Mondeo MK2 - skrzynia biegów i sprzęgło

11 Kwi 2014, 07:04

Witam. Mam masę dziwnych problemów z Fordem Mondeo MK2 1998r 1.8TD.
Problemy powstały po wymianie kompletnego sprzęgła i wysprzęglika.
Nie wiem co zrobiłem źle że dzieje się tak a nie inaczej.

1. samochód na nowej tarczy jest jak by wolniejszy
2. ma mniejsze przyspieszenie - nieznacznie ale mniejsze
3. pozostawiony na pierwszym biegu, silnik wyłączony, auto przodem go drzwi garażowych - bardzo stromy podjazd - puszczam hamulec a samochód z poślizgami ale jedzie do przodu!!!!
Zachowuje się tak na wszystkich górkach itp. Nie ważne czy zostawię go na jedynce czy na wsteczny. Jeśli jest jakiekolwiek wzniesienie - samochód sam odjedzie. Im wyższy bieg - tym szybciej i lżej to zrobi.
4. gdy kupiłem auto - skrzynia biegów strasznie rzęziła. Jest głośniejsza o 200% od silnika podczas jazdy. sprawdziłem stan oleju. Było 1L. uzupełniłem nowym (prawie 3L). Dwa dni było ciszej - teraz rzęzi tak samo głośno jak wcześniej.
Czy jest to naprawialne we własnym zakresie czy wymieniać skrzynię?

Najbardziej jednak zastanawiam mnie co się dzieje ze sprzęgłem. Wysprzęglik z Intercarsu firmy LPR. Sprzęgło i docisk LUK. Wymiary prawidłowe.
Zamontowane prawidłowo. Wycentrowane, przykręcone momentem takim jak trzeba.
Odpowietrzone.
Proszę o porady.
tantalini
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 118
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Warszawa i N.D.Mazowiecki
Prawo jazdy: 19 07 1996
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mondeo MKII
Silnik: Endura 1.8TD
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

11 Kwi 2014, 17:04

A jak masz przebieg bo skrzynia jest bardzo wytrzymała i spokojnie wytrzymuje ponad milion kilometrów.. Ogólnie po tym co piszesz to chyba kupiłeś rzęcha.. Ile za niego dałeś :?: Biegi wchodzą normalnie?
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

11 Kwi 2014, 17:11

tak, normalnie prócz jedynki. Jedynka ciężej jak reszta i to dwukrotnie.
Nie mów co było i jak może być - mów jak jest!
tantalini
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 118
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Warszawa i N.D.Mazowiecki
Prawo jazdy: 19 07 1996
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mondeo MKII
Silnik: Endura 1.8TD
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

11 Kwi 2014, 17:13

A czy podczas odpalania słyszysz uderzenie?
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

12 Kwi 2014, 06:30

To nie poduszki kolego :-) Poduszki całe. Wczoraj skrzynię kupiłem bo z życia wiem że zamęczona. Na litrze oleju i to nie wiadomo jak długo. Sądzę że rok minimum.
Auto szrotem było. Brak progów, podłogi, nadkol, kielichy z tyłu w powietrzu, luzy, stuki, puki, brak ABS, brak klimy, brak Turbo. Miałem na samochód 24000zł i szukałem 6 miesięcy. Jestem lakiernikiem z zawodu a z doskoku od lat blacharzem. Przekopałem cały rynek. Straciłem 3000zł na dojazdy i wizytacje. Nie dam w komisie 25000zł za trzy samochody tzn. jeden poskładany z trzech. To co się dzieje na rynku używanych samochodów to jeden wielki wał. 85% diesli ma problemy z kompresją. 70% samochodów remontowanych po taniości na handel (chińskie wahacze, amorki itp.). Prawie 70% samochodów miało dzwona i uwierz mi na słowo - wiem co mówię bo mam sprzęt i umiem to sprawdzić.
Potrzebowałem wozu do pracy. Jakieś 4000-5000km miesięcznie. Tylko Diesel bez zabawy w wiecznie padające LPG. Szukałem czegoś na wtryskach bez pompowtryskiwaczy, DPF i bez dwumasy. W czasie około pół roku sprawdziłem równiuteńkie 344 samochody na terenie woj. Mazowieckiego. Dziś wiem jedno. Im droższy w komisie - tym większy wał a jak już się znajdzie rodzynek to jest w cenie nowego na zachodzie ot by wczorajsze Mondeo MK4 w komisie na Bielanach w Warszawie. 2009r, 195000km, 2.0TDCi, klima itp. za 48000zł. Bez jaj! 11000 euro za prawie 6 latka? Za 7999euro mam nową Fiestę na Zachodzie a za 10999 już z klimą i w dieslu.
Postanowiłem kupić wraka i go remontować. Auto na dzien dzisiejszy ma:
- wyremontowaną podłogę
- nowe reperturki nadkol
- nowe kielichy
- nowe progi wewnętrzne i zewnętrzne
- naprawione wszystkie ogniska korozji
- jest już pomalowany w inny kolor i czeka na polerkę
- ma już klimę
- działa turbo
- silnik dopieszczony (rozrząd, filtry, świece ż., kompresja cacy)
- nowe wahacze, łączniki itp.
- zbieżnośc na wszystkich kołach 0,00
- działa elektryka, elektronika
- nowe sprzęgło, wysprzęglik, docisk

