Mikrosamochody dla 14-latków

Mikrosamochody dla 14-latków

22 Gru 2009, 22:02

Prywatny importer microcarów od stycznia 2010 r. startuje ze sprzedażą w naszym kraju. Początkowo samochody francuskiej marki będzie można kupić tylko w dużych miastach. To nie będzie auto na każdą kieszeń. Najtańszy samochód ma kosztować 43 tys. zł.

Mikrosamochody będzie można kupić w naszym kraju już w styczniu 2010 r. Jak zapewnia H&W, prywatny importer, na początku dostępny będzie tylko sztandarowy model M. GO, ale za to we wszystkich produkowanych wersjach z napędem Diesla.

To nietypowe autko tylko swoim wyglądem przypomina znane nam już z polskich dróg malutkie samochody, takie jak np. mercedes smart.

Zasadnicza różnica polega na prostszej mechanicznej konstrukcji tego samochodu. Microcar w przeciwieństwie do smarta ma tylko dwa biegi: do przodu i do tyłu.

Po drugie, moc maksymalna jest ograniczona do 5,5 kM, a co za tym idzie ten samochód nie może rozwinąć prędkości wyższej niż 45 km/h. Za to dużym plusem jest ilość paliwa spalanego w trakcie jazdy.

Jak twierdzi producent, auta, które trafią do Polski w styczniu, spalają niewiele ponad 2,5 litra oleju napędowego na 100 km – o 1 litr mniej niż smart.

Jak wylicza Andrzej Klamczyński, dyrektor generalny H&W, prywatnego importera marki Microcar, w kolejnych miesiącach, licząc od stycznia 2010 r., oferta będzie powiększana również o inne modele, takie jak: M. GO Family (wersja czteroosobowa) oraz M. GO Pro – dwuosobowy pojazd przystosowany do przewozu lekkich ładunków.

W drugiej połowie roku natomiast na rynku pojawi się również wersja elektryczna – M. GO Electric.

H&W prywatny importer Microcar zapewnia, że ceny francuskich mikrosamochodów będą preferencyjne wobec zachodnioeuropejskich rynków przynajmniej o 300 – 400 euro.
Dla osób od 14 lat

Jednak Andrzej Klamczyński zwraca uwagę, że być może także w naszym kraju pojawi się pewien bonus dla nabywcy tego auta.

Zgodnie z rządowym projektem nowelizacji prawa o ruchu drogowym, która jest obecnie w Sejmie, do prowadzenia takich pojazdów będzie wkrótce wymagane tylko prawo jazdy nowej kategorii AM dostępne już od 14 roku życia.

Eksperci faktycznie uważają to za duży plus, ale podkreślają, że podstawową barierą w dotarciu do tej grupy klientów będzie cena.

– Ten samochód nie jest na każdą kieszeń. To jest samochód przynajmniej dla osób z klasy średniej wyższej. Klientami firmy mogą być np. osoby, które mają już dość dowożenia do szkoły dzieci, ale obawiają się zakupu dla nich skutera – ocenia Roman Kantorski, prezes Polskiej Izby Motoryzacji.

Oczywiście pod warunkiem, że nowe przepisy zaakceptuje wreszcie Sejm.
Na celowniku duże aglomeracje

Importer zdecydował, że sprzedaż mikrosamochodów rozpocznie od największych miast. Na celowniku są Warszawa, Łódź, Poznań i Katowice. Importer zapewnia, że w pierwszej fazie auta sprzedawane będą przynajmniej w 10 punktach, ale sieć sprzedaży nie będzie budowana od podstaw, lecz będzie prowadzona u dealerów innych marek samochodowych.

– Zdają sobie sprawę z tego, że gdyby ktoś chciał sprzedawać tylko tego typu pojazdy, musiałby wspierać się inną działalnością do momentu, kiedy minisamochody staną się tak popularne jak w innych krajach Europy – mówi Andrzej Klamczyński

W takim razie na jak duży popyt na te samochody liczy?

– Gdybym powiedział, że rynek wchłonie dziesięć sztuk, to bym się pomylił. Jeśli bym stwierdził, że sprzeda się 10 tys. takich aut, to prawdopodobnie też byłby to błąd. To jest dziewiczy, jeszcze nierozpoznany w Polsce rynek – mówi Andrzej Klamczyński.

Jak mówi Piotr Wójcik z biura prasowego Mercedes –Benz Polska, popyt na smarta w naszym kraju nie jest zbyt duży.

