Nowy Renault Megane

07 Sty 2009, 12:41

Witam,

przymierzam się do zakupu nowego Renault Megane, ale ponieważ nie znam się za bardzo na danych technicznych, proszę Was o pomoc.
Mam do wyboru dwie wersję:

1. moc 100 KM ( 5500 obr/min), masa własna 1205 kg, 148 Nm ( 4250 obr/min ), skrzynia 5-biegowa
2. moc 110 KM ( 6000 obr/min ), masa własna 1215 kg, 151 Nm ( 4250 obr/min ), skrzynia 6-biegowa

czy wersja z 100 KM nie będzie za bardzo mulasta jeżeli chodzi o dynamikę jazdy ( wyprzedzanie, przyśpieszanie itp. ) ?

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi,

pozdrawiam,

kaliq
kaliq
Nowicjusz
 
Posty: 1

08 Sty 2009, 08:29

To tylko 10km różnicy... Ja na twoim miejscu wziął bym 110 konną jednostkę...
piotreq
piotreq
Zaawansowany
 
Posty: 519
Miejscowość: Bydgoszcz

08 Sty 2009, 09:47

Ani jeden ani drugi silnik nie powinien być "mulasty", ale bolidu Kubicy z tego też nie będzie ;) różnica w mocy nie powinna być zbytnio odczuwalna, jednak ze względu na 6 biegową skrzynie również wziąłbym jednostke 110 konną. Ale jeżeli jeździsz raczej po mieście, a 6 bieg włączałbyś raz na miesiąc, to summa summarum bez sensu byłoby płacić więcej za coś czego się nie wykorzystuje.

PS. z tego co patrzyłem, ładny samochodzik z tej nowej meganki :wink:
eaxene
Aktywny
 
Posty: 485
Miejscowość: Toruń

08 Sty 2009, 19:48

6 biegów to wspaniała sprawa. Jeśli nie jest to dla ciebie ogromny problem finansowy to bierz tylko tą wersje ze 110 KM!!
koczas
Aktywny
 
Posty: 355
Miejscowość: centrum Polski

08 Sty 2009, 20:06

Z podanych danych moim zdaniem nie odczujesz różnicy mocy. Jednostka 110 KM będzie delikatnie mocniejsza, ale to nie będzie specjalnie odczuwalne.

Ale teoria, teorią, a jak wygląda jazda i specyfika różnych skrzyń biegów, to już inna sprawa.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?