B7 1.8T (avant). Alfa jest bardzo ładna, kosztuje 34 tysiące i ma fajne wyposażenie, natomiast B7 nie ma praktycznie nic, jest to chyba najbiedniejsza wersja jaką widziałem. Co byście wybrali, gdzie będą mniejsza koszta eksploatacyjne?
70xic
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 17 10 2012
Auto: Opel Corsa C
Silnik: 1.4 ECOTEC 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

23 Maj 2016, 10:07

Mniejsze koszta eksploatacyjne będą w Audi z racji benzyny ale wybrałbym Alfę, bo diesla ma udanego i nie jest biedna jak Audi z tego co opisujesz
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

23 Maj 2016, 10:16

Rozumiem, a na co zwrócić uwagę przy oględzinach tego auta? Planuję je wstawić na przegląd przed zakupem, ale jeżeli byłbym w stanie sam coś zweryfikować to byłoby to tańsze.
70xic
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 17 10 2012
Auto: Opel Corsa C
Silnik: 1.4 ECOTEC 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

23 Maj 2016, 10:22

W zasadzie trzeba sprawdzić wszystko. Nie ma jakiś specjalnych pkt zapalnych
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14073
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

24 Maj 2016, 12:03

dzida napisał(a):Mniejsze koszta eksploatacyjne będą w Audi z racji benzyny ale wybrałbym Alfę, bo diesla ma udanego i nie jest biedna jak Audi z tego co opisujesz

A co z DPF'em, usuwać? Ponoć zaniedbany potrafi narobić szkody na 3k.
70xic
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 17 10 2012
Auto: Opel Corsa C
Silnik: 1.4 ECOTEC 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

24 Maj 2016, 16:58

Jak się zapcha to wywal i załóż emulator. Choć DPF to tylko część problemów nowoczesnego diesla (nawet tego udanego)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

24 Maj 2016, 17:53

dzida napisał(a):Jak się zapcha to wywal i załóż emulator. Choć DPF to tylko część problemów nowoczesnego diesla (nawet tego udanego)

No i tego się obawiam, że wyjadę autem do Norwegii i będę je tam musiał zostawić, bo coś się spieprzy. Dlatego się zastanawiałem nad tym audi, które nie ma tych bolączek.
70xic
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 17 10 2012
Auto: Opel Corsa C
Silnik: 1.4 ECOTEC 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

24 Maj 2016, 19:05

Co sprawdzić? - pierwsze to, to kup miernik grubości lakieru, kosztuje 250zł, co przy kwocie, którą masz wydać na samochód, jest kwotą, no, śmieszną. Po co ma ktoś Tobie w ASO za grube pieniądze przelecieć auto według uznania, jak Ty sam możesz ten samochód i 2 godziny badać, nikt Cię nie goni, możesz sprawdzić wszystko (poza plastikowymi zderzakami ;)). Można jeszcze popatrzeć czy śruby nie były ruszane, sprawdzić spasowanie linii, czy nie ma jakichś wielkich szpar. Posprawdzać szyby - jakie roczniki, czy lampy są takie same.
Możesz także wynająć u jakiegoś mechanika podnośnik za 30-50zł i 15-20 minut posiedzieć sobie pod samochodem, może z jakimś kolegą, który się trochę zna na rzeczy, a nuż coś dostrzeżesz, własnym oczom ufa się zawsze.

A na początek - posprawdzaj płyny, ile oleju siedzi w silniku, czy ktoś dba, zapytaj, czy samochód mógłby być "zimny" - albo wizyta z rana, odpalanie na zimno - co leci z rury. Oględziny całego auta, mankamenty, które są kosztowne to np. odpryski na szybie, takie, przez które szyba może nadawać się do wymiany, jakieś zadrapania lakieru, które mogą nieść ze sobą rdzę - to by trzeba zrobić = koszty, jak i samochód z "defektem".
Opony - w jakim stanie, z którego roku. Czy są jakieś rachunki na części. Jeśli jest pasek rozrządu to kiedy wymieniany. Olej i filtry to standardowo, trzeba wymienić, kosztuje grosze, a wiesz na czym stoisz.
Jazda testowa to nie, żeby się przejechać, radio wyłączyć i nasłuchiwać. Hamowanie ze 120 do 80, z 80 - 50 ... czy nie ma drgań na kierownicy. Jazda po parkingu ... kółeczka w lewo, kółeczka w prawo ... czy łożysko nie daje o sobie znać, skręć koła na maxa w lewo, w prawo - czy przeguby sprawne. Jazda po jakimś wzgórkach i dołach ... wsłuchuj się w zawieszenie. Sprawdzić czy nie ściąga - ale to na różnych nawierzchniach, bo czasami jezdnia taka, że ściąga, i to nie wina samochodu, tylko nawierzchni / jezdni. Sprzęgło jak chodzi. Czy dwójka wchodzi płynnie - ale nie od razu po odpaleniu, wtedy ma prawo niedomagać.
Na postoju oględziny co tam w silniku widać, a nuż coś się rzuci w oczy, czy manszety (osłony gumowe) przekładni, osi napędowej są całe - niepopękane ... to, co sprawdzisz przed zakupem, "to Twoje".
Klima - jak chłodzi ... ale nie chwilę po odpaleniu auta, bo to normalne, że wówczas nie jest w 100% wydajna, także to nie feler.
Często ludzie piszą o wodzie w bagażniku, to sprawdź co tam się przy zapasówce dzieje.

Co sprawdzisz - to Twoje. Ci, którzy nie sprawdzają, lądują przeważnie w Turbo kamerze - no chyba, że masz parcie na szkło ;)
tomekdk
 

27 Maj 2016, 12:53

W alfie wyskoczył na jeździe próbnej check..
Warto jechać oglądać?
[link do oferty na Allegro wygasł]
70xic
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 17 10 2012
Auto: Opel Corsa C
Silnik: 1.4 ECOTEC 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

27 Maj 2016, 13:05

Nie warto - awaryjny silnik i wersja z USA
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

27 Maj 2016, 13:27

Żeby było jasne - w ogłoszeniach często jest podawany silnik 2.0T quattro. Jednak w B6 taki silnik to chyba w ogóle nie występował, a w Quattro B7 dwulitrowy był tylko TFSI(?). Zatem wybierając b6/b7 powinienem szukać tylko 1.8T?
70xic
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 17 10 2012
Auto: Opel Corsa C
Silnik: 1.4 ECOTEC 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

27 Maj 2016, 16:13

Zerknijcie proszę na te linki, bo chciałbym jutro pojechać się rozejrzeć:
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
70xic
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 17 10 2012
Auto: Opel Corsa C
Silnik: 1.4 ECOTEC 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

27 Maj 2016, 16:56

70xic napisał(a):Zatem wybierając b6/b7 powinienem szukać tylko 1.8T?

najlepiej 1,8T, choć był jeszcze 2,0/131KM

1. Ogólnie źle nie wygląda ale po samym opisie aż mdli tylko "full full nowy ideał tip top" itp. Szkoda czasu aby Ci pajac obrabiał tyłek jak pojedziesz oglądać.
2. Liczba wyświetleń i wiejskie spojlery nie wróżą nic dobrego.
3. ...ta bajka dla Janusza jak to szwajcarzy nie dbają o samochody.
4. Wygląda obiecująco mimo, że od handlarza
5. Od strony pasażera coś się działo (spasowanie)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

27 Maj 2016, 17:16

Zrozumiano. Na co jeszcze warto rzucić okiem? Szukam w całym Mazowszu (+ 100km).
70xic
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 17 10 2012
Auto: Opel Corsa C
Silnik: 1.4 ECOTEC 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002