Moje czwarte auto - do 20 tys.

Moje czwarte auto - do 20 tys.

19 Gru 2016, 21:31

Witam wszystkich forumowiczów.

Przyszedł czas na kolejnego ~10 latka. Jeździłem Astrą F, Fordem Aspire (w spadku po dziadku), a obecnie dojeżdżam VB 2.0DTi z 2001 roku. Pieniądze jakimi będę dysponował (okolice wiosny) to do 20tys zł.

Co jest dla mnie istotne:
- raczej kombi,
- 10 latek to raczej maks,
- benzyna (po złych doświadczeniach z dieslem).
- bezpieczeństwo w postaci zapasu mocy pod noga. Co przez to rozumiem: 6 biegów manual, 10 sek do 100km/h wystarczy, bezpieczne wyprzedzanie w trasie. Prędkość maksymalna raczej nie istotna. 180km/h to nawet za dużo ;)
- dobre zabezpieczenie antykorozyjne,
- wyposażenie, to czego mi brakowało do tej pory: podgrzewane siedzenia, grzana szyba przod, DVD czy GPS nie zaszkodzi, minimum 6 poduszek, ESP, bluetooth lub coś do podłączenia telefonu, "multikierownica", klimatyzacja automatyczna, Nie interesują mnie źródła generujące dodatkowych kosztów i dodatkowych problemów takie jak Xenon, jakieś poziomowanie zawieszenia, skrętne światła, lodówki, czujniki zmierzchu, parkowania itd.
- ewentualne zagazowanie .

Biorę pod uwagę
- Opel Signum polift (podoba mi się sylwetka, bogato wyposażone) 2.0T świetny do ew LPG, ew. Vectra C kombi polift, ale nie wykluczam także Astry H kombi,
- VW Passat B6, czytałem sporo, mam trochę problem z wyborem silnika (wg moich kryteriów) i ogólna ocena czy jest to faktycznie trwałe auto jak na Passata przystało.
- oczywiście Octavia II. Tu wiem niewiele, jaki silnik?
- Ford Mondeo MK4 ale raczej nie będzie mnie na niego stać, więc może Focus MK2? O nich nie wiem nic. Rdza? Silnik?,
- Audi A4 B6, trochę starsze niż 10 lat, ale jak przejeździ spokojnie te 6-7 kolejnych to jestem w stanie pójść na kompromis. Tu też nie wiem nic o silnikach.



Wiem wiem duży wybór. Dlatego zwracam się z prośbą do Was ;) Doskonale wiem że nie ma 100% dobrego wyboru a magiczne "do 200tys km przebiegu" to bzdura. Każde auto ma zwolenników i przeciwników. Być może moje wymagania trochę sprzeczne - trwałość, niskie koszty utrzymania i silnik minimum 140KM ;) ale dla mnie samochód nie jest tylko wozidłem. Ma przynosić - w miarę możliwości - przyjemność z jazdy. Marzy mi się jakiś Lexus IS 200, albo Mazda 6 II czy jakiś Forester z bebechami Imprezy ale wiem że koszty utrzymania "Japończyków" są sporo wyższe. Poza tym nie wiem o Japończykach nic. Tylko tyle że mazda odpada ze względu na rdze i skomplikowane rozwiązania.

Pozdrawiam i gratuluję tym którzy przeczytali do końca ;) liczę na Waszą pomoc.
Paweł
Dziabąg
Nowicjusz
 
Posty: 10
Rejestracja: 18 Gru 2016, 23:07
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy od: 10 10 2008
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Vectra B
Silnik: 2.0DTi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

Re: Moje czwarte auto - do 20 tys.

19 Gru 2016, 21:46

Dziabąg napisał(a):- VW Passat B6, czytałem sporo, mam trochę problem z wyborem silnika (wg moich kryteriów) i ogólna ocena czy jest to faktycznie trwałe auto jak na Passata przystało.
- oczywiście Octavia II. Tu wiem niewiele, jaki silnik?
brak silników spełniających Twoje kryteria.
Mondeo mk4 faktycznie nie ten budżet
Focus będzie ok, polifty już nie mają takich problemów z rudą jak wersje przed FL. Tutaj 2.0 145KM
a4 b6 najlepiej 1.8t, ew 2.0 130KM
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 8914
Zdjęcia: 11
Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

Re: Moje czwarte auto - do 20 tys.

