Nissan Patrol k260 przeróbka na sprężyny

12 Lut 2017, 12:31

Dzień dobry, jestem posiadaczem nissana patrola k260 hiszpana i chciałbym go przerobić na sprężyny ale nie wiem jak to zacząć czy oddać go do warsztatu /kupić dedyka/kombinować samemu jakieś porady zalety/wady i ile to będzie kosztować ?
MrRado
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 31 01 2002
Auto: Nissan Patrol k260
Silnik: 2.8 D
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

15 Lut 2017, 08:44

jeśli nie wiesz takich rzeczy to na pewno sam się za przerabianie zawieszenia nie bierz :unsure:
nie ma dedykowanych zestawów konwersji na sprężyny
ekonomiczny sens tej zabawy jest kontrowersyjny, a czy wygoda mieni się aż tak diametralnie dyskusyjna sprawa
no i tanio nie będzie :mrgreen:

pierwsze i podstawowe pytanie po co chcesz to robić??
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

16 Lut 2017, 17:15

Samochòd ma być przerobiony do ,,off-roadu" jak najniższym kosztem i nie musi być wygodny czy dobrze wybierać nieròwnośći głòwnym powodem pomysłu takie przeròbki miało być zwiększenie wykrzyżu
MrRado
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 31 01 2002
Auto: Nissan Patrol k260
Silnik: 2.8 D
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

16 Lut 2017, 21:05

:no:
-wrzuć mosty z Y60
- oddaj komuś na rzeźbę
-popracuj nad miękkością resorów
- zostaw jak jest

Duży wykrzyż bez blokad jest bezsensowny ma tylko rację bytu przy przepełzaniu siłą pędu przez przeszkodę, jak go skrzyżujesz a nie zblokujesz to i tak nie pojedziesz mimo wyciskania kół do ziemi. :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

16 Lut 2017, 22:33

A jak zamontować tą blokade jakiś link
MrRado
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 31 01 2002
Auto: Nissan Patrol k260
Silnik: 2.8 D
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

17 Lut 2017, 17:46

nie da się zrobić samochodu "do offroadu" tanim kosztem
przeróbka na sprężyny to tak po lekku 5-6 tysi, blokada 2-4 tysie (sztuka)
przyzwoity zestaw zawieszenia bez przeróbek żadnych to 3-4 tysie (cywilny)
zrobienie dobrego zawieszenia i żeby jeszcze to auto prowadziło się dobrze to sztuka nie taka prosta ;) da się to zrobić nawet w zwykłym garażu ale tzreba mieć pojęcie o geometrii, fizyce i troche umiejętności też by się przydało

a jak Ty nie masz pojęcia to tym gdzie i jak wsadzić blokadę to się nawet za to nie bierz bo zepsujesz auto, i zrobisz sobie i nie daj boże komuś innemu krzywde
żaden sport motorowy nie jest tani, offroad tym bardziej
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

18 Lut 2017, 19:26

Blokady, amortyzatory, sprężyny lub Coilover, inne wahacze, modyfikowany Panhard, rozpinany stabilizator, miejsce na koła bo jeśli z jednej strony się wyciska to z drugiej musi się gdzieś schować więc seryjne nadkola będą za małe. Do tego patrząc że chcesz to robić na Patrolu K260 który jest trochę nie ten teges (już nie 160 jeszcze nie GR) czyli wspaniałe RD28T i resor + most C200 to projekt na taka zawiechę to wartość auta x3. Wrzuć lift, koła, windę, kibel rurę i się baw. Ewentualnie podkręć go lekko wrzucając IC, podciągnij pompę i turbo i będzie dawał dużo radości :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna