Napęd na wszystkie koła w Oplu Insignia Country Tourer i OPC

Napęd na wszystkie koła w Oplu Insignia Country Tourer i OPC

17 Gru 2013, 12:03

Opracowując wariant napędu 4x4 do Insignii, inżynierowie Opla skoncentrowali się na optymalizacji dynamiki prowadzenia pojazdu. Konstrukcja samego napędu na wszystkie koła oraz sposób jego połączenia z magistralą CAN są podobne do rozwiązań zastosowanych w modelu Mokka, ale na tylnej osi oprócz wielotarczowego sprzęgła zastosowano także elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym (eLSD).

Image

Dzięki temu zmienny rozdział mocy jest możliwy nie tylko wzdłużnie, między przednią a tylną osią, ale także poprzecznie, między tylnymi kołami. Optymalną adaptację dynamiki jazdy gwarantują sportowa charakterystyka ustawień modułu sterującego oraz możliwość przekazania całego momentu obrotowego na tylną oś. Wraz z elektronicznie sterowanym mechanizmem różnicowym o zwiększonym tarciu wewnętrznym, który także płynnie reguluje rozdzielaniem mocy w zależności od sytuacji, układ napędowy w Oplu Insignia 4x4 daje kierowcy poczucie maksymalnego panowania nad pojazdem. Do charakterystyki napędu na wszystkie koła dopasowano także strategię sterowania ESP. Dzięki temu kierowca może w pełni wykorzystać ulepszone właściwości dynamiczne Insignii z napędem 4x4, zwłaszcza we wzmocnionej wersji OPC z 325-konnym silnikiem. Błyskawicznie reagujący napęd na wszystkie koła Opla przyczynia się zarówno do poprawy bezpieczeństwa, jak i zwiększenia przyjemności prowadzenia pojazdu.

źródło: Opel
Kacper
Stały forumowicz
 
Posty: 3898
Zdjęcia: 3295
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Napęd na wszystkie koła w Oplu Insignia Country Tourer i OPC

18 Kwi 2015, 08:58

Wraz z elektronicznie sterowanym mechanizmem różnicowym o zwiększonym tarciu wewnętrznym, który także płynnie reguluje rozdzielaniem mocy w zależności od sytuacji, układ napędowy w Oplu Insignia 4x4 daje kierowcy poczucie maksymalnego panowania nad pojazdem.


Czekam tylko na pierwsze poważne testy jakościowe. Zobaczymy jak to naprawdę będzie. Już wiele rzeczy ludzie opisywali. Muszę zobaczyć to na żywo.
Marconi
Początkujący
 
Posty: 117
Rejestracja: 21 Lip 2014, 21:57
Prawo jazdy od: 16 09 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Kia Sportage
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Łańcuchowe rozrządy nie są bezobsługowe Łańcuchowe rozrządy nie są bezobsługowe
    Jeśli nie chcesz mieć problemu z łańcuchowym napędem rozrządu, powinieneś nauczyć się dbać o nowoczesny silnik. Myślisz, że skoro kupiłeś nowy lub kilkuletni samochód, to nie musisz nawet zaglądać pod maskę pomiędzy ...
    [F] Audi A8 D2 4,2 / BMW 740i e38 / Lexus LS 400 mk2 / Merc S 430 [F] Audi A8 D2 4,2 / BMW 740i e38 / Lexus LS 400 mk2 / Merc S 430
    Podstawowe kryteria zestawienia: - limuzyna segmentu F - silnik V8 - modele z ok. 1999r. Wytypowane modele do zestawienia: - Audi A8 D2 4,2 - 310KM - BMW 740i e38 - 286KM - Lexus LS 400 mk2 UCF20 - 294KM - Mercedes S430 w220 ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • 1/4 mili Bemowo
      Fiat 125p, kwadratowa lampa
      VERVA Street Racing 2010
      Nissan 200SX s13, biały, drift, 2