Nowe małe auto: silnik R3 czy R4?

Nowe małe auto: silnik R3 czy R4?

24 Sty 2017, 13:49

Szukam małego miejskiego auta na wolnossącej benzynie. Jeździć będę głównie po mieście, 15tys km na rok maksymalnie.

Pytam głównie pod względem trwałości, bo trochę się boję czy te R3 nie za bardzo wyżyłowane. Niby piszą że 150kmh a nawet i 170 poleci (np nowe polo), no ale to już chyba ósme poty z tego silnika pociekną. Ja jeżdżę sporadycznie na autostradach, zwykle trzymam się niskiego spalania ~5l względem komputera pokładowego. No chyba że mnie jakoś mega przyciśnie i się spieszę (może raz na kwartał) to sobie pozwalam jechać 140-150, w ramach limitow prędkości.

Zachodzę w głowę czy w ogóle warto interesować się R3 (najczęściej pojemność 1.0) czy może lepiej w stare sprawdzone R4 na 1.2L?
kalam
Nowicjusz
 
Posty: 36
Rejestracja: 24 Sty 2017, 13:42
Prawo jazdy od: 16 06 1995
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: brak

Re: Nowe małe auto: silnik R3 czy R4?

24 Sty 2017, 15:07

Mam podobny dylemat, jestem zainteresowany c3picasso 1,2 puretech i jeździ to bardzo fajnie, no ale właśnie też nie wiem jak te silniki (niby silnik roku, ale już parę nieudanych silników roku się zdarzyło)będą się sprawować po większym przebiegu. Bardziej ciągnie mnie do japońskich czterocylindrowych benzyniaków(jazz, yaris). Jaki masz budżet :?:
yeti65
Stały forumowicz
 
Posty: 1067
Rejestracja: 12 Gru 2014, 16:08
Prawo jazdy od: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: mitsubishi lancer X
Silnik: 1,6mivec 117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

Re: Nowe małe auto: silnik R3 czy R4?

24 Sty 2017, 15:09

Wszystko zależy od silnika, bo takie 1,2T R3 od PSA zbiera dobre recenzję za spalanie/osiągi. Trwałości nowych jednostek póki co nie ocenimy. Są też 1,0 TSI, 1,0 Ecoboost - te ostatnie podobno dobre.
Jednak 4 cylindry zawsze będą kulturalniej pracować ;)
Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

IS 200 by dzida
lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 13050
Zdjęcia: 91
Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Nowe małe auto: silnik R3 czy R4?

24 Sty 2017, 15:47

Budżet myślę że do 43k, o ile uda mi się znaleźć coś na czynniku klimy R134a i 1.2 R4. Jeśli nie, to kupuje jakiegoś golasa max za 37k. W końcu to na dojazdy do pracy, więc raptem 10 min będę w aucie spędzał.

Sęk w tym że nie chcę silnika turbodoładowanego, tylko wolnossące. Bo po co mam obcinać cylinder (w założeniu oszczędzając na paliwie) skoro turbina mi wywinduje konsumpcję paliwa w kosmos.

Tzn ja wiem że trwałości nowych jednostek nie ocenimy, ale R3 wolnossące już trochę na rynku są (ponad 15 lat), a tylko o te mi chodzi. Wiecie coś o nich?

PS: Kultura pracy mnie nie obchodzi wcale, bo np. lubię klekot diesla i mi wcale nie przeszkadza a nawet się podoba. Chodzi tylko o trwałość silnika i jego bezproblemową eksploatację.
kalam
Nowicjusz
 
Posty: 36
Rejestracja: 24 Sty 2017, 13:42
Prawo jazdy od: 16 06 1995
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: brak

Re: Nowe małe auto: silnik R3 czy R4?

24 Sty 2017, 15:54

Jak masz jeździć tak mało autem to po co CI nowy, na którym stracisz kupę kasy po wyjeździe z salonu i w dodatku bez wyposażenia, co jeszcze to pogłębi ;)
Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

IS 200 by dzida
lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 13050
Zdjęcia: 91
Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Nowe małe auto: silnik R3 czy R4?

