Nietypowe falowanie obrotów

Nietypowe falowanie obrotów

08 Lip 2016, 23:27

Witam

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



załączam filmik, na którym widać dosyć nietypowe falowanie obrotów. Silnik jest rozgrzany, samochód stoi w miejscu, noga zdjęta z gazu, a obroty skaczą. Niedawno wymieniłem silnik krokowy, przed wymianą obroty podobnie skakały. Miał ktoś podobny problem? Co może być przyczyną?
Z góry dzięki
adasiel
Nowicjusz
 
Posty: 15
Rejestracja: 29 Paź 2015, 13:23
Auto: Volvo s40
Silnik: 1.6 109KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Nietypowe falowanie obrotów

09 Lip 2016, 05:57

Np.zabrudzony korpus przepustnicy,czyszczenie i adaptacja.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6556
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: Nietypowe falowanie obrotów

09 Lip 2016, 17:01

Ok dzięki, a co do tej adaptacji to wystarczy odłączyć na jakiś czas akumulator? Czy koniecznie trzeba pod kompa podpinać?
adasiel
Nowicjusz
 
Posty: 15
Rejestracja: 29 Paź 2015, 13:23
Auto: Volvo s40
Silnik: 1.6 109KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Nietypowe falowanie obrotów

15 Wrz 2016, 21:50

Witam, pacjent golf 2.08v 2001,
faluje na niskich jak i wyzszych obrotach wahania ok 500obr/min.,
wymienione przewody WN, swiece filtry wyczyszczona i zaadaptowana przepustnica.
Jest tak, ze przy zmianie biegow obroty podchodza do gory o jakies 500obr., po czym dopiero opaduja. Czy moze to byc przepływomierz? Auto lekko przymula w zakresie 1000-2000 obr.
Podpiety vag pokazuje -16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1
P0172 - 35-00 -
Po wykasowaniu czasami powraca, wklejam dwa linki przy pierwszym trzymam noge na obrotach, a one faluja-

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]




A tak wyglada odpalanie

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]




Osobiscie zminilem rozrzad punkty zgrane bez zmian
Nowa przepustnica zaadaptowalem vagiem
Nowa sonda lambda
Regulator cisnienia paliwa
Nowy modul (cewka)
Przewody i swiece
czujnik przeplywomierza
Rozebrany sprawdzony i na nowo uszczelniony kolektor ssacy
Nowe wszystkie filtry
Nowe weze odmy
Weze podcisnienia nowe szczelne
Zaraz po krotkiej pracy wyskakujacy blad za bogatej mieszanki na sondzie.
Objawy nawet troche pogorszyly sie bo teraz dusi sie prz 1800-2000 po calkowitym wcisnieciu pedalu gazu.
Powyzej 2000 ciagnie prawie idealnie.
Blagam pomozcie bo juz nie moge ,moze to powietrze dostaje sie do wtryskow?Badz jest niezauwazalny przedmuch na wylocie przed sonda? prosze niech ktos cos podpowie
tomangel
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 12 Sie 2016, 16:00
Auto: vw gokf 4 gti
Silnik: 2.0 8v
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

Re: Nietypowe falowanie obrotów

21 Wrz 2016, 14:51

A jak ogólna kondycja silnika? Próbowałeś rewitalizować?
cat11
Nowicjusz
 
Posty: 21
Rejestracja: 28 Lis 2011, 11:46
Prawo jazdy od: 01 01 1979

Re: Nietypowe falowanie obrotów

21 Wrz 2016, 15:26

Pierwsze w takich przypadkach to należy sprawdzić szczelność dolotu,potem ciśnienie sprężania.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6556
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowa jakość aut poflotowych * Nowa jakość aut poflotowych *
    Zmienia się rynek aut poflotowych i poleasingowych. I są to widoczne zmiany na lepsze. Coraz łatwiej znaleźć wśród takich aut oferty atrakcyjne pod każdym względem. Jeszcze nie tak dawno oferta samochodów pokontraktowych ...
    Motor Show Poznań 2016 Motor Show Poznań 2016
    Najważniejsza impreza motoryzacyjna tego roku "Motor Show 2016" już wystartowała. Targi motoryzacyjne w Poznaniu potrwają do niedzieli 3 kwietnia. Tegoroczna edycja jest niezwykle ciekawa. Nie tylko za sprawą liderów ...

