Nowe systemy miejskie we Włoszech wdrożone przez Kapsch

Nowe systemy miejskie we Włoszech wdrożone przez Kapsch

27 Kwi 2016, 09:44

Firma Kapsch TrafficCom, specjalizująca się w innowacyjnych rozwiązaniach z zakresu telematyki transportu, wygrała kolejne trzy przetargi na przygotowanie oraz wdrożenie inteligentnych systemów zarządzania ruchem miejskim we Włoszech. Jeszcze tej wiosny spółka wprowadzi strefy ograniczonego dostępu w centrach miast Como, Ravello oraz Syrakuzy.

"Włochy są niekwestionowanym pionierem we wprowadzaniu w swoich miastach stref ograniczonego ruchu. Pierwsze rozwiązania tego typu zostały wdrożone tu jeszcze w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku" mówi Ewa Wolniewicz-Warska, Country Sales Manager w firmie Kapsch Telematic Services.
I dodaje "Systemy, które już niebawem wprowadzone zostaną w Como, Ravello i Syrakuzach mają na celu przede wszystkim zabezpieczenie ich zabytkowych, centralnych części przed zbyt dużym natężeniem ruchu samochodowego. Mądre zarządzanie przepływem pojazdów pozwoli nie tylko ochronić historyczne fragmenty miast, ale również poprawić jakość życia ich mieszkańców poprzez ograniczenie hałasu i zanieczyszczeń."
Image
Spółka Kapsch TrafficCom była pierwszą, która zaprojektowała i wdrożyła we Włoszech zautomatyzowany system kontroli dostępu do stref ograniczonego ruchu. Miało to miejsce w Bolonii w 1994 r. Do dzisiaj firma wprowadziła podobne rozwiązania np. w Rzymie, Neapolu, Turynie, Ravennie, Salerno, Piacenzie, Bergamo oraz Bardonecchii. W sumie austriacki koncern odpowiada obecnie za ponad 569 punktów kontroli dostępu na obszarze ponad 50 prowincji, a na terenie całego kraju funkcjonuje ponad 270 stref ograniczonego dostępu.

Chociaż podobne rozwiązania przydałyby się również w największych polskich miastach, póki co ich wprowadzenie nie jest możliwe ze względu na brak usystematyzowanego porządku prawnego. "Mimo, że z roku na rok coraz więcej władz samorządowych dostrzega potrzebę wprowadzenia podobnych systemów, brakuje odpowiednich instrumentów prawnych, umożliwiających ich wdrożenie" podkreśla Ewa Wolniewicz-Warska. I dodaje "Polskie uregulowania w tej kwestii są inne niż na całym świecie. Nowelizacja ustawy o drogach publicznych z roku 2003 zniosła możliwość wprowadzania odpłatności za wjazd do strefy śródmiejskiej. Dopóki kwestie prawne nie zostaną uporządkowane, nie możemy liczyć na żadne rozwiązanie w tej sprawie."

W Polsce możliwe jest natomiast ustanawianie ograniczeń wjazdu dla określonych typów pojazdów do pewnych stref miasta. Na początku kwietnia w Warszawie uruchomiono testowy monitoring pojazdów poruszających się po jednej z najbardziej reprezentatywnych arterii stolicy – Nowym Świecie. Jego celem jest zbadanie skali zjawiska łamania zakazu wjazdu na ulicę przez pojazdy nie mające do tego stosownych, wydanych przez ZDM, uprawnień. Dane zbierane w ramach prowadzonego monitoringu mają charakter wyłącznie informacyjny. Na tym etapie nie stanowią podstawy do wystawiania ewentualnych mandatów. Testy odbywają się w ramach inicjatywy Klastra ITS (Inteligentnych Systemów Transportowych), przy udziale Politechniki Warszawskiej i Kapsch Telematic Services. Potrwają pół roku.

źródło: Kapsch TrafficCom
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2044
Zdjęcia: 7477
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak powstają aluminiowe felgi? Jak powstają aluminiowe felgi?
    Koła należą do najbardziej obciążonych i nieustannie narażonych na uszkodzenia, a zarazem najważniejszych dla bezpieczeństwa elementów samochodu. Poniżej wyjasniamy, jak powstają lekkie i niezwykle wytrzymałe, aluminiowe ...
    Verva Street Racing 2016 Verva Street Racing 2016
    W miniony weekend odbyło się jedno z największych wydarzeń motoryzacyjnych w Polsce. Festiwal Verva Street Racing 2016 zgromadził tysiące miłośników motoryzacji, dla których organizator przygotował wiele atrakcji. ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili