Nissana Primerę P11 - Dziwne objawy... :(

25 Lut 2008, 20:34

Witam wszystkich forumowiczów.

Posiadam Nissana Primerę P11 SRI 2.0 B+LPG z komputerem. Ostatnio wymieniłem wszystkie filtry włącznie z gazowym, a dziś zauważyłem że autko jakoś dziwnie się zachowuje. Otóż przypuśćmy, że chcę delikatnie ruszyć wciskając tylko troszkę pedał gazu a następnie za metr czy 2 metry zatrzymać się. Obroty zaczynają spadać praktycznie do zera a czasami nawet samochód zgaśnie. Jest to dość uciążliwe zwłaszcza kiedy chcę wyjechać ze stanowiska pod supermarketem czy w momencie kiedy podjeżdżam kawałek na światłach. Dzieje się to tylko na gazie. Na benzynie jest OK. Proszę o pomoc. Czy mam coś wymieniać, czy wystarczy zwykła regulacja? Z tego co wiem, to żeby wyregulować u mnie LPG to trzeba podłączać samochód do komputera.
Z góry dziękuję za informacje i pozdrawiam,
KJ
kamil.lublin
Nowicjusz
 
Posty: 6

26 Lut 2008, 07:40

Po wymianie filtrów należałoby wyregulowac instalacje. Nowe cześci dają nowe parametry spalania.

Regulacja to jakies 25 zl w serwisie gazowym, ja zaplacilem za wymianę filtrów oraz regulację i sprawdzenie szczelności 60 . 8)
wrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!
turbojajko
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 136

28 Lut 2008, 22:48

trezba tylko wyregulowac i to nie potrwa długo podłacza go do komputera wsadza w rure wydechowa weza zeby wiedziec jakie jest spalanie i ci ustawi wszystko tak jak ma byc bo po wymianie filtra gazu tak sie moze dziad pozdrawiam
wampir1717
Aktywny
 
Posty: 440
Miejscowość: NY

03 Mar 2008, 21:20

Witam...
Widzę, że to nie jest takie łatwe jak się wydaje. Jak pisałem powymieniałem wszelkie filtry, kupiłem i założyłem nowe świece a tu cały czas tak samo. Pojechałem więc do gazownika u którego była montowana instalacja a tu jak się okazało trzeba było autko podłączać do laptopa bo moją instalacją zarządza jakiś mały komputerek. Podłączył tego laptopa a tu ZONK. Nie mógł zsynchronizować go z autkiem. Myślał, myślał i wymyślił, że zamiast silniczka krokowego na rurze założy zwykłą śrubę, wsadzi w wydech jakiś czujnik i będzie ustawiał. Kręci, kręci a tu nagle BUM gdzieś pod machą. Stwierdził, że trzeba wymienić kopułkę i palec bo na niskich obrotach nie wypala gazu czy coś takiego. Kupiłem części (koszt 60 zł) i jutro jadę znów do nich. Ciekawe co teraz wymyślą, hehe.
Pozdrawiam
kamil.lublin
Nowicjusz
 
Posty: 6

04 Mar 2008, 18:28

Chłopie,zmień tego gazownika,zanim rozwali ci autko!!!Zamiast silniczka krokowego śruba?Przy regulacji????Ten gazownik takich "Bum" musiał już kilka mieć i coś mu się z głową stało.Jeżeli nie mół on zsynchronizować swojego laptopa z komputerm gazowym,to miał albo nawalony laptop,albo nieodpowiednie oprogramowanie.Ani kopułka ani palec nie mają nic wspólnego z połączeniem się z komputerem.Mogą te elementy wpływać na gorszą pracę silnika na gazie niż na benzynie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Mar 2008, 14:18

Popieram jak wyżej zmień jak najszybciej warsztat albo gość się nie zna albo robi na ciebie zamach...
jan0404
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: piła
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...
    Toyota FJ Cruiser w stylu retro
    Wśród fanów aut terenowych jest grupa, która jednocześnie darzy sentymentem klasyki gatunku i ceni komfort nowoczesnej motoryzacji. Do tych kierowców adresowane są modele w stylu retro, takie jak ...

09 Mar 2008, 14:14

Z tego co mówił to mam za mocną mieszankę a żeby wyregulować ją to trzeba właśnie podłączyć do tego laptopa, gdyż pod machą nie ma żadnych pokręteł a na rurze doprowadzającej gaz jest założony ten silniczek krokowy czy coś takiego (taka mała czarna puszeczka). Jeżeli zamiast niego założy zwykłą śrubę do regulowania, tak jak było w starszych instalacjach to czy może coś złego się stać?????
Pozdrawiam
kamil.lublin
Nowicjusz
 
Posty: 6

09 Mar 2008, 20:31

Odłączając silniczek krokowy centralka nie będzie prawidłowo działać ,samochód będzie dużo palił i może łapać błędy co spowoduje nierówną pracę silnika a nawet jego zatrzymanie ,polecam zmianę warsztatu.
jan0404
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: piła