Mitsubishi pajero

mitsubishi pajero

15 Sty 2011, 15:21

Witam forumowiczów !
Cieszę się ,że takie forum istnieje. Mam kilka pytań odnośnie Miśka Pajero III 3.2 did.
Mianowicie jest to mój nowy zakup i mam kilka problemów z nim związanych . Dlatego też zwracam się z prośbą o pomoc ponieważ nie znam się kompletnie na tym aucie ??
1. Auto ma 200 000 przebiegu z tego co zauważyłem jeździ na oleju 5/40 . Widziałem , że jakieś 4 tysiące temu miał ten olej zmieniany a już potrzebował dolewki . Wydaje mi się , że ten olej jest za rzadki na ten przebieg i chciał bym go zmienić , czy Misiek ma jakieś wymagania odnośnie oleju ?. Ewentualnie co byście polecali mu wlać ?.
2. Nie wiem czy to jest wada albo taki już jego urok . Ale przy odpalaniu czuć takie szarpnięcie , myślałem że to poduszki pod silnikiem ale przy gaszeniu takie szarpnięcie nie występuje.
3.Kontrolki napędów : przy włączonym napędzie na 4h nie świeci mi się tylne lewe koło ale napęd normalnie pracuje . Po włączeniu pozostałych powyższych napędów zielone oznaczenia kół są stałe natomiast reszta kontrolek miga, ale w terenie idzie odczuć różnicę po zmianie z 4h np. na 4hlc .Jak sprawdzić czy to nie jest tylko wina elektryki ? czy komputer wystarczy ? Może jakiś inny sposób?.
4. Czy można gdzieś znaleźć instrukcje po Polsku?
5.Co powinienem jeszcze sprawdzić zanim zacznę prawdziwą eksploatację auta ? Czy łańcuch się wymienia ? itd:D
Z góry dziękuje za odpowiedź Laughing
pozdrawiam Tomek
tomii1987
Nowicjusz
 
Posty: 10
Rejestracja: 15 Sty 2011, 14:57
Miejscowość: Wielkopolska
  • Re: Mitsubishi pajero

    15 Sty 2011, 15:57

    1 nie zmianiaj oleju, dolej a wymiana co 8000, wlewasz byle co odpowidające parametrami zaleceniom :wink:
    2 pewnie zaczyna się odzywać największa bolączka DIDów ;) koło 2masowe
    3 co do kontrolek sprawdź podciśnienia na napędach prawdopodobnie pospadały, jak miga znaczy że wajcha przełożona mechanizm nie koniecznie działa :mrgreen:
    4 można :lol: nawet tu gdzieś jedną zamieściłem :cool: poszukaj w starych postach
    5 jeśli rozrząd zaczyna się tłuc to się go wymienia, łańcuch się naciąga, ślizgi wyrabiają, sprawdzenie stanu nie jest filozofią ;)
    po kupnie powino się zawsze wymienić oeje (wszystkie: silnik, skrzynia, reduktor, przedni i tylny most) wg specyfikacji, tylny most może mieć LSD wtedy musisz wlać specjalny olej badź olej+dodatek do LSD, płyn chłodniczy, sprawdzić a w zasadzie wymienić olej we wspomaganiu :wink:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6626
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 23:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: Mitsubishi pajero

    15 Sty 2011, 16:16

    Proszę się zapoznać z tym
    Proszę również zapoznać się z tematyką poszczególnych działów na forum i pisać tematy we właściwych tematycznie działach.
    Przeniesiono.
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13027
    Zdjęcia: 1141
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: mitsubishi pajero

    15 Sty 2011, 16:59

    Dziękuje Pocieszny

    Moderator przepraszam , ale nowym wcale nie jest łatwo odnaleźć sie na forum:)


    1. Jaki jest koszt wymiany koła 2 masowego ?
    2. W jaki sposób sprawdzić podciśnienie na napędach , czy zwykły mechanik sobie z tym poradzi ? co zrobić w razie jakich kolwiek nieprawidłowości? Ile może kosztować naprawa napędów ?

    Przepraszam że pytam ale jestem zielony w tym temacie , a serwisu sie boję ponieważ mam złe doświadczenia z serwisami
    tomii1987
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Rejestracja: 15 Sty 2011, 14:57
    Miejscowość: Wielkopolska

    Re: Mitsubishi pajero

    16 Sty 2011, 21:27

    koło 2 masowe trzeba zdjagnozować dokłądnie, a wymieniać w ostateczności koszt jest z kosmosu :mrgreen: a dostępność w ASO
    podciśnienia to takie wężyki któ¶e idą do elementów napędu, posprawdzać możesz sam nawet ;) trzeba tylko wiedzieć gdzie szukać :) i czego szukać, zwykły mechanik? cóż jak ogarnie to nie jest zwykłym tylko DOBRYM mechanikiem :!: :!: :!:
    poszukaj zakłądu specjalizującego się w 4x4 jest ich kilka ;) ale tanie nie są :wink:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6626
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 23:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: Mitsubishi pajero

    17 Sty 2011, 00:58

    pocieszny, Jeszcze raz dzięki za info

    [ Dodano: 17 Styczeń 2011, 00:07 ]
    Jeśli koledzy możecie to podajcie mi linka gdzie mogę znaleźć instrukcję po Polsku trochę ryłem po forum ale nie mogę trafić albo ślepy jestem :mrgreen:
    tomii1987
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Rejestracja: 15 Sty 2011, 14:57
    Miejscowość: Wielkopolska
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bieżnikowanie opon - nie tylko w czasie kryzysu Bieżnikowanie opon - nie tylko w czasie kryzysu
    Rok 2011 był dla polskich bieżnikowni bardzo dobry. Wszystkie zakłady bieżnikujące opony odczuły zwiększony popyt na opony bieżnikowane zwłaszcza w drugiej połowie roku. Tendencja wzrostowa widoczna też była w pierwszych ...
    O czym kierowca powinien pamiętać wiosną? O czym kierowca powinien pamiętać wiosną?
    Wyższe temperatury, zmiana warunków atmosferycznych, stanu nawierzchni i samopoczucia kierowców to symptomy panującej wiosny. To również czas przeglądów po zimie, wymiany opon i coraz większej ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Suzuki GSX-R, start
      X Jubileuszowy Zlot Porsche Club Polska
      Fiat Albea
      Opel GTC Concept 2013 16
      Car audio, video 2007