24 Sty 2017, 15:57

O starym czynniku klimatyzacji, można już chyba zapomnieć- może w jakimś aucie kończącym model w 2016r, tak jak stare c3 :?: :?: :?: Wszystkie koreańce i japońce już mają nowy czynnik, ale podobno to nie jest wielki problem, można bezproblemowo zmienić na stary.
Z małych aut i z normalnym silnikiem mogę polecić Pandę- takie małe przestronne autko. Zona jeździ 4 lata bez żadnych problemów. Przeglądy co 30tys km, lub 2lata-tego żadna marka nie oferuje. Oczywiście olej radziłbym zmieniać co 15tys tak jak ja to robię.
yeti65
Stały forumowicz
 
Posty: 1067
Rejestracja: 12 Gru 2014, 16:08
Prawo jazdy od: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: mitsubishi lancer X
Silnik: 1,6mivec 117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sprawdź swoje punkty karne online Sprawdź swoje punkty karne online
    Ministerstwo Cyfryzacji w ramach systemu Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców udostępniło nową, wygodniejszą metodę sprawdzenia punktów karnych jakie mamy na swoim koncie za wykroczenia w ruchu drogowym. ...
    System car-sharingu we Wrocławiu - 200 elektrycznych Nissanów System car-sharingu we Wrocławiu - 200 elektrycznych Nissanów
    Nissan, lider globalnego rynku samochodów elektrycznych oraz producent najpopularniejszego pojazdu elektrycznego na świecie – Nissana LEAF – został wybrany przez operatora systemu, firmę Enigma, dostawcą ...

  • Re: Nowe małe auto: silnik R3 czy R4?

    24 Sty 2017, 16:23

    dzida napisał(a):Jak masz jeździć tak mało autem to po co CI nowy, na którym stracisz kupę kasy po wyjeździe z salonu i w dodatku bez wyposażenia, co jeszcze to pogłębi ;)
    Zamierzam nim się tłuc minimum 12 lat, "po mleko" do sklepu. Najlepiej jakby 15 lat wytrzymał.

    yeti65 napisał(a):O starym czynniku klimatyzacji, można już chyba zapomnieć- może w jakimś aucie kończącym model w 2016r
    Właśnie dlatego szukam teraz, żeby jeszcze z 2016 kupić. Da się znaleźć ale często gęsto sprawia to że wybór modeli jest bardzo ograniczony.

    yeti65 napisał(a):ale podobno to nie jest wielki problem, można bezproblemowo zmienić na stary
    Możesz powiedzieć coś więcej? Jak ja szukałem po necie to każdy niby cwaniakuje że się da, i wystarczy tylko serwis znaleźć i przerobią, a jak się prosi o konkretne informacje to każdy dostaje sraczki i nic nie umie powiedzieć.

    yeti65 napisał(a):Z małych aut i z normalnym silnikiem mogę polecić Pandę
    Pandę rozważam :)
    kalam
    Nowicjusz
     
    Posty: 36
    Rejestracja: 24 Sty 2017, 13:42
    Prawo jazdy od: 16 06 1995
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: brak

    Re: Nowe małe auto: silnik R3 czy R4?

    24 Sty 2017, 16:47

    dzida napisał(a):Wszystko zależy od silnika, bo takie 1,2T R3 od PSA zbiera dobre recenzję za spalanie/osiągi.


    Dokładnie, Francuzom udało się to, co nie udawało się innym producentom - stworzyli silnik benzynowy, który pali mniej niż niejeden diesel, a jeździ świetnie (95% momentu obrotowego dostępnego praktycznie od razu). Co do trwałości też pojawiają się już pierwsze pozytywne opinie, był gdzieś nawet test w jakiejś gazecie motoryzacyjnej, gdzie jeździli jakimś Peżotem z tym silnikiem przez kilkaset godzin non stop z prędkościami autostradowymi i się nie posypał. Pewnie te 200 tys. km powinien wytrzymać, a potem niech się martwi kolejny nabywca :)
    łysy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2268
    Zdjęcia: 2
    Rejestracja: 09 Lut 2014, 09:20
    Prawo jazdy od: 12 09 2001
    Auto: VW Golf VII
    Silnik: 1.4 TSI 150KM
    Paliwo: Benzyna

    Re: Nowe małe auto: silnik R3 czy R4?