19 Gru 2016, 21:48

Jeśli jest signum i vectra to zobacz "bliźniaczego" saab'a 9-3
Jeśli jest focus 2 to identycznym technicznie autem jest volvo s40/v50 - 2.4 dobrze nada się do podtlenku
Ode mnie laguna mk2 fl (najlepiej 2.0T, ale to bardzo chodliwy towar)
Invi
Stały forumowicz
 
Posty: 1182
Rejestracja: 04 Cze 2016, 16:15
Prawo jazdy od: 04 03 1924
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: volvo_s60
Silnik: 2.5T
Typ: Sedan/Limuzyna

Re: Moje czwarte auto - do 20 tys.

19 Gru 2016, 23:19

mike napisał(a):a4 b6 najlepiej 1.8t, ew 2.0 130KM


Dzięki za odpowiedź!
OK, 1.8T, przyzwoite osiągi, ale który 1.8T? Jest ich 4 odmiany. A jak taka turbina działa w benzynie? Czy to tak jak w TDi - brak turbiny i auto praktycznie nie przyspiesza? Czy to tylko taki "dodatek" i bez niej auto chodzi jak zwykle 1.8? Czy taka turbina jest równie wrażliwa i podatna na rozsypywanie się co 150tys km?
Dziabąg
Nowicjusz
 
Posty: 10
Rejestracja: 18 Gru 2016, 23:07
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy od: 10 10 2008
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Vectra B
Silnik: 2.0DTi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

Re: Moje czwarte auto - do 20 tys.

19 Gru 2016, 23:29

Invi napisał(a):Jeśli jest signum i vectra to zobacz "bliźniaczego" saab'a 9-3
Jeśli jest focus 2 to identycznym technicznie autem jest volvo s40/v50 - 2.4 dobrze nada się do podtlenku
Ode mnie laguna mk2 fl (najlepiej 2.0T, ale to bardzo chodliwy towar)


Hmm ciekawe propozycje, dzięki! Volvo V50 - przyznam się brałem pod uwagę a auto bardzo ładne z zewnatrz jak i w środku a i chyba większe od Focusa.
Laguna? Ta wersja pozbawiona jest już tych wad że psuje się CAŁA elektryka/elektronika?
Saab 9-3 kombi ładne (to z pionowymi światłami z tyłu), dziwne w środku ale z zew prezentuje się super. Niestety kombi jak na lekarstwo.

A vectra / signum to złe opcje?
Ostatnio edytowany przez Dziabąg, 20 Gru 2016, 07:40, edytowano w sumie 1 raz
Dziabąg
Nowicjusz
 
Posty: 10
Rejestracja: 18 Gru 2016, 23:07
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy od: 10 10 2008
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Vectra B
Silnik: 2.0DTi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

Re: Moje czwarte auto - do 20 tys.

20 Gru 2016, 00:29

Dziabąg napisał(a):OK, 1.8T, przyzwoite osiągi, ale który 1.8T? Jest ich 4 odmiany. A jak taka turbina działa w benzynie? Czy to tak jak w TDi - brak turbiny i auto praktycznie nie przyspiesza? Czy to tylko taki "dodatek" i bez niej auto chodzi jak zwykle 1.8? Czy taka turbina jest równie wrażliwa i podatna na rozsypywanie się co 150tys km?

