Nowy kompakt - czy Astra IV?

Nowy kompakt - czy Astra IV?

07 Lut 2010, 10:38

Witam,

Chcę kupić nowy kompakt z dobrym wyposażeniem. Autko powinno mieć możliwość homologacji ciężarowej bo kupuję na firmę. Oczekiwany przebieg to 15 tys./rok, w tym przynajmniej połowę w trasie (autostrada, ekspresówka). Auto musi mieć potencjał „rodzinny” i być adekwatne dla początkującego kierowcy (pierwsze auto). Nie mam specjalnych preferencji „designu” zewnętrznego, ale gustowne wykończenie wnętrza ma swoją wartość.

Poniżej moja „krótka lista”. Podaję ceny netto, razem z homologacją, za autka z dobrym wyposażeniem (Wersje średnie z kilkoma bajerami. Każdy z klimą, ESP, 6 pod. etc.)

Astra IV 1.6 115KM– 53 tys. zł
Octavia 1.4 TSI 122KM – 55 tys. zł
Focus 1.6 100KM – 46 tys. zł
Cee’d 1.6 126KM – 45 tys. zł

Mój główny dylemat to pytanie: stary Fokus czy nowa Astra? Octavia i Cee’d wypadają raczej mniej atrakcyjnie. Czy wg was rzeczywiście Astra jest jakoś praktycznie lepsza od starego Focusa etc? Drugi ważny dylemat to ile te autka potracą na wartości w ciągu najbliższych 5 lat? Focus i Cee’d startują z niższej półki…
Trzeci dylemat to gwarancja – Opel i Skoda dają 2 lata. Kia 5-7 lat, Ford wprowadził jakiś system przedłużania gwarancji w zamian za serwisowanie w ASO (słyszeliście o tym?). 2 lata brzmią mało (szczególnie dla Astry IV, a nóż coś się będzie psuć).

BTW w drodze selekcji wyeliminowałem:

Fiat Bravo 1.4 T-jet 120KM – drogie z dobrym wyposażeniem + mało miejsca z tyłu
Toyota Auris – drogie + złe recenzje na Internecie ;)
Hyundai i30 – wolę już Cee’da 
Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 143KM – drogie + wysokie spalanie

Jestem otwarty na inne modele ;)
Dzięki z góry sza rady!

Maciek
macgall
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 07 Mar 2009, 00:35

Re: Nowy kompakt - czy Astra IV?

07 Lut 2010, 11:28

Ja bym brał Astrę. Wsiądziesz do Astry i do pozostałych aut o których napisałeś to zrozumiesz dlaczego :) Poza tym w trasie docenisz fotele które są w nowej Astrze - niestety nie siedziałem jeszcze w tym samochodzie ale w internecie można przeczytać, że są najlepsze w tej klasie. Z gwarancją kii podobno nie jest tak różowo jak mogłoby się wydawać. Jeśli będziesz w salonie pytaj co dokładnie gwarancja obejmuje i jakie musisz spełnić kryteria aby nie została odebrana. Zobacz jeszcze czy nie odpowiadałoby Ci Renault Megane III.
Ostatnio edytowany przez KaczorLSM, 07 Lut 2010, 11:44, edytowano w sumie 1 raz
KaczorLSM
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 694
Rejestracja: 03 Mar 2008, 19:45
Miejscowość: Lublin

Re: Nowy kompakt - czy Astra IV?

07 Lut 2010, 11:41

Czekaj na Focusa MK3 ;) Kijankę odpuść to nie są dobre auta - artur73 ma takie wynalazki w firmie ;) i mówi, że kierowcy bardzo na nie narzekają. Jeśli nie możesz czekać na nową Fokę to Asterka prezentuje się bardzo apetycznie. Co do Octavii mam mieszane uczucia - szczególnie z takim motorkiem popierdułką.
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Rejestracja: 12 Mar 2009, 14:47
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

Re: Nowy kompakt - czy Astra IV?

07 Lut 2010, 14:10

Oczywiście wszystkimi autami z krótkiej listy się przejechałem.
Astra faktycznie aspiruje "ponad przeciętność" ale silniczek wyraźnie ustępuje dynamiką TSI Octavi - nie rozumiem tu komentarza Kubucha...

Co mnie najbardziej interesuje (a jestem laikiem) to czy jest wyraźna wyższość technologiczna (i na czym ona miała by polegać) Astry IV nad takim Focusem?
macgall
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 07 Mar 2009, 00:35

Re: Nowy kompakt - czy Astra IV?

07 Lut 2010, 17:59

Silnik pewnie jest gorszy, bo TSI to turbodoładowany silnik, a 1.6 115 KM w Astrze to benzyna wolnossąca. Odpowiednikiem na 1.4 TSI będzie 1.4 Turbo w Astrze o mocy 140 KM.
Poczytaj sobie http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/Opel-Astra-IV-hatchback-raport-test-6855.html
http://www.auto-swiat.pl/artykuly,Opel-Astra-IV-5000-Kilometrow-nowym-Oplem-Astra,25956,1.html
Generalnie powtarza się, że auto bardzo dobrze wykonane w środku, przestronne, duże (gabaryty akurat mnie nie dziwią, bo to normalna tendencja, że kolejne generacje rosną). Zastosowanie belki skrętnej z tyłu, ale zmodernizowano tą konstrukcję.

Mnie zastanawiają te nowe silniki turbobenzynowe. Ciężko stwierdzić jakie są pod względem awaryjności. Producenci mogliby też w końcu decydować się na rozrząd na łańcuchach, a nie na paskach.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725
Rejestracja: 15 Sty 2008, 19:53
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Reflektory ksenonowe - lepsza widoczność i większe bezpieczeństwo Reflektory ksenonowe - lepsza widoczność i większe bezpieczeństwo
    Aby bezpiecznie prowadzić samochód, musimy mieć dobrą widoczność. Pomagają w tym na przykład reflektory ksenonowe, które oświetlają drogę o wiele lepiej niż lampy wyposażone w żarówki halogenowe. Aby ...
    Problemy z ruchem w 30 największych miastach świata Problemy z ruchem w 30 największych miastach świata
    Z najnowszego raportu Roland Berger o mobilności wynika, że problemy z ruchem w 30 największych miastach świata generują koszty rzędu 266 miliardów USD. Założona w 1967 r. firma Roland Berger Strategy Consultants należy ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006