  • Re: Nietypowe falowanie obrotów

    22 Wrz 2016, 12:17

    Rozwalaja mnie takie odpowiedzi
    Jak byk napisane Szczelnosc DOLOTOWA sprawdzona na 100% rozlozona i zlozona.
    Jest jeden mankament ktory mnie niepokoi to wydech zaczynam slyszec jak by nieszlelny kolektor wydechowy (ledwo co slyszalny przedmuch)Jutro rozbieram calosc i sprawdzam pod cisnieniem,mam nadzieje ze to bedzie to.Zloze i dam znac czy sa jakies poprawy.Na dkdatek tak jak kolega napisal sprawdze cisnienie na cylindrach i popodmienie wtryskiwacze bycoze ktorys leje.Bo ciezko pali cieply czy zimny nie ma znaczenia potrzebuje okolo 8 obrotow zeby odpalil.Ale powyzej 2000 obr. Ma moc.Do uslyszenia.
    tomangel
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Rejestracja: 12 Sie 2016, 16:00
    Auto: vw gokf 4 gti
    Silnik: 2.0 8v
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2001

    Re: Nietypowe falowanie obrotów

    10 Paź 2016, 20:03

    tomangel napisał(a):czujnik przeplywomierza
    Wymieniony na oryginał czy zamiennik?

    A katalizator nie jest przypchany? Odczuwasz spadek mocy, przymula trochę czasem?

    tomangel napisał(a):Jest jeden mankament ktory mnie niepokoi to wydech zaczynam slyszec jak by nieszlelny kolektor wydechowy (ledwo co slyszalny przedmuch)
    Moim zdaniem to może być przyczyną falowania obrotów.

    Poradziłeś sobie z problemem?
    Kacper
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3095
    Zdjęcia: 3290
    Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy od: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Nietypowe falowanie obrotów

    11 Paź 2016, 16:29

    Czesc mozna powiedziec ze uporalem sie z problemem wymienilem obie sondy i przeplywomierz na originalny.Teraz jest tylko problem z odpalaniem musze go zakrecic kilkanascie obr. zeby odpalil.Jak cieply pali troszke lepiej ale tez po ok.5 obrotach.
    tomangel
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Rejestracja: 12 Sie 2016, 16:00
    Auto: vw gokf 4 gti
    Silnik: 2.0 8v
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2001

    Re: Nietypowe falowanie obrotów

    12 Paź 2016, 10:34

    tomangel napisał(a):Teraz jest tylko problem z odpalaniem musze go zakrecic kilkanascie obr. zeby odpalil.Jak cieply pali troszke lepiej ale tez po ok.5 obrotach.
    Rozumiem że gasisz samochód na zasilaniu LPG? Spróbuj wyłączyć silnik jak będzie pracował na benzynie i później sprawdzić odpalając raz ciepły, a raz zimny. Zobacz czy będzie jakaś różnica.
    Kacper
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3095
    Zdjęcia: 3290
    Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy od: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Nietypowe falowanie obrotów

    12 Paź 2016, 22:42

    Oj Sorki ze nie dopisalem ale nie posiadam instalacji gazowej a teraz nawet zalalem 97 na probe.Na kazdej stacji te same objawy.Moze to pompa paliwa niedomaga?
    tomangel
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Rejestracja: 12 Sie 2016, 16:00
    Auto: vw gokf 4 gti
    Silnik: 2.0 8v
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2001
     
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006