    24 Sty 2017, 16:56

    kalam napisał(a):Możesz powiedzieć coś więcej? Jak ja szukałem po necie to każdy niby cwaniakuje że się da, i wystarczy tylko serwis znaleźć i przerobią, a jak się prosi o konkretne informacje to każdy dostaje sraczki i nic nie umie powiedzieć.

    Chcesz konkretnie, to tylko w serwisie klimatyzacji się dowiesz. Nikt się tym za bardzo nie chwali, bo nie wiadomo, czy to do końca legalne jest.

    "Pewnie te 200 tys. km powinien wytrzymać, a potem niech się martwi kolejny nabywca"

    Tylko chodzi o to, by ten kolejny nabywca się znalazł :lol: W tej chwili coraz więcej firm motoryzacyjnych odchodzi od downsizingu. Jeżeli nowe silniki w większości aut będą większe, to może być problem z odsprzedażą tych z malutkimi silniczkami. Weźmy przykładowo, podobno udany silnik forda. Kto kupi fokusa z tym silnikiem i przebiegiem 200tys km :?:
    Ostatnio edytowany przez yeti65, 24 Sty 2017, 17:05, edytowano w sumie 1 raz
    yeti65
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1067
    Rejestracja: 12 Gru 2014, 16:08
    Prawo jazdy od: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: mitsubishi lancer X
    Silnik: 1,6mivec 117KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    Re: Nowe małe auto: silnik R3 czy R4?

    24 Sty 2017, 17:05

    yeti65 napisał(a):
    kalam napisał(a):Możesz powiedzieć coś więcej? Jak ja szukałem po necie to każdy niby cwaniakuje że się da, i wystarczy tylko serwis znaleźć i przerobią, a jak się prosi o konkretne informacje to każdy dostaje sraczki i nic nie umie powiedzieć.

    Chcesz konkretnie, to tylko w serwisie klimatyzacji się dowiesz. Nikt się tym za bardzo nie chwali, bo nie wiadomo, czy to do końca legalne jest.


    Ok, no dobra, ale znasz jakiś konkretny serwis który to już faktycznie robił? Jakikolwiek telefon to już dla mnie punkt zaczepienia bo przynajmniej mogę zadzwonić i zapytać. Bo taka próżna dyskusja że "się da, tylko poszukaj", to tak jak już wcześniej wspominałem o tej "sraczce": Jak ktoś chce to i z taczki zbuduje samochód, da się? Pewnie że się da! Zahomologować? Jasne. Przecież wystarczy tylko spełnić wymagania! Da się? No jasne! Tylko chyba widzicie że gra przestaje być warta świeczki. I nie chcę żeby się okazało że kupię R1234yf a potem obudzę się z palcem w nocniku przez kozaków internetu.

    A wracając do oryginalnej dyskusji: Trwałość wolnossących R3: na "+" czy na "-" ?
    kalam
    Nowicjusz
     
    Posty: 36
    Rejestracja: 24 Sty 2017, 13:42
    Prawo jazdy od: 16 06 1995
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: brak

    Re: Nowe małe auto: silnik R3 czy R4?

    24 Sty 2017, 17:12

    Jeżeli chodzi o trwałość silników, to gdzieś czytałem, że ważniejsza od pojemności silnika, jest pojemność pojedynczego cylindra(optimum ok 400ccm). Więc tych większych trzycylindrowców bym raczej nie skreślał(o ile nie bierzemy pod uwagę kultury pracy, no i możliwych problemów przy odsprzedaży)
    Oczywiście duży wpływ na trwałość silnika, ma też masa pojazdu.
    Mały silnik w małym aucie jest ok, ale w dużym już niekoniecznie.
    yeti65
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1067
    Rejestracja: 12 Gru 2014, 16:08
    Prawo jazdy od: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: mitsubishi lancer X
    Silnik: 1,6mivec 117KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014
     
    • Warto przeczytać
    • Pierwszy rząd foteli nad kierowcą, autobus piętrowy
      Porównanie: Kia Carens III, Mazda 5 I, Mercedes B-klasa w245, VW Touran I
      Volvo S60 T5
      44