Mk4 Golf 1.9 TDi - pytania

mk4 Golf 1.9 TDi - pytania

03 Lis 2016, 21:26

Witajcie, nie mogłem znaleźć działu gdzie zamieściłbym własnie swojego tematu. Ponieważ nie chce rozbijać go na części, wiec piszę tutaj. A więc jestem posiadaczem pięknej czarnej perełki jakim jest golf 4 z silnikiem 1.9 TDi 110KM z 2002 roku od 2 MIESIĘCY! Póki co świetnie się sprawuje i jestem z niego bardzo zadowolony. Jestem młodym kierowcą można powiedzieć, że to jest moje pierwsze auto. Przyszedł czas kiedy mogę w niego trochę włożyć funduszy. Z góry mówię, że nic w nim nie wymieniałem od czasu zakupu, wiem wiem źle zrobiłem profilaktycznie powinno się zmienić oleje filtry z automatu, niestety nie miałem na to okazji i zwlekałem aż do dziś. A wiec potrzebuje właściwie kilku porad mam nadzieję, że pomożecie :) Generalnie szukam w swoim mieście jakiegoś porządnego mechanika który zerknie na cały samochód. A propo może ktoś ma polecić jakiegoś dobrego z Torunia?
Następną kwestią jest olej, jaki lać? Wiem że są jakieś syntetyczne, półsyntetyczne i mineralne. Czym od siebie w skrócie różnią?
Czy do oleju napędowego się wlewa na zimę jakiś płyn???
Kolejna sprawa to płyn do chłodnicy, czy w niego też się wyposażyć? Jak tak to w jaki.
Co tak właściwie potrzebuję, co warto byłoby mieć?

Jedyną rzeczą która już zauważyłem to piszczące hamulce przy niskiej prędkości jak muskam w hamulec to słyszę jak piszczą, domyślam się ze klocki będą do wymiany.
Czujka od hamulca ręcznego mi się na pulpicie nie pali, czy taka drobnostka jest kosztowna?

Z ciekawości zapytam czy dużo kasy ze mnie ściągną mechanicy jak poproszę żeby podłączyli i sprawdzili go na kompie?

Temat jest dość chaotycznie napisany, a to przez to że nie wiem jak się do tego zabrać chciałbym wiedzieć wszystko. :D Będę wdzięczny jak się wypowie jakiś weteran swojego golfika i przedstawi mi kilka porad jak dbać o auto. Za odpowiedzi z góry dziękuję!
lemosvico
Nowicjusz

Auto: Nie mam

• Ciekawe publikacje motoryzacyjne