Najważniejsze parametry - zakup głośnków profesjonalnych

Najważniejsze parametry - zakup głośnków profesjonalnych

21 Wrz 2008, 05:24

Witam i pozdrawiam wszystkich
Mam problem z wybraniem glosnikow do samochodu, tzn. przeszukujac rozne strony www, rozne firmy itd. nie wiem czym mam sie kierowac kupujac glosniki.. poszukuje profesjonalnej porady..
wiec tak:
na poczatku sa Waty, czy RMS jest najwaznijeszy czy np. Max Watts i peal power tez sie liczy i czym sie rozni ??
potem jest sensivity(czulsc) 87dB, 91dB, 93db itd. im wyzsze tym lepsze ??
potem jest Frequency Response 40-22,000 Hz, 70-28,000Hz 75-23,000 Hz, n czym to polega tzn. im wyzej tym lepiej ?? czy im wieksza roznica tym lepiej ??
czym sie roznia 2ohm od 4 ?? jak lepiej podlaczyc sprzet i na czym polega roznica

chce kupic jak najleszy sprzet a nie wiem czym mam sie kierowac. Mam z przodu i z tylu 6.5 cala glosniki i takie chce kupic zeby nie robic dodatkowych dziur itd. napewno wszystkie beda z tweeterami tylko nie wiem czy jest sens kupowania glosnikow do tylu z tweeterami czy tlyko do przodu a moze z tylu lepiej wsadzic 6x9 ??

wdzieczny bylbym za kazda pomoc
jakie firmy sa najlepsze ?? kicker, rockford, infinity ??
pozdr

to sa glosniki na ktore wpadlem szukajac
http://www.onlinecarstereo.com/CarAudio ... ctID=14414

http://www.sonicelectronix.com/item_106 ... 5+VR3.html

http://www.sonicelectronix.com/item_956 ... 65+KF.html

http://www.brilliant-electronics.com/ca ... ss65.2.htm

http://www.crutchfield.com/S-hnHFxybAJ5 ... =108perf61
matino
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 21 Wrz 2008, 04:52

Re: Najważniejsze parametry - zakup głośnków profesjonalnych

21 Wrz 2008, 13:09

Więc tak... Zawsze, ale to zawsze zwracaj uwagę na moc RMS głośnika a nie na moc maxymalną. Moc RMS jest to moc jaką dysponuje głośnik przez cały czas, natomiast moc maxymalna jest to moc jaką głośnik może osiągnąć tylko przez krótką chwilę (np przy jakimś większym natężeniu dźwięków w utworze).
Sensitivity (czułość), nazywana też skutecznością- Im wyższa tym lepiej. głośniki ze skutecznością 91dB zagrają głośniej niż głośniki ze skutecznością 89 dB.
Frequency Response (pasmo przenoszenia) - im większy zakres tym lepiej. Np głośniki z pasmem 40-23,000Hz powinny zagrał ładniej niż głośniki z pasmem 45-21,000Hz. Pierwsza liczba (45) odpowiada za najniższe częstotliwości jakie może odtworzyć głośnik. Druga liczba (21) odpowiada za najwyższe częstotliwości jakie dany głośnik może odtworzyć.
Ohm jest to opór przepływu prądu. Im wyższa impedancja ( opór) głośnika, tym mniejszy prąd będzie przepływał przez głośnik. Głośnik który ma 4 Ohm będzie pobierał mniej prądu ze wzmacniacza, niż głośnik który ma 2 Ohm. Jednocześnie głośnik który ma 2 Ohm powinien zagrać głośniej niż ten który ma 4 Ohm. Jednak przy 2 Ohm kontrola wzmacniacza nad tym głośnikiem jest mniejsza niż nad głośnikiem który ma 4 Ohm. Dlatego najlepiej kupować głośniki które mają 4 Ohm.

Mimo wszystko przy kupnie głośników radzę najpierw posłuchać jak one grają, bez patrzenia na parametry. Często jest tak, że głośniki z gorszymi parametrami zagrają o niebo lepiej niż te z lepszymi parametrami.

Głośniki Rockforda i Focala są już naprawdę dobre. Kicker z tego co wiem, jest jednak troszkę słabszą firmą.
Mogę jeszcze polecić głośniki JL Audio, Polk audio, DLS (ale te wyższe modele), Morel i jeszcze pewnie parę innych:). Zależy tylko to od tego ile możesz przeznaczyć kasy na głośniki.
Wspaniała muzyka na wspaniałym sprzęcie:) Wszystko czego potrzebuje:)
Bryza
Początkujący
 
Posty: 109
Rejestracja: 05 Sie 2007, 20:52

Re: Najważniejsze parametry - zakup głośnków profesjonalnych

22 Wrz 2008, 04:17

dziekuje za mistrowska odp. posluchalem paru glosnikow i stwierdzilem ze Soundstream tarantula najbardziej mi sie podoba
pozdr.
matino
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 21 Wrz 2008, 04:52
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie daj się przekręcić Nie daj się przekręcić
    Czy wiesz o tym, że kupując samochód sprowadzany z zagranicy, możesz żądać od sprzedawcy certyfikatu z ostatniej kontroli pojazdu wykonanej w kraju pochodzenia samochodu z informacją o jego przebiegu.
    Niebezpieczne mrozy, śnieg i oblodzone drogi Niebezpieczne mrozy, śnieg i oblodzone drogi
    Nowy Rok przywitał kierowców bardzo niskimi temperaturami i mrożącym wiatrem, a teraz sypnęło śniegiem. W takich warunkach jazda samochodem bywa bardzo niebezpieczna.

  •  
    • Warto przeczytać
    • DSCN5829
      Miasteczko Master Truck o zachodzie słońca
      Chevrolet Master Eagle 1933, tył
      Volkswagen Golf III, srebrny, dziewczny, 5
      Renault Megane R.S. 275 Trophy, przód