Najczęściej spotykany to bodajże 1,8t 163 KM, ponadto turbo wszędzie jest istotną sprawą i trzeba dbać nawet w 1,6 hdi :D jak zalejesz auto olejem mineralnym i zaczniesz dusić ledwo po wyjechaniu z parkingu nim się porządnie rozgrzeje to poleci turbo szybko :)
1,8T podobno ma słaby dół a do tego 4 gary, ja bym poważnie pomyślał nad jakimś V6 - kultura pracy i brzmienie jak dzień do nocy :wink:
1,8T fajny ale robotę to może robi w Polo 1,8T albo A3 czy Golfiaczu, a A4 to już krowa, mimo turbo cudów bym się nie spodziewał, chyba że jakieś intercoolery zmieniane, wydechy i strojenia :)
Pionek
Początkujący
 
Posty: 168
Rejestracja: 14 Gru 2016, 16:30
Auto: Honda Accord
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowe VW Transportery T6 dla Policji Nowe VW Transportery T6 dla Policji
    Volkswagen Samochody Użytkowe, na zamówienie Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu, w procedurze przetargu publicznego, na początku grudnia dostarczył Policji flotę 100 Transporterów T6 z silnikiem ...
    [C] Marea 1,9 / Focus mk1 1,8 / 306 2,0 / Megane I 1,9 / Octavia I 1,9 [C] Marea 1,9 / Focus mk1 1,8 / 306 2,0 / Megane I 1,9 / Octavia I 1,9
    Podstawowe kryteria zestawienia: - kombi segmentu C - silnik diesla o mocy ok. 100KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 1999r. Wytypowane modele do zestawienia: - Fiat Marea Weekend 1,9 JTD - 105KM - Ford ...

  • Re: Moje czwarte auto - do 20 tys.

    20 Gru 2016, 07:38

    Pionek napisał(a):Najczęściej spotykany to bodajże 1,8t 163 KM, ponadto turbo wszędzie jest istotną sprawą i trzeba dbać nawet w 1,6 hdi :D jak zalejesz auto olejem mineralnym i zaczniesz dusić ledwo po wyjechaniu z parkingu nim się porządnie rozgrzeje to poleci turbo szybko :)
    1,8T podobno ma słaby dół a do tego 4 gary, ja bym poważnie pomyślał nad jakimś V6 - kultura pracy i brzmienie jak dzień do nocy :wink:
    1,8T fajny ale robotę to może robi w Polo 1,8T albo A3 czy Golfiaczu, a A4 to już krowa, mimo turbo cudów bym się nie spodziewał, chyba że jakieś intercoolery zmieniane, wydechy i strojenia :)


    Dbanie o turbine mam już we krwi...po zajechaniu dwóch ciągle sprawdzanie stanu oleju czy minuta na ochlodę po jeździe to już nawyk.

    Chwila chwila... 1.8T 163 km? Pod jakim względem oprócz jak mniemam turbodziury to krowa? toż to ma 8.6sek do setki! Przecież to rakieta w porównaniu z 15 sek które osiągam obecnie. Tak jak pisałem starczyło by I 10sek. V6? Może i chciałoby się takim pojeździć ale litraz przekracza 2.0. Poza tym 13 l /100km miasto to już ciut za dużo. No i 8.8 sek do setki ;) wiem wiem pewnie elastyczność, idzie od samego dołu itd. A jak koszty napraw i jak z awariami takiego v6? Z ciekawości pytam, bo tak jak pisałem rakiety nie oczekuje, raczej komfortu w postaci zapasu mocy pod stopa. I czy takie silniki się wogole gazuje? No i nie widzę 6 biegów...
    Pozdrawiam
    Paweł
    Dziabąg
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Rejestracja: 18 Gru 2016, 23:07
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy od: 10 10 2008
    Przebieg/rok: <1tys. km
    Auto: Vectra B
    Silnik: 2.0DTi
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2001

    Re: Moje czwarte auto - do 20 tys.

    20 Gru 2016, 15:00

    W v6 już jest drogo z eksploatacją. Np nie idzie dojść do ładu z jego uszczelnieniem
    Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
    mike
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 8914
    Zdjęcia: 11
    Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
    Miejscowość: Zawiercie|Kraków
    Prawo jazdy od: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008

    Re: Moje czwarte auto - do 20 tys.

    20 Gru 2016, 18:21

    Powiem tak - auto do 2.0 l ze wzgledu na koszt ubezpieczenia.

    EDIT: ok, napisalem bzdure bez wczesniejszego rozeznania. Cos tam ktos mi powiedzial i tak zostalo. Roznice w ubezpieczeniu do 2.0 i np do 3.0 nie sa az tak znaczace. W zaleznosci od ubezpieczyciela roznica 600 zl czy 800 zl to niewiele biorac pod uwage ew koszty napraw i nerwy zwiazane z kupnem "nieoptymalnego" motoru.

