Nowe z LPG czy montaż po gwarancji?

Nowe z LPG czy montaż po gwarancji?

17 Kwi 2016, 18:35

Zastanawiam się nad kupnem auta [nowe salonowe]. Oczywiście chcę LPG, tylko mam dylemat: czy kupować z fabryczną instalacją gazową, czy montować samemu po gwarancji?

Wybierając instalację fabryczną, ograniczam się tylko do kilku marek (bo tylko te oferują fabryczne LPG): hyundai, kia, skoda oraz opel (pomijam dacię). Mało tego, często jest tak że tylko te niewielkie silniczki są z gazem. Np. Hyundai i10, LPG tylko z silnikiem 1.0. Skoda Fabia - to samo 1.0 (tak wiem że jest jeszcze 1.2 TSI ale to daremny silnik). Ponadto zastanawiam się czy czasem fabrycznie nie będzie montowany niewielki zbiornik LPG (wolałbym większy, około 40L, no ale czasem może nie być wyboru - w koncu fabryka).

Pisząc tak dużo o minusach "fabrycznej" instalacji możecie odnieść wrażenie że sam sobie odpowiadam "nie warto, lepiej samemu". Mój dylemat jest taki, że chcąc montować samemu, "muszę" jeździć na benzynie przez okres trwania gwarancji, który w przypadku np Kia to 7 lat, Hyundai 5 lat. I w tym czasie oszczędności nie będzie. Ale za to mam możliwość większego wyboru samochodów. Bo wtedy tylko szukam benzyny - czyli więcej modeli wchodzi w grę.

Może ktoś z was poda jakieś argumenty która opcja lepsza? Fabryczne LPG czy montaż po gwarancji?
m.: celica turbo za 10k, czekamy...
voidcall
Nowicjusz
 
Posty: 44
Rejestracja: 12 Kwi 2016, 12:44
Prawo jazdy od: 07 03 2007
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Focus MK1 FL
Silnik: 1.6 100KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

Re: Nowe z LPG czy montaż po gwarancji?

17 Kwi 2016, 19:18

Jak będziesz w salonach to dopytaj jakie instalacje są montowane do konkretnych aut i silników. I przede wszystkim gdzie. Bo montaż montażowi może być nie równy. Z reguły przy montaży "salonowego" LPG płacisz więcej, ale masz spokój jeśli chodzi o gwarancję. A to ma kolosalne znaczenie przy aucie z salonu i duży plus. Z kolei montując poza salonem masz swobodę w wyborze instalacji i przede wszystkim montażysty. Nie bez znaczenie będzie też cena. Ja dla przykładu wybrałem 2 opcję w swoim Subaru. Założyłem sobie instalację BRC tam gdzie chciałem, tu masz link do montażu galeria/instalacje-gazowe-lpg-cng-a477.htm. Wolałem sprawdzoną instalację i montera, bo na gwarancji zależało mi mniej. Jak na razie wybór okazał się słuszny
lotek33
Początkujący
 
Posty: 105
Zdjęcia: 3
Rejestracja: 14 Kwi 2015, 10:15
Auto: vw golf 3
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG

Re: Nowe z LPG czy montaż po gwarancji?

18 Kwi 2016, 22:45

jeśli masz zamiar dużo jeździć w przeciągu tej gwarancji to lepiej założyć LPG - z doświadczenia wiem że jak masz gwarancje to prawie nigdy się nic nie psuje, jak CI się kończy gwarancja to zaraz coś sie dzieje z autem. WIęc zawsze przed upływem gwarancji możesz sprzedać auto i kupić nowe. :) Znajomy ma w Toyocie nowej 2015 założoną instalacje Blue Box i nic mu się nie dzieje z autem. a już jeździ prawie rok.
Piotrek123
Aktywny
 
Posty: 252
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 01 Lut 2016, 22:52
Prawo jazdy od: 13 01 2008
Auto: BMW 328xi
Silnik: 3,0 234 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

Re: Nowe z LPG czy montaż po gwarancji?

19 Kwi 2016, 19:04

Piotrek123 napisał(a):Zastanawiam się nad kupnem auta [nowe salonowe]. Oczywiście chcę LPG, tylko mam dylemat: czy kupować z fabryczną instalacją gazową, czy montować samemu po gwarancji?

Zacznijmy od tego, że to nie są instalacje fabryczne tylko montowane w salonie a to sa 2 różne rzeczy. Montując instalacje LPG w aucie w okresie gwarancji tracisz takową na głowice i ewentualnie blok silnika, jeżeli zepsuje się rozrusznik nie jest to związane z instalacją i nie robią łachy muszą to naprawić to co mówią że traci się gwarancję jest nie zgodne z prawem. Dlatego ja osobiście polecił bym założyć instalacje na własną rękę oczywiście z najwyższej półki. Jak doprecyzujesz jakie auto byś miał na oku możemy coś doradzić.
djkranc
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 323
Rejestracja: 02 Lut 2016, 19:39
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dragster JET CAR PREDATOR Dragster JET CAR PREDATOR
    Francuski samochód Jet Car Predator ma aż 6000 KM i silnik odrzutowy. Poniżej przedstawiamy specyfikację techniczną. Nazwa : Dragster JET CAR PREDATOR Silnik : Amerykański Turbojet z samolotów myśliwskich. Typ ...
    [C] C4 II 1,6/Focus mk3 1,6/Astra J 1,6/Auris I 1,33/Golf VI 1,6 [C] C4 II 1,6/Focus mk3 1,6/Astra J 1,6/Auris I 1,33/Golf VI 1,6
    Podstawowe kryteria zestawienia: - hatchback segmentu C - silnik benzynowy o mocy ok. 110KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2011 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Citroen C4 II 1,6 - 120KM - Ford ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Volkswagen Garbus OVAL, 1956 rok, przód
      Silnik 2.5 TFSI Audi - International Engine of the Year 2012
      Pieszy i samochód
      Mimonske Valky XII