Samochód jest w wersji GHIA więc full wypas. Została mi skrzynia i olej oraz układ hamulcowy który także będzie nowy. Chińszczyzny nie pakuję. Tylko TRW, Febi, LUK, Sahs, KYB.

Sam regulowałem dawkę paliwa i pompę. Spalanie mam na poziomie 6l on w trasie mieszanej. 60% Warszawa - reszta po za.
Ostatnie tankowanie za 100zł na Esso i do wczoraj 314km więc średnia piękna lecz wczoraj zwiększyłem dawkę na boosterze przy pompie by miał lepsze odejście. Auto nie kopci wcale. Katalizatory zdrowe, tłumiki także. Takie coś jak Mondeo MK1,2 z silnikami 1.6 czy nawet 1.8 w gazie szans nie mają. Autko bez najmniejszego oporu idzie 180km/h bo już sprawdzane.

Patrząc na wałki w komisach - wolałem kupić złom za 2000zł i zainwestować 15-18tys.zł w naprawę. Wszystko robię sam więc 18000zł na części to dwa nowe Mondeo.
Wczoraj przywiozłem skrzynię od rozbitka z Niemiec. Rozbitek z 1999r i z przebiegiem 155000km od pierwszego właściciela. Od nowości zarejestrowany pod Monachium na jednego dziadka. Skrzynia kosztowała w przeliczeniu 150zł :-) więc jak widać - 3 razy taniej jak na Allegro gdzie złom jest w cenie złota.
Przy wymianie skrzyni zrobię uszczelniacze półosiek i przeguby przy okazji.
Wydałem dopiero 7500zł w części i 2000zł w auto.
Jestem zadowolony jak ch...a. Mam nowe mondeo Mk2 i chyba jedyne takie a komisy - niech kiszą dalej ten powypadkowy złom. Na prawdę. Blacharz i lakiernik w jednym - auta w Polsce nie znajdzie.
Nie mów co było i jak może być - mów jak jest!
tantalini
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 118
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Warszawa i N.D.Mazowiecki
Prawo jazdy: 19 07 1996
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mondeo MKII
Silnik: Endura 1.8TD
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

14 Kwi 2014, 08:37

Nie wymienia się samej tarczy sprzęgła. Tak robili rzemieślnicy 30 lat temu.

https://www.forumsamochodowe.pl/vw-polo-1-0-6n2-2001-problem-z-biegami-r-1-2-vt60733.htm
Strimi
Początkujący
 
Posty: 79
Prawo jazdy: 04 05 1985
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford S-MAX
Silnik: 2,5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid - test spalania
    Rzeczywiste średnie zużycie paliwa w teście What Car: 5,43 l/100 km Główne zalety nieco mniejszej od RAV4 Hondy CR-V Hybrid to wysoki komfort podróżowania, dużo przestrzeni dla pasażerów i oczywiście ...
    Z tymi samochodami właściciele nie chcą się rozstawać
    W zestawieniu 10 modeli, które ich pierwsi właściciele posiadają najdłużej, znalazły się wyłącznie japońskie samochody. Zdecydowanie prym wiedzie Toyota z 5 modelami, w czołówce są też Subaru, Lexus i trzy Hondy. ...

14 Kwi 2014, 19:31

Strimi, ja komplet wymieniałem. Tarcza + docisk + wysprzęglik. Jutro podmieniam skrzynkę na inną i dam inny wysprzęglik. Wsadzę LUKa bo ten LPR to jakiś dziwny. Nowy a łożysko słyszę więc szmelc i tyle. Nie polecam LPR :no:
Nie mów co było i jak może być - mów jak jest!
tantalini
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 118
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Warszawa i N.D.Mazowiecki
Prawo jazdy: 19 07 1996
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mondeo MKII
Silnik: Endura 1.8TD
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

16 Kwi 2014, 19:09

To nie skrzynia rzęzi. Skrzynia która pracuje cichuteńko (sprawdzone w innym aucie przed wyjęciem) obecnie ma nowy Fordowski olej. Wszystko ok a dźwięki po podmiance zostały. Pora szukać w silniku.
Nie mów co było i jak może być - mów jak jest!
tantalini
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 118
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Warszawa i N.D.Mazowiecki
Prawo jazdy: 19 07 1996
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mondeo MKII
Silnik: Endura 1.8TD
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998