Mitsubishi pajero

mitsubishi pajero

15 Sty 2011, 14:21

Witam forumowiczów !
Cieszę się ,że takie forum istnieje. Mam kilka pytań odnośnie Miśka Pajero III 3.2 did.
Mianowicie jest to mój nowy zakup i mam kilka problemów z nim związanych . Dlatego też zwracam się z prośbą o pomoc ponieważ nie znam się kompletnie na tym aucie ??
1. Auto ma 200 000 przebiegu z tego co zauważyłem jeździ na oleju 5/40 . Widziałem , że jakieś 4 tysiące temu miał ten olej zmieniany a już potrzebował dolewki . Wydaje mi się , że ten olej jest za rzadki na ten przebieg i chciał bym go zmienić , czy Misiek ma jakieś wymagania odnośnie oleju ?. Ewentualnie co byście polecali mu wlać ?.
2. Nie wiem czy to jest wada albo taki już jego urok . Ale przy odpalaniu czuć takie szarpnięcie , myślałem że to poduszki pod silnikiem ale przy gaszeniu takie szarpnięcie nie występuje.
3.Kontrolki napędów : przy włączonym napędzie na 4h nie świeci mi się tylne lewe koło ale napęd normalnie pracuje . Po włączeniu pozostałych powyższych napędów zielone oznaczenia kół są stałe natomiast reszta kontrolek miga, ale w terenie idzie odczuć różnicę po zmianie z 4h np. na 4hlc .Jak sprawdzić czy to nie jest tylko wina elektryki ? czy komputer wystarczy ? Może jakiś inny sposób?.
4. Czy można gdzieś znaleźć instrukcje po Polsku?
5.Co powinienem jeszcze sprawdzić zanim zacznę prawdziwą eksploatację auta ? Czy łańcuch się wymienia ? itd:D
Z góry dziękuje za odpowiedź Laughing
pozdrawiam Tomek
tomii1987
Nowicjusz
 
Posty: 10
Rejestracja: 15 Sty 2011, 13:57
Miejscowość: Wielkopolska
  • Re: Mitsubishi pajero

    15 Sty 2011, 14:57

    1 nie zmianiaj oleju, dolej a wymiana co 8000, wlewasz byle co odpowidające parametrami zaleceniom :wink:
    2 pewnie zaczyna się odzywać największa bolączka DIDów ;) koło 2masowe
    3 co do kontrolek sprawdź podciśnienia na napędach prawdopodobnie pospadały, jak miga znaczy że wajcha przełożona mechanizm nie koniecznie działa :mrgreen:
    4 można :lol: nawet tu gdzieś jedną zamieściłem :cool: poszukaj w starych postach
    5 jeśli rozrząd zaczyna się tłuc to się go wymienia, łańcuch się naciąga, ślizgi wyrabiają, sprawdzenie stanu nie jest filozofią ;)
    po kupnie powino się zawsze wymienić oeje (wszystkie: silnik, skrzynia, reduktor, przedni i tylny most) wg specyfikacji, tylny most może mieć LSD wtedy musisz wlać specjalny olej badź olej+dodatek do LSD, płyn chłodniczy, sprawdzić a w zasadzie wymienić olej we wspomaganiu :wink:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6626
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: Mitsubishi pajero

    15 Sty 2011, 15:16

    Proszę się zapoznać z tym
    Proszę również zapoznać się z tematyką poszczególnych działów na forum i pisać tematy we właściwych tematycznie działach.
    Przeniesiono.
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13686
    Zdjęcia: 1110
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: mitsubishi pajero

    15 Sty 2011, 15:59

    Dziękuje Pocieszny

    Moderator przepraszam , ale nowym wcale nie jest łatwo odnaleźć sie na forum:)


    1. Jaki jest koszt wymiany koła 2 masowego ?
    2. W jaki sposób sprawdzić podciśnienie na napędach , czy zwykły mechanik sobie z tym poradzi ? co zrobić w razie jakich kolwiek nieprawidłowości? Ile może kosztować naprawa napędów ?

    Przepraszam że pytam ale jestem zielony w tym temacie , a serwisu sie boję ponieważ mam złe doświadczenia z serwisami
    tomii1987
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Rejestracja: 15 Sty 2011, 13:57
    Miejscowość: Wielkopolska

    Re: Mitsubishi pajero

    16 Sty 2011, 20:27

    koło 2 masowe trzeba zdjagnozować dokłądnie, a wymieniać w ostateczności koszt jest z kosmosu :mrgreen: a dostępność w ASO
    podciśnienia to takie wężyki któ¶e idą do elementów napędu, posprawdzać możesz sam nawet ;) trzeba tylko wiedzieć gdzie szukać :) i czego szukać, zwykły mechanik? cóż jak ogarnie to nie jest zwykłym tylko DOBRYM mechanikiem :!: :!: :!:
    poszukaj zakłądu specjalizującego się w 4x4 jest ich kilka ;) ale tanie nie są :wink:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6626
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: Mitsubishi pajero

    16 Sty 2011, 23:58

    pocieszny, Jeszcze raz dzięki za info

    [ Dodano: 17 Styczeń 2011, 00:07 ]
    Jeśli koledzy możecie to podajcie mi linka gdzie mogę znaleźć instrukcję po Polsku trochę ryłem po forum ale nie mogę trafić albo ślepy jestem :mrgreen:
    tomii1987
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Rejestracja: 15 Sty 2011, 13:57
    Miejscowość: Wielkopolska
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sposoby na zmniejszenie kosztów ubezpieczenia samochodu Sposoby na zmniejszenie kosztów ubezpieczenia samochodu
    Niestety koszty ubezpieczenia samochodu wciąż rosną. Zindywidualizowany sposób liczenia składki oraz zwiększające się sumy wypłaconych odszkodowań dają się we znaki właścicielom samochodów, nawet tym bezszkodowym. ...
    Nowoczesny i pełen charakteru - Citroen SpaceTourer Nowoczesny i pełen charakteru - Citroen SpaceTourer
    Nowoczesny i pełen charakteru – taki jest nowy CITROËN SpaceTourer. Z nadwoziem dostępnym w trzech wariantach i różnymi konfiguracjami wnętrza doskonale wpisuje się w nowoczesny styl życia – dla rodziny, ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006