– Rocznie sprzedajemy około 100 smartów – mówi Piotr Wójcik.

Dodaje, że w Polsce – w przeciwieństwie do krajów zachodnich – trudno określić grupę docelową dla takich aut.

Według ekspertów m.in. dlatego sprzedaż tych pojazdów nieprędko osiągnie zadowalający dla importera i producenta poziom.

– Na pewno przekonanie klientów potrwa nie krócej, niż pół roku – uważa Roman Kantorski.
Ostatnio edytowany przez Tuning001, 22 Gru 2009, 23:15, edytowano w sumie 1 raz
Jeżeli chiałbyś dowiedzieć się wiecej to pisz !!
Tuning001
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 197
Rejestracja: 14 Lis 2009, 19:41
Miejscowość: Lublin

Re: Mikrosamochody dla 14-latków

22 Gru 2009, 22:37

A czemu dla 14-latków? Że na kartę rowerową można nim jeździć?
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725
Rejestracja: 15 Sty 2008, 20:53

Re: Mikrosamochody dla 14-latków

22 Gru 2009, 23:17

Zgodnie z rządowym projektem nowelizacji prawa o ruchu drogowym, która jest obecnie w Sejmie, do prowadzenia takich pojazdów będzie wkrótce wymagane tylko prawo jazdy nowej kategorii AM dostępne już od 14 roku życia.
Jeżeli chiałbyś dowiedzieć się wiecej to pisz !!
Tuning001
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 197
Rejestracja: 14 Lis 2009, 19:41
Miejscowość: Lublin

Re: Mikrosamochody dla 14-latków

23 Gru 2009, 22:11

masakra, dzieci na drodze :???:
Toretto
 

Re: Mikrosamochody dla 14-latków

23 Gru 2009, 23:51

SMIERC NA DRODZE.

Kto taki madry takie cos wymysla???????

Nie wazne ze to auto rozwija max 45km\h bo przeciez przy takiej predkosci mozna zabic.

Nie dosc ze jest pelno kretynow na drodze to jeszcze daieci wpuszczaja na ta droge.
Jedni pija bo musza, Ja pije bo lubie, chyba ze juz tez musze.
RNI
Aktywny
 
Posty: 266
Zdjęcia: 3
Rejestracja: 06 Paź 2009, 07:03
Miejscowość: RNI

Re: Mikrosamochody dla 14-latków

24 Gru 2009, 00:19

i będą zawalidrogi dosyć że wszędzie ciasno wąsko to jeszcze takie coś będzie jeździć... masakra...
JEST:
- Renault Megane I ph II 1.4 16V LPG 95KM 2001r
- Fiat Panda 1.2 8V LPG 60KM 2003r
Luke16
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 747
Rejestracja: 06 Kwi 2008, 10:49
Miejscowość: KNZ
Prawo jazdy od: 12 03 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Megane I phII/Panda
Silnik: 1.4/1.2
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

Re: Mikrosamochody dla 14-latków

24 Gru 2009, 09:19

największymi zawalidrogami są tramwaje autobusy miejskie, mnie ostatnio by jeden skasował, było 2 pasy do skrętu w lewo, ja byłem ja wewnętrznym a kierowca zamiast sie naddać to sobie ściął zakręt bo on jest wiekszy :evil: :evil:
Toretto
 

Re: Mikrosamochody dla 14-latków

24 Gru 2009, 23:06

Toretto napisał(a):największymi zawalidrogami są tramwaje autobusy miejskie

Nie podzielam tej opinii. Środki komunikacji miejskiej to nieuchronna przyszłość. Nie da się bowiem rozbudowywać ulic, w pewnym momencie będzie tak jak na zachodzie, że do ścisłego centrum miasta nie wjedziesz autem.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725
Rejestracja: 15 Sty 2008, 20:53

Re: Mikrosamochody dla 14-latków

03 Sty 2010, 14:27

Mam takie nagranie jak moj kolega jezdzi wlasnie na czyms takim ;)

http://hotfile.com/dl/22260200/7aedb2e/ ... 2.mp3.html
numerouno
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 03 Sty 2010, 14:20
Miejscowość: Bieśnik
 
    Ford Focus C-MAX
    BMW E30, drift, przód
    Trial Lędziny 2014 czerwiec
    Volkswagen Crafter 4MOTION w terenie, 4
    Playstation - Audi R8 LMS, 2