    A wiec reasumujac:
    - saab odpada. Polift jest juz za drogi, kokpit mnie odrzuca, no i kwestia dostepnosci czesci. Saabow jest chyba jednak dosc malo

    - Volvo v50 - super propozycja. Genialny w srodku, ladny na zewnatrz, sporo czesci od Forda poza tym samych Volvo jest sporo. Ale polecany silnik nie spelnia moich kryteriów. Co godnego uwagi DO 2.0? LPG nie jest warunkiem.

    - nie przekonam sie do tych Lagun. Wciaz jest to dla mnie symbol mega awaryjnosci.

    - Audi A4 B6 1.8T - spelnia wszelkie kryteria. Tylko ten wiek.

    - Signum/VC polifty 2.0T, Focus, Astra H - tu bez zmian, rozumiem ze te opcje nie sa jakimis zlym wyborem bo nikt jeszcze ich nie wysmial ;) wciaz tylko nie wiem jakie silniki dla Astry H kombi.

    Dzieki za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam i mam nadzieje na dyskusji ciag dalszy ;)
    Paweł
    Ostatnio edytowany przez Dziabąg 20 Gru 2016, 18:58, edytowano w sumie 3 razy
    Pozdrawiam
    Paweł
    Dziabąg
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Rejestracja: 18 Gru 2016, 23:07
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy od: 10 10 2008
    Przebieg/rok: <1tys. km
    Auto: Vectra B
    Silnik: 2.0DTi
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2001

    Re: Moje czwarte auto - do 20 tys.

    20 Gru 2016, 18:32

    Dziabąg napisał(a):kwestia dostepnosci czesci. Saabow jest chyba jednak dosc malo
    bzdury
    Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
    mike
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 8914
    Zdjęcia: 11
    Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
    Miejscowość: Zawiercie|Kraków
    Prawo jazdy od: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008

    Re: Moje czwarte auto - do 20 tys.

    20 Gru 2016, 19:04

    mike napisał(a):
    Dziabąg napisał(a):kwestia dostepnosci czesci. Saabow jest chyba jednak dosc malo
    bzdury


    Ok, prosto i zwięźle ;) powiedz jeszcze mike co jest bzdurą? To ze tych Saabow jest dosc malo (mniej niz VC, Astr, Focusów...) czy to ze dostepnosc czesci jest ograniczona (oczywiscie mowa o elementach niewspolnych dla VC/Signum - Saab 9-3, typu elementy budy)?

    Pozdrawiam
    Paweł
    Pozdrawiam
    Paweł
    Dziabąg
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Rejestracja: 18 Gru 2016, 23:07
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy od: 10 10 2008
    Przebieg/rok: <1tys. km
    Auto: Vectra B
    Silnik: 2.0DTi
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2001

    Re: Moje czwarte auto - do 20 tys.

    20 Gru 2016, 19:11

    V50 z 2.0 do 10 lat - w dobrym stanie, bez przygód będzie ciężko znaleźć
    Szukasz nowego Volvo lub Forda, nie wiesz które?
    Potrzebujesz pomocy w skonfigurowaniu wymarzonego Volvo,
    Chcesz porównać oferty dealerów?
    Mogę pomóc, zawsze znajdzie się lepsza oferta ;)
    pisz PW.
    Rom33
    Zaawansowany
     
    Posty: 915
    Rejestracja: 20 Lut 2012, 01:03
    Miejscowość: Wisła
    Prawo jazdy od: 15 07 1997
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Volvo V50
    Silnik: 2.0 D 136KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    Re: Moje czwarte auto - do 20 tys.

