Niedogrzany silnik Audi A3

29 Lut 2016, 21:29

Witam forumowiczow! Mam maly problem z temperatura silnika i ogrzewaniem w kabinie. Obydwie sa za niskie, krzykniecie na pewno ze to wina termostatu zastanowilbym sie jednak jeszcze nad wentylatorem chlodnicy poniewaz uruchamia mi sie on od momentu wlaczenia zaplonu do jakis 5 minut po wyciagnieciu kluczyka ze stacyjki. Czy moze okazac sie ze chlodzi on na tyle mocno ze az zabiera mi cieplo z kabiny? Wyczytalem gdzies ze to przez niego silnik moze byc caly czas niedogrzany deneruwje mnie to troszke bo mam strasznie wysokie spalanie ok 10/11l na 100 przy silniku 1.6 to troszke duzo.. W dodatku wentylator przy starcie strasznie piszczy/trzeszczy nie bardzo wiem jak to nazwac ale kiedy juz sie rozkreci problem ustaje. Od czego powinienem zaczac kupilem troszke rozgruchotany samochod po malu ogarniam go do kupy budzet jest ograniczony wiec stopniowo od najwazniejszych rzeczy musze zaczac ;)
Pozdrawiam :ok:
kamilk007
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 17 04 2010
Przebieg/rok: 27tys. km
Auto: Audi A3 2000
Silnik: 1.6 101KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

29 Lut 2016, 21:38

A może warto sprawdzić czy czasem nie ma podobnego tematu ? Dosłownie pod twoim tematem jest identyczny szeroko opisany:
audi-a3-nagrzewanie-silnika-vt90567.htm
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

01 Mar 2016, 10:18

Co do samego wentylatora - napewno jest on jedna z przyczn ( jak nie jedyną ). Nie powinien on pracować bez potrzeby. Warto więc zacząć od kontroli czujnika, który go włącza. A jak już uporasz się z wentylatorem, a problem nadal będzie występował, to tak jak pisał kolega wyżej - jest temat o tym samym problemie, w kórym toczy się dość szeroko rozwijająca się dyskusja. Koledzy prawdopodobnie nawet znaleźli problem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Kwi 2016, 10:24

W a3 nie ma wiskozy?

Jak masz podwyższone spalanie jeszcze to stawiałbym jednak na termostat.
Najpierw podłącz VAG'a i sprawdź rozbieżności pomiędzy blokami pomiarowymi dla ECU i na kokpit.
Wykluczysz w ten sposób błąd czujnika.
Emejcz
Początkujący
 
Posty: 126
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: A4 B5 FL
Silnik: 1.8t 150KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Siedmiomiejscowy Lexus RX
    Jak podaje japoński magazyn Mag-X, premiera wydłużonej wersji bestsellerowego crossovera Lexus RX z kabiną o trzech rzędach siedzeń ma nastąpić już na jesiennym Tokyo Motor Show, a do sprzedaży ruszy w styczniu 2018. Według ...