    20 Gru 2016, 19:33

    czy to ze dostepnosc czesci jest ograniczona


    Mamy XXIw, ograniczona dostępność części jest do aut typu wołga a nie w miarę współczesnego saab'a. Internet, telefony, paczki kurierskie z drugiego końca świata w 3-4 dni. Słaby argument

    Masz zamiar wymieniać "elementy budy"? Chyba, że coś źle rozumiem
    Anglików na części mnogo
    Invi
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1182
    Rejestracja: 04 Cze 2016, 16:15
    Prawo jazdy od: 04 03 1924
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: volvo_s60
    Silnik: 2.5T
    Typ: Sedan/Limuzyna

    Re: Moje czwarte auto - do 20 tys.

    20 Gru 2016, 21:01

    Dziabąg napisał(a):powiedz jeszcze mike co jest bzdurą? To ze tych Saabow jest dosc malo (mniej niz VC, Astr, Focusów...) czy to ze dostepnosc czesci jest ograniczona (oczywiscie mowa o elementach niewspolnych dla VC/Signum - Saab 9-3, typu elementy budy)?
    w dużych miastach jeździ ich całkiem sporo (przynajmniej jak obserwuję ruch w Krk), a dostępność części to tak jak napisał Invi. Nie kupujesz Panharda, Hudsona czy innej Mahindry, tylko kilkunastoletnie auto oparte na populusie. Fajerwerków technicznych tam nie ma, a więc nie ma się co obawiać o części.
    Kumpel nieśmiało zaczyna ogarniać Mietka w115 i był w szoku, że elementy zapłonowe silnika dostał od ręki w motoryzacyjnym :mrgreen:
    Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
    mike
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 8914
    Zdjęcia: 11
    Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
    Miejscowość: Zawiercie|Kraków
    Prawo jazdy od: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008

    Re: Moje czwarte auto - do 20 tys.

    20 Gru 2016, 23:48

    Rom33 napisał(a):V50 z 2.0 do 10 lat - w dobrym stanie, bez przygód będzie ciężko znaleźć

    Pisalem w poprzednim poscie (w EDIT) ze auto nie musi byc DO 2.0l. Kolega Invi polecil silnik 2.4. To tak gwoli przypomnienia :)

    To mnie kolego zmartwiles. W zasadzie nie wspomnialem, ze auto bedzie sprowadzane przez znajomego z niemiec. On jezdzi tam od dawna i sprowadza raczej nowsze i bardziej luksusowe i pewne auta ale przy okazji bedzie szukal cos dla mnie.

    Auto bede kupowal raczej wiosna/lato. To chyba zbyt krotki odstep czasu zeby ceny spadly?

    Invi napisał(a):
    czy to ze dostepnosc czesci jest ograniczona


    Mamy XXIw, ograniczona dostępność części jest do aut typu wołga a nie w miarę współczesnego saab'a. Internet, telefony, paczki kurierskie z drugiego końca świata w 3-4 dni. Słaby argument

    Masz zamiar wymieniać "elementy budy"? Chyba, że coś źle rozumiem
    Anglików na części mnogo


    Nie specjalnie się na tym wszystkim znam. Moge Ci narysować śliczny portret węglem, sepią czy Sangwiną ;) W swojej VB co prawda sam wymienilem turbine + czyszczenie kolektora + plukanie calego ukladu IC z pozostalosci z poprzedniej turbiny ktora sie rozsypala 8) ale na tym moja wiedza o autach sie konczy. Dlatego pisze na to Forum proszac Was o dobre rady (za wszystkie wielkie dzieki!).

    No ok, mozna sprowadzic, ale czy to nie sa jakies kosmiczne koszty?

    Elementy budy - chyba wciaz kupuje sie np maske przod po przygodach z kamieniami czy zderzak po tym jak kobieta probowala parkowac obok ciebie? Czy obecnie juz tylko szpachla i prostowanie ;) Takie zakupy to chyba nic nadzwyczajnego? :)
    Pozdrawiam
    Paweł
    Dziabąg
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Rejestracja: 18 Gru 2016, 23:07
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy od: 10 10 2008
    Przebieg/rok: <1tys. km
    Auto: Vectra B
    Silnik: 2.0DTi
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2001
     
    • Warto przeczytać
    • Autosacrum 2006
      XX Miedzynarodowy Zlot Fanow Volkswagena
      Mercedes-Benz Klasa GLA 200 CDI 4MATIC
      Ford Focus MK1